تاریخچه برند ورساچه VERSACE

تاریخچه برند ورساچه VERSACE

تاریخچه برند ورساچه VERSACE

برند ورساچه یک برند معروف و خوش آوازه ایتالیی است که در سال 1978 میلادی توسط جیانی ورساچه تاسیس شد. جیانی ورساچه در دوران زندگی خود گام های مهمی در راستای پیشرفت مد ایتالیا برداشت و توانست در مدت زمان کوتاهی برند خود را به یک برند جهانی معروف و معتبر تبدیل کند. پس از مرگ جیانی ، مدیریت کمپانی ورساچه به دست خواهر کوچکترش به نام دوناتلا افتاد و او توانست به خوبی از میراث برادرش نگهداری کند.

طراحی و فروش لباس

درباره جیانی ورساچه خالق برند ورساچه

جیانی ورساچه Gianni Versace استایلیست و طراح لباس اهل ایتالیا در روز دوم دسامبر سال 1946 در شهر رجیو کالابریا در جنوب کشور ایتالیا بدنیا آمد. در دوران کودکی جیانی همه موارد خیاطی و دوخت را از مادر خود آموخت و به دلیل ذوق و علاقه خود به سرعت اولین لباس ها را طراحی نمود و حتی در مزون مادرش بفروش رساند. وی در سن 25 سالگی به منظور طراحی لباس وارد شهر میلان شد و به تحصیل در رشته معماری پرداخت. در سال 1972با طراحی برای کلکسیون فیوری فیورنتینا که یک شرکت ایتالیایی بود ، موفقیت خود را به دست آورد و توانست اولین مجموعه لباس چرمش را در سال 1975 میلادی به نمایش بگذارد.

موسس برند ورساچه

در سال 1978 جیانی ورساچه اولین بوتیک خود را در شهر میلان با ارائه مجموعه لباس های زنانه با نام خودش تاسیس کرد و بدین ترتیب برند ورساچه را پایه گذاری کرد و خیلی زود توانست طرفداران بسیاری پیدا کند. افزون بر این در سال 1982 وی به دریافت جایزه چشم طلایی به علت بهترین طراحی لباس زنانه در پاییز و زمستان سال موفق شد. علاوه بر این برند ورساچه در زمینه طراحی لباس و تولید پوشاک ، کیف و کفش ، جواهرات و عطر فعالیت دارد که در این میان برش های خاص ، طرح های جذاب ، لباسهایی با یقه های کوتاه از ویژگی های رایج برند ورساچه بود.

جالب است بدانید که شرکت ورساچه در سال 2008 با کمپانی اتومبیل سازی لامبورگینی همکاری داشته و اقدام به ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو نمودند و طی این همکاری ، طراحی بخش داخلی خودرو به برند ورساچه سپرده شد که از این ماشین حیرت انگیز تنها 10 عدد با رنگ های سفید و مشکی تولید شده است.

دیگر مقالات : معرفی برند هرمس

برند ورساچه و موسیقی پاپ

برند ورساچه

لباس های لوکس و سایر لوازم هایی که طراحان برند ورساچه طراحی می کردند با الهام گرفتن از هنر موسیقی پاپ شکل می گرفت و جیانی ورساچه اولین فردی بود که فرهنگ جهان مد و موسیقی را با هم پیوند داد و برای اولین با مد و موسیقی راک اند رول را با هم تلفیق کرده و اثر قابل توجهی بر روی موسیقی پاپ بجا گذاشت. ازین رو با ادغام دو فرهنگ مد و موسیقی به سرعت تبدیل به روال قرار گرفتن هنرمندان صنعت موسیقی از جمله لیدی گاگا در صف اول دنیای مد شد و آنها موجب اعتبار این برند در ذهن مصرف کننده شدند. چنانچه لیدی گاگا برای ادای احترام به دوناتلا ورساچه خواهر جیانی، آهنگی با همین نام برای او و طراحی هایش خوانده است. از طرفی گروه رپ Migos هم برای برند ورساچه ترانه ای خوانده که معروف شد.

