کالکشن ماندالا- طراحی پارچه

کالکشن ماندالا- طراحی پارچه

کالکشن ماندالا- طراحی پارچه

کالکشن بهار-تابستان ۲۰۲۳ 

 نام کالکشن : ماندالا

نام طراح: بهار قنادی اف

طراحی تخصصی پارچه

این سری کالکشن بهاز-تابستان ماندالا است. همانطور که میدانید طراحی پارچه این کالکشن از طرحهای ماندالا الهام گرفته شده است و کاملا با توجه به سلیقه کارفرا طرحها ریز ریز طراحی شده و در نرم افزار طراحی و اجرا شده است..

در این پروژه کارفرما طرحی سنتی اما به روز ولی در عین حال طرحی که باعث جلب توجه بشه و به سلیقه ی ایرانی ها سازگار بشه در خواست کرده بود.

پس در طراحی این پروژه به سه ویژگی باید دقت داشته باشیم> ۱. جلب توجه کند.    ۲.پس زمینه ی سنتی داشته باشد.     ۳.جدید و به روز باشد.

پس برای بهتر دیده شدن طرح ها از ماندالا الهام گرفتیم.     چرا ماندالا را انتخاب کردیم؟ 

ماندالا ها دایره های نمادین برای تمرکز بر خویشتن و جستجو درون انسان است. مرکز دایره در ماندالا برای تکرکز در مراقبه های دینی بکار میرود و همین مرکز دایره باعث میشود چشم بیننده را جذب کند و باعث جلب توجه میشود پس یعنی در عین سادگی میتوانیم با ابن مرکزها توجه ی دیگران را جلب کنیم.

دومین ویژگی کارفرما زمینه ی سنتی داشتن است. از این طرح های ماندالا در معماری های سنتی و قدیمی ایرانی اسلامی بسیار استفاده شده مثل:(حیاط باغ فین کاشان- حیاط مسجد علی اصفهان و...) پس گزینه مناسبی است.

طرح های پارچه که اختصاصی برای کارفرما طراحی میشود میتواند به هر شکلی اجرا شود از تیشرت گرفته تا دامن و هد بند و شال و روسری و...

و این باعث میشود که به کارفرما این قابلیت را بدهد که بتواند طرح اختصاصی پارچه مربوط به شرکت و یا برند خودش را ثبت کند و در طرح های مختلف اجرا کند و یک کالکشن کامل داشته باشد.

 

طرح اول

نام طرح: شمس

                                                     طراحی پارچه

 

رنگهای پاستیلی یا رنگهای خیلی روشن مثل لیمویی علاوه بر اینکه برای تابستان مناسب هستند باعث میشوند نور خورشید را کمتر جذب کندبه همین دلیل در این طرح از رنگ لیمویی برای پس زمینه ی تیشرت استفاده شده. که راحتی و خنکی را در تابستان به شما هدیه دهد

همانطور که میبینید ماندالا ها در این طرح به صورت لوزی قرار گرفته اند. اشکال لوزی در طرح های لباس و طرح های پارچه نشانه ی جدال هماهنگی و تناسب است

جدا از ماندالا ها یک سری خطوط اطراف نیز در طرح استفاده شده است که دایره در ماندالا ها نشانگر ابدی بودن است و در طراحی پارچه نشانگر نقطه توجه است.

که در عین سادگی به شما یک فرصت جلب توجه کردن میدهد

 

طراحی لباس

جدا از طراحی پارچه. پارچه لباسهای این کالکشن از نخ پنبه هستش. شاید برایتان سوال باشد چرا از نخ پنبه استفاده شده ؟ بخاطر اینکه پارچه های نخ پنبه بهترین گزینه برای لباسهای تابستانی هستند به دلیل بافت تار و پود این پارچه هوا در جریان هستش پس جلوی تعریق بدن را میگیرد در نهایت بهترین گزینه برای تیشرت های تابستانی است.

طراحی و فروش لباس

همانطور که در این قسمت میبینید طرح این پارچه فقط اختصاصی لباس نیست بلکه میتوانید از اکسسوری های پارچه ای مثل هد بند- شال و روسری های تابستانه- صندل های پارچه ای نیز استفاده کنید.

 

 

طرح دوم

نام طرح: رستا

 

                                                     طراحی و فروش لباس

 

این طرح برای اینکه حس متفاوتی بده از یک قلم ابرنگی بر خلاف رنگ اصلی ماندالا  استفاده شده. 

طرح های ماندالا را کنار هم قرار دادیم به شکلی که حالت مستطیل بگیرد چونکه بیانگر ثبات گرایی و قدرت است و از انجایی که طرح ها برای خانمها اجرا میشود حس قدرت را به خانمها بدهد.

خود طرح اصلی یعنی دایره ی ماندالا نیز بیانگر وحدت کمال و یک پارچگی است و چشم را به خود جلب میکند.

از دو رنگ اصلی یعنی قرمز و سبز استفاده شده همانطور که شاید بدانید این دو رنگ جز رنگهای سنتی فرهنگ ایرانی هستند و  چونکه حس سنتی بودن طرح را به مخاطب القا میکند. 

طراحی و فروش لباس

و همانطور که گفته شد در تمامی تیشرت های این کالکشن از جنس پارچه نخ پنبه استفاده شده است.بخاطر اینکه پارچه های نخ پنبه بهترین گزینه برای لباسهای تابستانی هستند به دلیل بافت تار و پود این پارچه هوا در جریان هستش پس جلوی تعریق بدن را میگیرد در نهایت بهترین گزینه برای تیشرت های تابستانی است. 

 

طراحی و فروش لباس

 

طرح اجرا شده برای هد بند فانتزی که مشتری به راحتی بتواند تمام محصولات خود را ست کند. و خرید را برای مشتری راحت تر میکند.

 

 

طرح سوم

نام طرح: سبزه

طراحی و فروش لباس

 

رنگ غالب این طرح سبز است اما در این ماندالا از جزییات قرمز نیز استفاده شده است. در یک قسمت ماندالا ها را به صورت خطی در کنار هم قرار دادیم تا توجه ی بیننده را جلب کنیم و یک مسیر خطی برای چشم بیننده ایجاد شود در بین انها از یک طرح دایره ماندد برای کات کردن دید و توجه ی بیشتر بیننده طراحی شده است.

                                                 طراحی و فروش لباس

                                                 طراحی و فروش لباس

 

 

 ممنون از توجه شما

گروه مد مجله ی ارخالق

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

 

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه

  1. ? شیرین برمر گفت :

    سلام طرح فوق العاده ای بود من برای تاپ میپسندمش امكان تهیه ش به چه صورته

    1. ادمین سایت گفت :

      سلام
      با شماره تلفن پشتیبانی تماس بگیرید لطفا