در گرمای تابستان چه بپوشیم ؟

در گرمای تابستان چه بپوشیم ؟

در گرمای تابستان چه بپوشیم ؟

ماه های سرد و خنک سال به پایان رسیده و کم کم وارد گرمای فصل تابستان می شویم. بدین جهت با ورود به فصل تابستان به فکر این هستیم که چه بپوشیم تا باعث خنک شدن و راحتی ما شود ؟ در این مقاله به شما درباره استایل مناسب در فصل تابستان برای داشتن بهترین ظاهر توضیح می دهیم.

مواردی که باید در فصل گرما بدانید :

  1. پارچه های رنگ روشن و از جنس کتان و پنبه و لینن بهترین راه برای خنک ماندن و جذب کمترین گرما می باشد.
  2. لباس های گشادتر با آستین کوتاه یا بدون آستین برای جلوگیری از تجمع عرق بر روی لباس و محبوس شدن در پوست انتخاب مناسبی است تا پوستتان بخوبی نفس بکشد.
  3. استفاده از لوازم جانبی نظیر عینک آفتابی و کلاه لبه دار برای محافظت از پوست در برابر نور آفتاب و ایجاد حس خنکی را فراموش نکنید.

در فصل تابستان چه بپوشیم ؟

به جنس لباس توجه کنید

در گرمای تابستان بهتر است لباسهایی با جنس پنبه یا کتان یا لینن انتخاب کنید چرا که این پارچه ها سبک وزن بوده و به بدن نمی چسبند و با قابلیت تنفس پذیری بالا به بدن در آزاد کردن گرما و کمتر عرق کردن کمک بسزایی می کنند. بدین ترتیب برای خنک ماندن در یک روز گرم تابستان ، از یک تی شرت نخی یا کتان کمک بگیرید و یا با پوشیدن یک سارافن نخی یا پیراهن ساحلی پنبه ای ، شیک و باحال شوید. افزون بر این استایل پیراهن آستین کوتاه کتان را با شلوار کتان را به منظور حس و حال آرام و ساحلی می توانید امتحان کنید.

به رنگ لباس دقت کنید

در گرمای تابستان از پارچه های رنگ روشن کمک بگیرید و از پوشیدن رنگهای تیره و پر رنگ خودداری کنید. بعنوان مثال بهتر است بجای رنگ مشکی از رنگهای سفید ، خاکستری و یا بژ استفاده کنید چرا که رنگهای روشن نور خورشید را به خود جذب نکرده و باعث گرم شدن بیش از اندازه در این فصل نمی شوند ، در نتیجه برای روزهای گرم تابستان ایده آل هستند. همچنین می توانید تاپ آبی پاستلی یا آبی آسمانی را بجای پیراهن آبی تیره بپوشید و حس خنکی دریا و آسمان داشته باشید.

از سوی دیگر شلوار جین تنگ مشکی را با شلوار کتان سفید جایگزین کنید. لازم به توضیح است که لباسهای سفید ممکنست شفاف و بدن نما باشند بدین جهت بهتر است از ضخامت آن مطمئن شوید و یا لباس نازک دیگری در زیر لباس سفید بپوشید.

شلوار جین سفید بپوشید

شلوار جین سفید یک انتخاب مناسب در گرمای تابستان است که با منعکس کردن نور و گرمای خورشید ، شما را خنک نگه می دارد.‍ بدین لحاظ شلوار جین سفید گشاد و کوتاه گزینه های خوب و راحتی در فصل گرما هستند و با تاپ مشکی و صندل های زیبا استایل شما را چشم نواز می کنند.   

از روسری های خنک کمک بگیرید

روسری های از جنس پارچه های سبک وزن برای خنک ماندن در فصل گرما بسیار مناسب هستند. حتی می توانید در سفر به ساحل روسری بزرگ خود را دور کمر بپیچید و به مانند یک سارافن از آن استفاده کنید و یا برای بیرون رفتن در شب روسری را بر روی شانه های خود بگذارید.

شلوار دمپا گشاد بپوشید

شلوار گشاد و دمپا گشاد و دامن میدی برای راحتی و خنک ماندن در گرمای تابستان گزینه های خوبی هستند که می توانید آن را با پیراهن یا تاپ سبک و صندل ست کنید و از لوازم جانبی مانند عینک آفتابی و کیف کراس بادی یا اکسسوری تابستانی برای تکمیل استایلتان کمک بگیرید. ازین رو لباسهایتان را شیک و مد روز نگه دارید تا همیشه زیباتر بنظر برسید.

لباس ورزشی بپوشید

در کمد لباس خود انواع لباس های ورزشی نظیر شلوار ساق ، تاپ ورزشی ، شورت ورزشی و ... را بیفزایید چرا که لباس های ورزشی بسیار راحت هستند و بعلاوه قابلیت تنفس پذیری بالایی دارند. اگرچه همیشه نیاز نیست تنها در زمان ورزش ، لباس ورزشی بپوشید ، بلکه می توانید در هر محیطی بجز محیط های رسمی ، تجاری و کاری ( به دلیل غیر حرفه ای تلقی شدن ) از لباس های ورزشی راحت استفاده کنید.

مطالب دیگر: انواع استایل

در فصل تابستان چه نپوشیم ؟

جنس پارچه لباس : ممکنست بدیهی بنظر برسد ، اما خنک نگه داشتن بدن در گرمای تابستان قویا به جنس پارچه لباسی که می پوشید ، بستگی دارد. بدین جهت از پوشیدن لباسهای با جنس پارچه پلی استر و نایلون یا اکریلیک اجتناب کنید چرا که این پارچه ها گرما را به دام می اندازند و باعث گرم تر شدن شما در گرمای تابستان می شوند. بعلاوه عدم تنفس پذیری این لباسها منجر به احتباس عرق در لباس و ایجاد بوی نامطبوع بدن می گردد. همچنین از پوشیدن پارچه های زمستان نظیر ابریشم مصنوعی یا پشم نیز خودداری کنید.

شلوار جین تنگ نپوشید : چرا که شلوار جین تنگ باعث احتباس گرما در بدنتان می شود و در عوض به دنبال شلوار کتان و لباس نخی باشید. همچنین دامن شلواری گزینه مناسب دیگری برای خنک ماندن پاها می باشد.

آستین بلند نپوشید : برای دوری از گرما از آستین کوتاه و تاپ بدون آستین استفاده کنید تا به پوستتان اجازه تنفس بدهد و کمتر عرق کنید. برای رفتن به محل کار نیز می توانید بلوز آستین کوتاه دکمه دار با یک دامن بپوشید تا ظاهر جذاب و زنانه داشته باشید. از طرفی در منزل و یا پیاده روی می توانید تی شرت را جایگزین کنید.

از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید : لباس های تنگ و محدود باعث می شود تا تحرک کمتری داشته باشید و گرما و عرق بیشتری را در خود محبوس می کنند و باعث می شوند که لباس غرق در عرق شده و به پوست شما بچسبد. بجای آن از لباس سبک گشادتر و تاپ برای تنفس پوست کمک بگیرید و با یک دامن استایل کنید.

از لایه بندی لباس پرهیز کنید : در هوای گرم لباس کمتری بپوشید و از لایه بندی لباس خودداری کنید تا گرمای کمتری را جذب کنید. در عوض لباس های ماکسی ، دامن و پیراهن انتخاب های مناسب تری برای نشان دادن تواضع و پوشش هستند.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.