تاریخچه برند بربری

تاریخچه برند بربری

تاریخچه برند بربری

برند بربری یکی از برند های بنام و معروف جهان است و همه آن را با پارچه های بارانی بژ با چهارخانه هایی به رنگ های سفید ، مشکی و قرمز می شناسند و تمرکز اصلی این برند بر روی تولید کت هایی به نام ترنچ کت است که در واقع برند بربری اولین بار برای تولید پارچه خاص این ترنچ کت ها به شهرت رسید. شروع فعالیت برند بربری به حدود 150 سال گذشته بر می گردد یعنی در سال 1856 میلادی توسط توماس بربری در انگلستان تاسیس شد و تمرکز اصلی این برند بر روی طراحی و تولید لباس های خارج از منزل بود. پس از مدتی برند بربری پارچه ای ضد آب به نام گاباردین ساخت و به بازارهای برتر دنیای مد راه یافت. افزون بر این برند بربری در تولید و توزیع پوشاک ، اکسسوری ، لوازم آرایش ، عطر و عینک های آفتابی فعالیت دارد.

موسس برند بربری که بود ؟

موسس برند بری بری

توماس بربری ، موسس برند مشهور بربری در سال 1835 میلادی در دهکده بروکهام در نزدیکی شهر لندن متولد شد و دوران نوجوانی خود را در یک مغازه خیاطی کوچک گذراند و در سال 1856 میلادی فروشگاه لباس خود را افتتاح نمود. توماس در سال 1880 میلادی پارچه گاباردین را تولید نمود و در سال 1904 لوگوی برند بربری را به ثبت رساند. کت های بارانی Tielocken  از ایده های محبوب برند بربری در سال 1912 میلادی بود که بعد ها با آغاز جنگ جهانی ، توماس کت هایی مناسب میدان جنگ طراحی کرد که سر آغاز خلق ترنچ کت های محبوب بودند.

توماس بربری در سال 1920 میلادی درگذشت و پس از آن فروشگاه بزرگ یونیورسال در سال 1955 برند بربری را خریداری کرد و هم اکنون ریکاردو تیشی مدیریت این برند را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید : معرفی برند گوچی

لوگوی شوالیه در برند بربری :

لوگوی برند بری بری

برند بربری برای اولین بار در سال 1901 میلادی لوگوی شوالیه را طراحی کرد که در این لوگو یک شوالیه سوار بر اسب دیده میشود و واژه Prorsum  به معنای " به پیش " در آن به کار رفته شده است. در این لوگو شوالیه سوار بر اسب یک سپر را با خود حمل می کند که نماد افتخار ، غرور و پاسداری بوده و پس از سالها لوگوی قدیمی بربری تکامل یافت و طراح گرافیک پیتر ساویل لوگوی جدید این برند را متولد کرد. لوگوی جدید دارای دو کلمه T  و B  به افتخار نام توماس بربری بنیانگذار این برند می باشد.

سیاست برند بربری :

در سال 2018 میلادی گزارش شد که برند بربری در 5 سال گذشته تمامی محصولاتی که به فروش نرفته بودند از جمله اکسسوری ، لباس ها و عطر های برند خود را سوزانده که ارزش آنها بیش از 90 میلیون پوند بوده و به ادعای این شرکت ، سوزاندن این محصولات در راه حفظ برند خود برای جلوگیری از سرقت و ارزان فروشی آنها صورت گرفته است. درحالی که پس از افشای این خبر ، یکی از نمایندگان سازمان صلح سبز به این حرکت برند بربری اعتراض کرد و شرکت بربری ادعا کرد که انرژی تولید شده از سوخت محصولات از دست رفته ، اختلالی در محیط زیست به وجود نیاورده و کاملا با آن سازگار بوده است.

طراحی و فروش لباس

در سپتامبر سال 2018 میلادی شرکت بربری به اطلاع عموم رساند که سوزاندن کالاهای به فروش نرفته خود را متوقف کرده و همچنین در تولیدات جدید خود از خز طبیعی حیوانات استفاده نکرده و اجناس قدیمی ای که دارای خز طبیعی بودند را از بین خواهد برد.

بیشتر بخوانید : آشنایی با برند زارا

تبلیغات برند بربری :

توماس بربری پس از گذشت سالها به این نتیجه رسید که برای دیده شدن برند خود به تبلیغ نیاز دارد. ازین رو در سال 1991 میلادی شرکت بربری به عنوان تولید کننده پوشاک رئال آمونس شناخته شد که اولین مردی بود که به قطب جنوب پا گذاشت و همچنین کاشف نروژی و برنده جایزه صلح نوبل دکتر ارنست به عنوان کاشف جنوبگان شناخته شد. جرج مالوری نیز برای فتح کوه اورست در سال 1924 میلادی یک ژاکت گاباردین برند بربری به تن داشت.

