تاریخچه برند دولچه و گابانا

تاریخچه برند دولچه و گابانا

تاریخچه برند دولچه و گابانا

دولچه و گابانا یک شرکت ایتالیایی است که توسط دومینیکو دولچه و استفانو گابانا تاسیس شد و در زمینه تولید کالای لوکس و طراحی مد فعالیت می کند و در سال 1985 میلادی این شرکت با سرمایه کمتر از دو هزار دلار امریکا در میلان بنا نهاده شد اما امروزه جزو ثروتمندترین و قدرمندترین طراحان زمان ما بشمار می روند. این دو استایلیست ابتدا کار خود را با طراحی لباس های زنانه آغاز کردند و با گذشت زمان خط تولیدشان را به تولیدات محصولاتی همچون کیف و کفش ، عینک ، ساعت و اکسسوری ، عطر و ... گسترش دادند.

برندDolce & Gabbana  یا D&G بر خلاف لوگوی ساده ای که دارد از تاریخچه ای غنی برخوردار است که در ادامه به آن می پردازیم.

تاسیس برند دولچه و گابانا

موسس برند دولچه گابانا

دومینیکو دولچه در سال 1985 در سیسیل ایتالیا بدنیا آمد که پدرش یک خیاط و مادررش فروشنده پارچه و لباس بود ، لذا مد و فشن بر روی شخصیت وی از کودکی تاثیر زیادی گذاشت و خیلی چیزها درباره مد از پدر و مادرش آموخت. در مقابل زندگی استفانو گابانا کاملا متفاوت بود ، وی در سال 1962 در میلان و در خانواده ونیزی بدنیا آمد که مادرش در خشکشویی و پدرش در کارخانه چاپ کار می کردند. ورود گابانا به دنیای مد بعد از 15 سالگی بود و به اعتراف خودش این دولچه بود که همه چیز درباره طراحی مد به او آموزش داده است.

دولچه و گابانا که هر دو از طراحان مد بودند که در سال 1980 میلادی به استخدام طراح معروف Giorgio Correggiari  در آمدند و به عنوان دستیار طراح شروع به کار کردند و اینجا نقطه شروع آشنایی آنها بود و از آنجایی که دولچه و گابانا به فکر مستقل شدن بودند ، ازین رو در سال 1982 از کار خود استعفا دادند و یک استودیو مشاوره طراحی لباس بپا کردند. با گذشت زمان و پیشرفت روز افزون آن دو ، این پروژه کوچک به یک برند جهانی به نام Dolce & Gabbana تبدیل شد.

برند دولچه گابانا

ویژگی های برند دولچه و گابانا

از ویژگی های بارز این برند می توان به طراحی دقیق و استفاده از نقش های زیبا در آن اشاره کرد که یاد آور پوست حیوانات است. همچنین برش های استادانه ، گلدوزی های ظریف ، به کار بردن جزییات توری ، استفاده از گلهای دست ساز اشاره کرد که این برند را از سایر برند های معروف دیگر متمایز می کند. ازین رو برند دولچه و گابانا به دلیل طراحی های منحصر به فرد مشهور هستند که در این میان از رسوم ایتالیا دهه 60 میلادی الهام گرفته است.

به منظور تبلیغات برند ، دولچه و گابانا از هنرپیشه هایی نظیر سوفیا لورن ، کلودیا کاردیناله ، استفانیا ساندرلی و آنا مانیانی برای احیاء سبک خاص و ناب زن ایتالیایی استفاده کردند. در این میان از مدل موی ساده ایتالیایی به همراه رنگ زنانه طلایی سبکی جدید در دنیای مد ارائه دادند و از آنجا که به پارچه های توری و ابریشمی علاقه داشتند از این پارچه بر روی لباس ها و دامن ها کار کردند.

