روش تشخیص تناژ پوست

روش تشخیص تناژ پوست

روش تشخیص تناژ پوست

شناسایی رنگ ها و تشخیص تناژ پوستی مناسب به شما این اجازه را می دهد که بتوانید در انتخاب رنگ مناسبتان راحت تر عمل کنید. بنابراین اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در انتخاب رنگ مناسب و شناخت رنگها مشکل دارند ، این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید.

تشخیص تناژ پوست برای انتخاب لباس

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تناژ پوست چه ربطی به انتخاب رنگ لباس دارد؟! فهمیدن تناژ پوستی به شما کمک می کند که رنگی مناسب با توجه به پوستتان پیدا کنید و در مواقع زیادی انتخاب کردن را برایتان آسان می کند. شما با توجه به دانستن این حقیقت که چه تناژ پوستی دارید ، می توانید به سوالهای زیر به آسانی پاسخ دهید:

  • چه رنگ لباسی مناسب من است؟!
  • چه رنگ اکسسوری می توانم انتخاب کنم؟!
  • چه رنگهایی باعث می شود که رنگ پوست شادابتر به نظر برسد و بر عکس کمک می کند رنگهایی که باعث کدر بودن پوست می شود را تشخیص دهید.
  • از چه رنگ سایه چشم و یا حتی رژ لبی می توانم استفاده کنم؟!

در ابتدا به مفهوم تناژ پوست می پردازیم:

تناژ پوست چیست؟!

چه فرقی بین تناژ پوست و رنگ پوست وجود دارد؟!

تناژ یا تن پوست با رنگ خود پوست تفاوت داشته و به تناژ پوست under tone می گویند. تصور عموم بر این است که کسانی که پوستی تیره و یا گندمی دارند ، تناژ پوستی گرمی دارند و کسانی که پوست های روشن و سفیدی دارند تناژ پوستی سردی دارند. اما این تصور کامل غلط است ، چرا که رنگ پوست شما صرفا نشان دهنده تناژ پوستی شما نیست و ممکن است برخلاف رنگ پوستتان باشد. به عبارتی تناژ رنگ زیرین پوست شما است.

مفهوم تناژ را جداگانه مورد بررسی قرار دادیم ، سپس نوبت روش های تشخیص تناژ پوستی است که در ادامه به سه روش اشاره می کنیم.

روش اول تشخیص تناژ پوستی:

 در نوری مناسب و در محیطی مناسب قرار بگیرید و به رگ های دستتان و قسمت مچ دست نگاه کنید :

  • اگر رگ دست شما رنگی آبی دارد ، تناژ پوست شما سرد است.
  • اگر رگ دست شما رنگی سبز دارد ، تناژ پوست شما گرم است.
  • اگر بین این دو رنگ نتوانستید رنگی را تشخیص دهید و برایتان مشکل بود ، تناژ پوست شما خنثی است.

روش دوم تشخیص تناژ پوستی

ابتدا در محیط و نور مناسب رو به روی آینه قرار بگیرید و یک کاغذ سفید A4  یا A3 را کنار صورتتان قرار دهید :

  • اگر رنگ پوست شما ته رنگ زردی گرفت ، تناژ پوست شما گرم است.
  • اگر رنگ پوست شما گلبهی گرفت ، تناژ پوست شما سرد است.
  • اگر پوست شما حالتی خاکستری گرفت ، تناژ پوست شما خنثی است.

روش سوم تشخیص تناژ پوستی

دو عدد دستبند به رنگهای طلایی و نقره ای را بردارید و در محیطی مناسب و با نور مناسب قرار بگیرید :

  • اگر پوست دستتان با دستبند طلایی به اصطلاح رنگ باز کرد و به پوست دستتان نشست ، یعنی تناژ پوست شما گرم است.
  • اگر پوست دستتان با دستبند نقره ای رنگ باز کرد و به همان نسبت با دستبند طلایی پوست دستتان کدر شد ، بدین معناست که تناژ پوست شما سرد است.
  • اگر هر دو رنگ دستبند یعنی هم طلایی و هم نقره ای به رنگ پوستتان نشست و با هر دو رنگ حس خوبی بر قرار کردید ، یعنی تناژ پوست شما خنثی است.