لوگوی برند ورساچه 

برند ورساچه

لوگوی زیبای برند ورساچه توسط موسس این شرکت یعنی جیانی ورساچه طراحی شده است و در آن از سر مدوسا به عنوان محور اصلی این لوگو استفاده کرده است. جیانی این لوگو را در سال 1993 منتشر کرد و قبل از آن این برند لوگوی خاصی نداشت و فقط با نام جیانی ورساچه شناخته می شد اما امروزه سر مدوسا به عنوان یکی از اجزای اصلی برند ورساچه شناخته می شود. شاید برایتان جای سوال باشد که لوگوی ورساچه به چه معناست ؟ آرم برند ورساچه و سر مدوسا یک شخصیت اساطیری یونانی است که توسط الهه آتنا خلق شده است که نام دیگر مدوسا گورگور است.

در افسانه ها آمده کسانی که به چشم مدوسا خیره می شدند تبدیل به سنگ می شدند. بدین ترتیب مدوسا به عنوان یک شخصیت نمادین برای نشان دادن برند ورساچه تبدیل شد و طراحان لباس های برند ورساچه نیز مانند مدوسا چشم ها را به خود خیره می کنند و سپس کاری با شما می کنند که در زیبایی آن غرق شوید.

دیگر مقالات : آشنایی با برند پرادا

مرگ جیانی و روی کار آمدن دوناتلا ورساچه :

جیانی ورساچه در صبح روز 15 جولای سال 1997 در ساحل میامی توسط اندرو کونانان مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت و کشته شد. اگرچه قاتل جیانی یک قاتل زنجیره ای بود که در مدت سه ماه حداقل ۵ نفر را بدون دلیل به قتل رساند اما پس از کشته شدن ورساچه قاتل خود کشی می کند و برای همیشه علت قتل جیانی ورساچه در ذهن عموم همانند یک علامت سوال باقی ماند. بعد از مرگ جیانی ورساچه این برند دچار افت شدید شدید اما خواهرش دوناتلا ورساچه به عنوان مدیر خلاق مسئولیت این کمپانی را بر عهده گرفت و توانست برند ورساچه را به اوج درخشش خود برساند.

برند ورساچه
 

چنانچه این برند همچنان به عنوان بخش جدایی ناپذیر از لباس های افراد مشهور است. از آنجا که دوناتلا تحت تاثیر برادر خود بود ، لذا در مدت کوتاهی توانست جایگاه خود در بین برندهای معروف مد در دنیا بدست آورد و البته از قبل در خانه مد برادرش بعنوان یک استایلیست ، طراحی لباس انجام می داد که طرح های وی در عین ظرافت ، سرکش و جسورانه است.

عطرهای برند ورساچه 

در سال 1991 اولین ادکلن برند ورساچه روانه بازار شد و Gianni Versace نام داشت این عطر ویژه بانوان بود. از ادکلن های محبوب و مشهور این برند می توان به Crystal Noir  ، Versace L Home  ، Bright  ، Vanitas  ، Versus  ، Blue Jeans  ، Eros  اشاره کرد.

طراحی و فروش لباس

تاثیر سلبریتی ها در معروف شدن برند ورساچه 

جیانی ورساچه اولین شخصی بود که توانست ارزش نشستن افراد مشهور ، سلبریتی ها  و سوپر استارهای موسیقی را در ردیف اول فشن شوهای برندها درک کند. در واقع جیانی ورساچه پایه گذار این نوع معرفی بود و پس از آن سایر برندها این روند را پیش گرفتند. در توضیح باید گفت که در سال 2000 میلادی ورساچه ، هتل 6 ستاره پالازو ورساچه را در ساحل گلد کوست استرالیا افتتاح نمود و در همان سال جنیفر لوپز با پوشیدن لباس جنگل به رنگ سبز از جنس شیفون ابریشمی که توسط کمپانی ورساچه طراحی شده بود در جوایز گرمی شرکت کرد و برند ورساچه را در رسانه ها مطرح نمود.

طراحی و فروش لباس
 

از سوی دیگر از جیانی ورساچه می توان به عنوان اولین طراح مدی نام برد که توانست صنعت موسیقی را با صنعت مد پیوند دهد و همین امر برای برند ورساچه مملو از مزایا بود. مردم پیگیر این برند شدند و دوست داشتند همان لباسی را به تن کند که هنرمند محبوبشان به تن داشت و استفاده از سلبریتی ها در این برند به عنوان سرازیر شدن سیلی از مشتریان برای این برند تلقی می شد.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

 

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.