طراحی و فروش لباس

فارغ از سبک خاص ایتالیایی ، این دو استایلیست حرفه ای و مشهور در طراحی های خود از نگاهی مدرن هم کمک گرفتند و با سبکهای خاص و جدید خود از رنگها و پارچه های مختلف بکار گرفتند ، بطوریکه تنوع محصولات خود را سالهای سال تا به امروز حفظ کرده است. در این میان از عکاسان حرفه ای برای عکس گرفتن و ماندگار کردن برند خود استفاده کردند ، چنانچه به مقوله عکاسی نگاهی هنری داشتند نه فقط تبلیغاتی.

مقالات بیشتر : آشنایی با برند زارا

حقایقی جالب در مورد برند دولچه و گابانا

  • دومینیکو دولچه رویای کودکی اش همکاری با برند جورجیو آرمانی بود اما در بزرگسالی برند خود را تاسیس کرد.
  • دولچه و گابانا به غیر از شرکای تجاری و همکار با هم رفاقت داشتند اما در سال 2005 از هم جدا شدند و مجدد از سال 2008 با هم شروع به همکاری کردند.
  • بر خلاف باور عموم ، اولین بوتیک آنها در توکیو ژاپن افتتاح شد.
  • دولچه و گابانا از سال 2006 اسپانسر رسمی و طراح تیم ملی فوتبال ایتالیا بودند و با تیم های آ ث میلان و چلسی همکاری داشتند.
  • دومینیکو دولچه اولین طراحی لباسش  را که یک شلوار مردانه بود در سن 6 سالگی انجام داد.

عطرهای برند دولچه و گابانا

برند دولچه گابانا

عطرهای برند Dolce & Gabbana تجسمی ملموس از پیچیدگی ایتالیایی و لوکسی مدیترانه ایست. آنها مجموعه ای از روایح لوکس و تاثیر بر انگیزی را برای مردان و زنان آماده می کنند و ادکلن های مردانه از روایحی کاریزماتیک و خشن برخوردارند و در مقابل ادکلن های زنانه دارای ظرافت و روایحی لطیف هستند که احساسی بودن زنان را در عین لطافت به رخ می کشند.

اولین عطر برند دولچه و گابانا یک عطر زنانه بود که در سال 1992 از آن رو نمایی شد و پس از آن در سال 1994 نمونه مردانه آن را به بازار عرضه کردند. از ادکلن های محبوب و معروف این برند می توان به Dolce & Gabbana Feminine  ،  Velvet Amber Sun  ،  The One ، Dolce Garden  ، Light Blue  ، Wood   ،  Velvet Pure  اشاره کرد.

مقالات دیگر : آشنایی با برند پرادا

مجموعه لباس های دولچه  و گابانا

مجموعه لباس های تولید شده برای هر فصل این برند ، با تغییرات خاص و خارق العاده ای وارد بازار می شوند. مجموعه لباسهای تولید شده توسط برند دولچه و گابانا دایره وسیعی از لباس های متفاوت را شامل می شود که می تواند نیاز های مخاطبان را که از هر طبقه ای از جامعه و با هر سلیقه ای را پوشش دهد.

طراحی و فروش لباس

D&G یکی از معروف ترین کالکشن های برند Dolce & Gabbana می باشد که برای زنان مسلمان طراحی شده و با حفظ ویژگی های برتر برند دولچه و گابانا و فاکتورهایی همچون راحتی و پوشیدگی برای استفاده هر چه بهتر زنان مسلمان لحاظ شده بود که این کالکشن خاص در سال 2016 رونمایی شد تا بدین صورت طیف جدید مشتریان زنان مسلمان به خریداران برند دولچه و گابانا اضافه شود.

با توجه به اینکه دولچه اهل سیسیل بود اما به سبک پوشش سیسیلی ها علاقه ای نداشت و با گذشت زمان و صحبت های گابانا متقاعد شد و از استایل خاص زنان سیسیلی الهام گرفت و آن دو سبک مدیترانه ای با الهام از سبک این جزیره را پدید آوردند. با نگاهی به چهارمین کالکشن از برند دولچه و گابانا به خوبی می توان سنت سیسیلی را در آن لمس کرد. سبک مجموعه دولچه و گابانا لباس مشکی با تور است که از این سبک به نام لباس سیسیلی یاد می شود.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.