با برند رالف لورن ( پولو ) آشنا شویم

با برند رالف لورن ( پولو ) آشنا شویم

با برند رالف لورن ( پولو ) آشنا شویم

برند لوکس امریکایی پولو با لوگوی افسانه ای اسب و خرس عروسکی نمادین ، نشان دهنده کیفیت و سبک واقعی است که در تولید لباس ، لوازم جانبی ، عطر ، لباس زیر ، مبلمان ، ظروف ، پارچه ، کاغذ دیواری ، شیرینی ، محصولات حیوانات خانگی و... تخصص دارد. در حال حاضر 56 سال است که برند پولو رالف لورن در دنیای مد جایگاه خود را پیدا کرده است و حتی توانسته تاثیر قابل توجهی بر دنیای مد بگذارد ، اما داستان این برند از کجا شروع شد ؟ در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

درباره موسس برند پولو رالف لورن

رالف لورن موسس برند پولو در سال 1939 در خانواده یهودی در بلاروس چشم به جهان گشود اما این خانواده در ابتدا نام خانوادگی لیفشیتز داشتند و پس از آغاز جنگ جهانی دوم و مهاجرت خانواده رالف به امریکا نام خانوادگی خود را به لورن تغییر دادند. جالب توجه است که رالف بر خلاف دیگر موسسان برندهای لوکس جهان علاقه ای به هنر نداشت و رشته تحصیلی خود را اقتصاد انتخاب کرد تا بتواند در کالج باروخ تحصیل کند.

با این حال وی به دلیل شروع جنگ ویتنام موفق به فارغ التحصیل شدن از کالج نشد و از آنجا که در آن زمان تمامی جوانان 18 تا 28 سال می بایست برای اعزام به جنگ آماده می شدند ، لذا وی آموزش نظامی را شروع کرد. اما قبل از اتمام این آموزش ، در ویتنام شمالی و جنوبی آتش بس اعلام شد و رالف خوش شانس از اعزام به جنگ معاف شد. پس از آن رالف با دختر جوانی به نام ریکی لوبی آشنا شد و پس از یکسال با هم ازدواج کردند و همزمان برای تامین زندگی تازه تاسیس اش در فروشگاهی مشغول به کار شد.

در آن زمان بود که رالف متوجه استعدادش در زمینه طراحی لباس شد ، پس تصمیم به طراحی لباس های معمولی و ساده برای زنان گرفت که به یک شغل نیمه وقت برای او تبدیل شد ، اما او به همین مرحله بسنده نکرد و به سرعت اولین مدل خود را که یک کراوات ابریشمی بود در خط مونتاژ قرار داد.

شروعی عالی برای رالف لورن

سال 1967 شروعی عالی برای رالف لورن بود چرا که در این سال وی در این سال رالف وام گرفت و مجموعه کراوات خود به نام برند پولو را راه اندازی کرد. در سال 1968 اولین مجموعه مردانه خود را ارائه داد و اولین فروشگاه خود به نام پولو را در نیویورک با نام Bloomingdale تاسیس نمود که این فروشگاه ، اولین فروشگاهی بود که به یک طراح لباس تعلق داشت. همچنین برند پولو بطور اختصاصی طراحی لباس چوگان انجام می داد و به دلیل اینکه افرادی که رشته چوکان را انتخاب می کردند از قشر مرفه جامعه بودند و به لباس چوگان نیاز داشتند که این مسئله باعث شد تا دائما رالف با این افراد ورزشکار در ارتباط باشد و بدین ترتیب رالف توانست استعدادهای خود را بیش از پیش پرورش دهد.

بدین جهت لباس چوگان باعث شد که رالف در این زمینه موفق شود و با گذشت سال ها تلاش و استقامت رالف در این حرفه ، برند پولورا به یک برند محبوب آمریکایی تبدیل کرد.

مقالات دیگر : برند آرمانی

تغییر نام برند پولو

پس از مدتی رالف تصمیم گرفت برای تبلیغ برند از نامش استفاده کند و نام برند خود را از POLO FASHION  به POLO RALPH LAUREN  تغییر داد و پس از آن با تبلیغات گسترده لوگوی معروف برند خود را که به شکل اسب بود ، طراحی کرد. رالف در سال 1971 اولین مجموعه از برند خود را با لوگوی جدید و نامی جدید منتشر کرد ، چنانچه فروشگاه رسمی پولو لباس های مجموعه جدیدش را طی 3 روز به فروش رساند و اثر بخشی تغییر نام و لوگوی جدیدش را بیش از پیش تایید کرد. در آن زمان برند پولو رالف لورن محصولاتش را به کشور های آمریکایی ، اروپایی و سراسر جهان فرستاد و برند خود را جهانی کرد.

دیگر محصولات برند پولو رالف لورن

از دیگر محصولات معروفی که برند پولو رالف لورن در سال 1971 در هفته مد میلان به نمایش گذاشت ، تی شرت پولو با لوگوی معروف اسب بر روی سینه بود که در عین اسپرت بودن بسیار شیک بنظر می رسید. همچنین پیراهن های چوگان مردانه برند پولو درست مانند تیشرت های پولو لامارتینا از فناوری ویژه ای ساخته شده بود به دلیل اینکه ماهیت این پارچه ها از جنس پنبه ای بود که در اثر اعمال تغییرات ، الیاف پارچه صاف و توخالی می شد. این فناوری باعث شد تا تی شرت های پولو نفس بکشند و ضد آب شوند چرا که ذرات آب بر روی این نوع پارچه باقی می ماند و جذب نمی شد. از سوی دیگر خاصیت تنفس پذیری این تی شرت ها ، عرق را از سطح پوست دور نگه می داشت و به سرعت خشک می شد.

مقالات دیگر : بلک فرایدی چیست ؟

به دلیل شباهتی که میان برندهای پولو و لامارتینا می باشد این برند رقیب اصلی برند پولو است با این حال اگرچه دو برند در یک میدان مبارزه می کنند اما تخصص برند پولو طراحی لباس چوگان است و برند لامارتینا در تولید لباس های اشرافی تبحر دارد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.