بیشتر بخوانید : اصول ست کردن لباس

شناخت رنگ ها

 

تا اینجا که با مفهوم تناژ پوست و روشهای تشخیص تناژ پوست آشنا شدیم ، حال نوبت شناخت رنگ ها است. همانطور که می دانید امروزه یکی از دغدغه های ما ست کردن رنگ لباس مناسب با پوستمان است ، به همین جهت اولین کاری که باید یاد بگیریم شناخت رنگها هستند که چه نوع رنگی می تواند باعث زیباتر دیده شدنمان بشود ، چرا که با شناخت رنگها می توانیم یک انتخاب درست و اصولی داشته باشیم.

 ما سه دسته رنگ اصلی داریم:

۱. رنگهای سرد ( آبی ، بنفش ، سبز )

۲. رنگهای گرم ( قرمز ، زرد ، نارنجی )

۳ .رنگهای خنثی ( خاکستری ، سفید ، مشکی )

 رنگ های گرم چه رنگ هایی هستند؟

رنگ های گرم به رنگهایی می گویند که حس گرمی ، راحتی و جنب و جوش را به ما القا کند و باعث تحریک سیستم عصبی و احساسات و عواطف شود. همچنین رنگ های گرم بیشتر جلب توجه می کنند و حس خود جوشی می دهند. بنابراین اگر رنگ گرم را به عنوان رنگ لباس انتخاب می کنید اما دنبال جلب توجه نیستید ، این رنگ مناسب شما نیست. از طرفی رنگهای گرم ، مناسب مکانهای بسته نیستند ، مگر اینکه بخواهند احساسات فرد را تحریک کنند. این نوع رنگها بسیار خود نما هستند ، پس اگر می خواهید مورد توجه جمع باشید ، رنگهای گرم مناسب شما و موقعیت شما است.

رنگهای سرد چه رنگ هایی هستند؟

رنگ های سرد حسی خنک و تازه را به ما القا می کنند و زیاد در چشم نیستند و جوی آرام دارند. این نوع رنگها حسی غیر صمیمی و ساده را به بیننده می دهند و بیشتر برای رنگهای پس زمینه و یا رنگ آمیزی محیط مناسب هستند.

چگونه رنگ ها را ترکیب کنیم؟؟

زمانی که به چرخه رنگ نگاه می کنید باید بدانید برای ترکیب رنگها از تنالیته های هم خوان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر زمینه اصلی استایل شما رنگی سرد است برای ایجاد هارمونی مناسب از یک اکسسوری با رنگهای متضاد یعنی گرم استفاده کنید. به عنوان مثال اگر برای مهمانی یا تولد رنگی سبز پوشیده اید ، ترجیحا سبز پسته ای می توانید برای برقراری هارمونی یک عدد کیف صورتی کمرنگ برای کامل کردن استایلتان استفاده کنید.

اگر شما تناژ پوست سردی دارید : رنگهایی که از اقیانوس یا آسمان و ... الهام گرفته شدند ، گزینه مناسبی برای شما هستند.  افزون بر این رنگهای آبی پاستیلی و بنفش پاستیلی در حالت کلی رنگهای سرد پاستیلی و رنگهایی طوسی که تناژ رنگی سردی دارند ، مناسب شما هستند و در حالت کلی رنگهایی که ته تناژ سرد دارند برای شما ساخته شده اند و همانطور که می دانید زیور آلات نقره ای هم مناسب شما هستند.

اگر پوست گرمی دارید : از رنگهای گرمی مثل نارنجی ، قرمز ، زرد و می توانید استفاده کنید و بطور کل از رنگهای بولد که ته تناژ گرمی دارند می توانید کمک بگیرید ، چنانچه زیورآلات طلایی نیز مناسب شما هستند.

اگر جز افرادی با پوست خنثی هستید : اصولا رنگهای متفاوتی می توانید استفاده کنید ، اما بهترین پالت رنگی برای شما رنگهای خنثی و نود و پاستیلی هستند.

سخن آخر

در نهایت بهترین شخصی که می تواند به شما در حوزه رنگ و استایل کردن کمک کند ، یک استایلیست شخصی است.  اما فراموش نکنید ، هر رنگی که به شما حس خوبی می دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود ، از پوشیدن آن دریغ نکنید.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

Stylist: Bahar Ghanadiof

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.