انواع پیراهن مردانه کاربردی

انواع پیراهن مردانه کاربردی

انواع پیراهن مردانه کاربردی

پیراهن های مردانه دارای سبک های متفاوتی هستند که با توجه به تنوع بی نظیر آنها لازم است که از هر مدل آن بسته به سبک استایل و پوشش خود داشته باشید. اما مهم است که بدانید از چه سبکی در چه مکانی استفاده نمایید برای مثال پیراهن هاوایی در جلسات مهم و محیط کاری جایی ندارد و بهتر است از آنها در ساحل و مکان های دوستانه استفاده کنید.

چند سبک متفاوت از پیراهن مردانه که باید در کمد لباس هر مردی باشد :

1- پیراهن مردانه آکسفورد :

طراحی و فروش لباس

پیراهن مردانه آکسفورد نوعی پیراهن کلاسیک مردانه است که بیش از 120 سال قدمت دارد و در استایل های فراوانی از آنها استفاده می شود. این نوع پیراهن از پارچه آکسفورد دوخته شده که به نسبت سایر پارچه ها از ضخامت بیشتری برخوردار است. همچنین پیراهن آکسفورد در قسمت یقه دارای دکمه است و حلقه هایی آویز در پشت یقه دارد تا نگهداری را برای مصرف کنندگان راحت تر کند.

اگر به دنبال تنها یک پیراهن هستید که به راحتی از آن در مراسم ها و کارهای روزمره استفاده کنید پیراهن مردانه آکسفورد یک انتخاب درست است چرا که می توانید از آن در طیف وسیعی از استایل ها بهره ببرید و آن را به یکی از همه کاره ترین لباس ها در کمد تان تبدیل کنید.

2- پیراهن مردانه یقه کوبایی :

پیراهن کوبایی

پیراهن های یقه کوبایی یک پیراهن منحصر بفرد مناسب فصل تابستان است که با حالت خاص یقه ای که دارد قسمت سر سینه افراد را پهن تر نشان می دهد. این نوع پیراهن ها معمولا دوخت صافی دارند و دارای یقه ناچ برگردان باز و آستین کوتاه بوده و در قسمت جلویی دارای دکمه هستند. تاریخچه پیراهن یقه کوبایی به قرن 18 امریکای جنوبی می رسد اما در دهه 90 میلادی در امریکا مد شد و توسط هر قشری از کارگر گرفته تا افراد مشهور همچون الویس پریسلی پوشیده می شد.

مقالات دیگر : ترنچ کت چه تفاوتی با پالتو دارد ؟

3- اور شرت :

اورشرت

این نوع پیراهن کلاسیک مناسب استفاده بر روی یک تیشرت بوده که البته در میان خانمها هم باب شده و برای مواقعی که هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است خصوصا در فصل پاییز کاربردی می باشند. قابل ذکر است که اور شرت ها همانند یک روپوش عمل می کنند و در هوای متعادل نقش یک ژاکت را برعهده دارند. ازین رو برای افزایش جذابیت استایل خود ، اورشرت یا بالاپوش را که در جنس های مختلفی هم تولید می شود ، به صورت لایه به لایه بر روی تی شرت خود بپوشید.

4- پیراهن مردانه فلانل :

طراحی و فروش لباس

پیراهن مردانه فلانل پارچه های نسبتا ضخیم و پشمی یا پنبه ای اما نرمی دارند که در طرح های ساده و چهار خانه موجود می باشند. این پیراهن مردانه کلاسیک برای هوای سرد و لایه بندی عالی است و حتی می توان آن را به صورت باز بر روی تی شرت پوشید تا جذاب تر بنظر رسید. همچنین استایل پیراهن فلانل در کنار شلوار جین ، هودی و یا شلوار کتان هم زیبا بنظر می رسد.

بیشتر بدانید : خرید پیراهن مردانه

5- پیراهن مردانه شامبری Chambray  :

پیراهن شامبری

ظاهری شبیه به جین اما با پارچه ای کاملا متفاوت ! این پیراهن ظاهری شبیه به پارچه های جین دارد اما با جنسی نازک تر و سبک تر از جین تولید می شود و در بین آقایان طرفداران زیادی دارد. از این پیراهن به راحتی می توان در تمامی موقعیت ها استفاده کرد چه در محل کار و چه در یک قرار عاشقانه. اگرچه بیشتر طراحی پیراهن شامبری در مدل های غیر رسمی بوده و استایل پیراهن شامبری با کتانی خیلی راحت و کاربردی می باشد.

6- پیراهن مردانه آستین کوتاه کلاسیک :

این یک پیراهن کلاسیک است اما با آستین های کوتاه که از جنس نخ پنبه ، ابریشم یا پلی استر بوده و در مدلهای مختلف تولید می شود. بدین جهت پیراهن آستین کوتاه کلاسیک یک پیراهن ایده آل و راحت برای فصول گرم است که البته در مراسم و قرارهای رسمی استفاده می شود و می توان گفت به دلیل جذاب کردن استایل در آقایان از پر استفاده ترین پیراهن ها خصوصا در فصل بهار ، پاییز و تابستان است.

طراحی و فروش لباس

7- پیراهن مردانه پولو POLO :

این نوع پیراهن مردانه یک پله بالاتر از پیراهن های معمولی بوده و دارای یقه های مردانه و دکمه در قسمت سر سینه آن بوده که معمولا تک رنگ هستند و هم بصورت آستین کوتاه و هم آستین بلند تولید می شود. چه کسی می دانست که یک یقه ساده چگونه می تواند ماهیت یک لباس را تغییر دهد. پیراهن مردانه یقه پولو با شلوار طرح دار و جین قابل ست کردن است و در مجالس و مهمانی دوستانه پوشیده می شود.

مقالات دیگر : تاریخچه شلوار مردانه

8- پیراهن مردانه جین :

پیراهن مردانه جین یک سبک قدیمی و محبوب در بین افراد است که حس مردانگی و به تبع جذابیت را در آقایان دو چندان می کند. کافی است اراده کنید و مثل یک آب خوردن پیراهن جین خود را به راحتی ست کنید و به بیرون بروید. این نوع پیراهن به قدری خوش پوش است که محدودیتی برای پوشیدن آن ندارید و جنسی کمی ضخیم تر از الیاف و کمی ضعیف تر از پشم دارد که کاربرد آن را برای همه فصول دو چندان می کند.

9- پیراهن مردانه کتان یا لینن :

آیا چیزی بدتر از یک پیراهنی که از عرق در تابستان خیس شده و بوی نامطبوع آن دیگران را مورد آزار و اذیت قرار داده وجود دارد ؟ احتمالا نه ! بهتر است شما جزو آن دسته از افراد نباشید و در فصول گرم از پیراهن مردانهلینن استفاده کنید چرا که اگرچه انواع مختلفی از پیراهن ها برای فصل تابستان وجود دارد اما لینن پاسخ دلپذیر تری به تمام مشکلات شما در هوای گرم است. ازین رو پیراهن لنین سبک و لطیف است و این فرصت را به شما می دهد تا از رنگ های دلچسب و پاستلی آن استفاده کنید.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.