مجله مد ووگ ( VOGUE )

مجله مد ووگ ( VOGUE )

مجله مد ووگ VOGUE

مجله مد ووگ یک مجله مد و فشن امریکایی است که در سال 1892 کار خود را بصورت هفتگی آغاز نمود و سالها بعد آن را تبدیل به مجله ماهیانه کرد و دارای موضوعات مد و زیبایی ، سبک زندگی و فرهنگ با انتشار عکس بسیاری از هنرپیشگان و ورزشکاران معروف می باشد. هم اکنون مجله ووگ در مرکز تجارت جهانی وان در منطقه منهتن پایین نیویورک به فعالیت خود ادامه می دهد.

مجله مد چیست ؟

مجلات مد یکی از موارد ضروری و مهم در صنعت مد است و در واقع مجله های مد رسانه ای هستند که دیدگاه طراحی لباس را به خریداران نهایی منتقل می کنند. در گذشته کلمه مد هیچ معنایی نداشت مگر در سبک زندگی و یا غرور آفرینی اما رفته رفته در سال 1678 در مجله ای فرانسوی  به نام Le Mercure Galant  گنجانده شد و پس از آن اخبار مد در بین مردم محبوب شد. با توجه به جنگ های قاره ای که در آن زمان به وجود می آمد ، مجله های فرانسوی از محبوبیت ویژه ای برخوردار بودند و در اکثر مجلات انگلیسی راه پیدا کردند تا جایی که انتخاب لباس های پاریسی بین خیاطان بسیار محبوب شد.

اواسط قرن نوزدهم میلادی بود که مجلات مانند سایر کتاب ها محبوب شدند و پیشرفت چشم گیری در روش چاپ آنها باعث شد تا مردم بیشتر به آنها علاقه مند شوند. همچنین سطح سواد مردم بالا رفت و تعداد خوانندگان روز به روز افزایش یافت ، بدین ترتیب عناوین زیادی مجله تولید شد که تمامی سنین را پوشش می داد.

مقالات دیگر : بلک فرایدی چیست؟

ارقام تیتراژ افزایشی بود جالب است بدانید مجله بانوی گودی با 150000 نسخه در سال و مجله  The English Woman Domestic  با 60000 نسخه در سال به چاپ می رسید. کم کم تبلیغات افزایش یافت اما درآمد پایین مانع از استقلال تحریریه شد. گودی و بیتون هر دو ، خدمات خرید و الگوی کاغذی را به مواردی که قبلا در مجله موجود بود اضافه کردند. دنبال کردن اخبار مد برای مردم به یک امر ضروری تبدیل شد تا جایی که مجله های بیشتری تولید شد و مجله VOGUE یکی از مجله های محبوب آن زمان است که در ادامه به آن می پردازیم.

مجله VOGUE :

ووگ یک مجله مد و سبک زندگی آمریکایی است که به صورت ماهانه منتشر می شود و موضوعاتی همچون مد ، زیبایی ، فرهنگ زندگی و ... را پوشش میدهد . مجله ووگ در سال 1892 به عنوان یک روزنامه هفتگی شروع به کار کرد و پس از سالها به یک مجله ماهانه تبدیل شد واز زمان تاسیس تا به الان از افراد مشهور در مجلات خود استفاده کرده که بزرگترین نسخه آن مربوط به سپتامبر 2012 بود به دلیل اینکه در این نسخه عکس لیدی گاگا در جلد آن بچاپ رسید و بسیار محبوب شد و مجله آن شامل 900 صفحه بود.

آرتور بالدوین ترنور ، تاجر آمریکایی ووگ را به عنوان یک روزنامه هفتگی در شهر نیویورک تاسیس کرد که با حمایت مالی کریستوفر رایت در دسامبر 1892 میلادی تاسیس شد و اولین جلد از این مجله با قیمت 10 سنت منتشر شد. جامعه هدف ووگ در آن زمان قشر مرفه نیویورک بود تا با به قلم آوردن عادات و تفریحات تا لباس هایی که می پوشند به معروفیت برسد و این مجله از شروع کار خود به مد توجه داشت و پوشش ورزشی و امور اجتماعی مربوط به خوانندگان مرد در آن گنجانده شده بود.

سه سال پس از مرگ ووگ ، مونتور ووگ را خریداری کرد. او ماهیت نشریه را توسعه داد و همچنین قیمت مجله ها را افزایش داد. در سال 1932 ووگ آمریکایی اولین عکس رنگی خود را روی جلد مجله ها گذاشت که این عکس توسط ادوارد ژان استیچن گرفته شده و در آن یک زن شناگر و یک توپ ساحلی که در هوا است را به ثبت رسانده است. پس از آن بود که مجله ووگ به یک سبک و یک کسب و کار موفق تبدیل شد.

مقالات دیگر : 10 تا از فروشگاه های اینترنتی لباس دنیا

موفقیت مجله ووگ چه زمانی اتفاق افتاد ؟

در دهه 1950 جسیکا دیوز سر دبیر مجله ووگ شد و این مجله را بیش از پیش به محبوبیت و موفقیت رساند او معتقد بود که زندگی چیزی است که می توان مدام در آن به یادگیری پرداخت. در حالی که پوشش مد در اولویت باقی ماند ، دیوز همچنین محتوای مکتوب ووگ آمریکایی را ارتقا داد. نقطه قوت مجله ووگ جدای از سایر مجله های مد بود ، ووگ بر خلاف مجله های دیگر تنها از دختران لاغر و جوان عکسبرداری نمی کرد و استاندارد خاصی برای این کار نداشت. این نکته باعث شد تا عموم مردم احساس بهتری نسبت به مجله ووگ داشته باشند.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.