ترنچ کت توسط افراد مشهور و هنرپیشه های آمریکایی در فیلم مشهور کازابلانکا و همچنین توسط هنر پیشه مشهور آدری هپبورن در فیلم جذاب صبحانه در تیفانی مورد استفاده قرار گرفته و این ترنچ کت های مشهور در سال 2017 میلادی برای مزایده ارائه شدند.

طراحی و فروش لباس

چگونه برند بربری یکی از موفق ترین تحولات هویت برند را اجرا نمود ؟

احتمالا یکی از پرمخاطب ترین داستان های تغییر برند در حال حاضر ، نام تجاری برند لوکس انگلیس یعنی بربری می باشد که موفقیت خود را در اصلاح تصویر خود از یک برچسب قدیمی به یک نیروگاه سبک زندگی لوکس تغییر داد. برند بربری یکی از بهترین برندهای مد لوکس در جهان بشمار می رود و بیش از 165 سال است که تاریخ و میراث با خود بهمراه دارد که در گذشته به دلیل مهارت حرفه ای شهرت زیادی داشت و مورد استقبال بسیاری از افراد مشهور همچون هنرپیشه ها و خانواه سلطنتی قرار گرفت چرا که تمامی ویژگی های یک برند لوکس را در خود داشت.

در کنار تمام این موفقیت ها و ویژگی های شگفت انگیز در گذشته ، در چندین سال قبل این برند با مشکلی مواجه شد که می توانست باعث ورشکسته شدن و از بین رفتن کامل این برند شود ، به دلیل اینکه پس از سالها فعالیت در آمد برند بربری به شدت  کاهش یافت و با بحرانی رو به رو شد که این برند را به زانو درآورد. برند بربری متوجه زوال برند لوکس خود شد و در حقیقت هر کسی که در یک مقطع زمانی برند بربری را به تن کرده بود ، به دلیل ارتباط آن با گروه های تبهکار ، هولیگان فوتبال ، پرخاشگری و خشونت از ورود به برخی موسسات محروم شد.

طراحی و فروش لباس

ازین جهت برند بربری به دنبال هویتی جدید بود که ابتکاری بلند پروازانه به همراه داشت و منجر به جلب مخاطب ایده آل می شد. در ادامه آنها اقدام به توسعه پارچه های خود کرده و ویژگی های برند خود را دوباره تعریف کردند. برند بربری در بررسی های خود به این نتیجه رسید که اگرچه مصرف کنندگان لوکس سنتی مهمترین مخاطب از لحاظ تاریخی هستند ، اما با این حال مشتریان نسل قدیمی در هزینه های خود محتاط تر و با ملاحظه تر هستند ، ازین رو بر روی مصرف کنندگان نسل جوان تمرکز کردند.

به دلیل اینکه مصرف کنندگان نسل جوان سطح بالاتری از انعطاف پذیری را نشان می دهند و به خریدهای لوکس با وجود عدم قدرت اقتصادی ادامه می دهند. بدین ترتیب با ادامه خرید نسل جوان و بعد از گذشت چند سال و تبدیل به نسل قدیمی با وجود خرید برند بربری انتظار می رود که برند بربری چیزی در حدود 180 درصد رشد فروش را در سالهای 2019 تا 2025 داشته باشد.

برند بری بری

از سوی دیگر برند بربری به عنوان بخشی از تلاش های خود برای برند سازی ، تعدادی از اهداف تجاری بلندپروازانه ترسیم نمود که از جمله یک طرح صرفه جویی در هزینه ها بود و همچنین تعطیل کردن 10 درصد فروشگاه های خود بود. بدین جهت با تمرکز بر معرفی محصولات جدید ، جریان های جدید از درآمد را شناسایی کردند و از حامیان برند مارکوس راشفورد و اما واتسون کمک گرفتند. در نهایت برند بربری با افزایش فروش خود به افزایش 14 درصدی سهام خود در بازار بورس دست یافت که بهترین عملکرد در یک دهه محسوب می شود و ارزش بازار سهام خود را به بیش از یک میلیارد پوند تغییر داد که در این میان با برنامه صرفه جویی در هزینه ها توانست بیش از 100 میلیون پوند صرفه جویی کند.

برند بری بری

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.