مزایای باورنکردنی لباس ابریشمی

مزایای باورنکردنی لباس ابریشمی

مزایای باورنکردنی لباس ابریشمی

در این که ابریشم از مجلل ترین و زیباترین پارچه های دنیا بوده که بعنوان ملکه پارچه ها شناخته می شود و نیز فضایی از ظرافت و استایل را ایجاد می کند شکی نیست ، اما چه چیزی ابریشم را به یک محصول خاص تبدیل می کند ؟ چرا باید لباس ابریشمی انتخاب کنیم ؟ چرا باید از وسایل خواب همچون ملحفه های ابریشیمی استفاده کنیم ؟‌ برای پاسخ دادن به این سوال باید به مزایای باورنکردنی ابریشم بپردازیم.

با مزایای لباس ابریشمی آشنا شویم 

1- پوشیدن لباس ابریشمی باعث کاهش روند پیری پوست می شود

جالب است بدانید که آمینواسیدهایی که در ابریشم وجود دارد به کاهش روند پیری کمک بسزایی می کند که حتی می توان علاوه بر لباس از ابریشم بصورت روبالشی ، ملحفه و حوله استفاده کرد. لازم به توضیح است که ابریشم بعنوان یک ماده طبیعی پر از اسیدهای آمینه است که پوشیدن لباس ابریشمی با فریب دادن سیستم عصبی ما ، در آرامش بخشیدن و صاف کردن چین و چروک های مرتبط با افزایش سن موثر است و در واقع باید گفت که لباس ابریشم حتی می تواند شما را جوانتر از سن واقعیتان نشان دهد.

2- ابریشم ضد قارچ است

ابریشم عنصری طبیعی است که می تواند علاوه بر احساس نرمی و راحتی ، از عفونت های قارچی مکرر در زنان جلوگیری کند چرا که خاصیت ضد قارچی دارد. چنانچه مطالعه 6 ماهه در دانشگاه بولونیا ایتالیا بر روی زنان با عفونت برفکی یا قارچی واژن انجام گرفت که به نیمی از آنها گفته شد که لباس زیر ابریشمی  و نیمی دیگر لباس نخی بپوشند. جالب اینجاست که پس از 6 ماه علائم عفونت قارچی در زنان با لباس زیر ابریشمی بطور قابل توجهی کاهش یافت.

مقالات دیگر : چگونه لباس بر روی سلامتی تاثیر می گذارد ؟

3- لباس ابریشمی کاهش اثرات اگزما و بیماری تنفسی آسم

ابریشم ساختاری پروتئینی دارد که علاوه بر ضد حساسیت بودن آن از جمع شدن گرد و غبار جلوگیری می کند و در واقع بدلیل اینکه ابریشم صد در صد ماده ارگانیک می باشد ، لذا لباس ابریشمی با بدترین موارد حساسیت پوستی سازگاری دارد و برای افراد با پوست حساس بسیار مناسب است. همچنین استفاده از روبالشی و محلفه ابریشمی در زمان خواب به منظور آرامش بخشی و رفع مشکلات آلرژی و آسم افراد مفید می باشد.

از آنجا که پارچه ابریشم مانع تجمع خاک و آلودگی می شود ، لذا برای افراد مبتلا به اگزما که با این موارد حساسیتشان عود می کند ، مناسب است. بنابراین ابریشم جایگزین مناسبی برای لباس های معمولی می باشد.

4- بهبود خواب با لباس ابریشمی

لباس ابریشمی و ملحفه و روبالشتی از جنس ابریشم بهترین پارچه ای است که می تواند در بهبود وضعیت خواب موثر باشد چرا که باعث ایجاد حس خوب و راحت در خواب می شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه لباس ابریشمی می تواند باعث تنظم دمای بدن شود ، لذا در زمان خواب با رسیدن دمای بدنتان به سطحی تعادل به راحتی به خواب شبانه فرو می روید. جالب است بدانید که سالی آستین متخصص طب سوزنی در استرالیا از لباس های ابریشمی برای مشتریانش استفاده می کند تا در طول درمان احساس راحتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید : مزایای خواب خوب با لباس راحتی

5- پیشگیری از آلرژی با لباس ابریشمی

باور کنید یا نه ابریشم ضد حساسیت است چرا که باقیمانده سریسین موجود در ابریشم یک دافع طبیعی است که هر گونه کنه ، کپک ، باکتری و سایر مواد حساسیت زا را دور می سازد و به همین علت است که بیشتر مردم به ابریشم حساسیت نداشته و همگی می توانند از آن استفاده کنند. به بیان دیگر لباس ابریشمی به دلیل اینکه الیاف ابریشم صاف و بدون هر نوع ماده شیمیایی تحریک کننده بوده و پوست را تحریک نمی کند ، ازین رو برای افراد مبتلا به آلرژی های مختلف مناسب است و این افراد می توانند از انواع لباس های ابریشمی و ملحفه های ابریشمی استفاده کنند تا از عطسه های طولانی و سرفه های آلرژیک رهایی یابند.

بخصوص در زمان خواب که باید مملو از آرامش و لذت باشد که در افراد مبتلا به آلرژی چنین نبوده و ساعتها غلت خوردن در رختخواب به دلیل خارش بینی را تجربه می کنند. اما این افراد می توانند با لباس و محلفه ابریشمی خیلی راحت و زود بخواب عمیق بروند. یکی از کارشناسان بهداشت و سبک زندگی در مرکز سم زدایی پیشرو در سیدنی استرالیا که به استفاده از لباس ابریشمی در زندگی روزمره بسیار علاقه دارد می گوید : اگر می توانستم در ابریشم زندگی کنم ، قطعا این کار را می کردم و از آنجا که آلرژی یک مشکل جدی برای بسیاری از افراد در زندگی است ، لذا به همه توصیه می کنم که ملحفه و لباس ابریشمی را برای پیشگیری از آلرژی فراموش نکنند.

بیشتر بدانید : خرید لباس ابریشمی

تاریخچه استفاده از لباس ابریشمی

اگرچه هزاران سال است که پارچه ابریشم به منظور تولید لباس و اثاثیه منزل بکار می رود و زرق و برق و ظرافت آن با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست ، اما جالب اینجاست که خواص مفید لباس ابریشمی فراتر از ظاهر آن است. بطوریکه مرلین مونرو هنرپیشه مشهور اعتراف می کند که بطور منظم بر روی ملحفه ای جز ملحفه ابریشمی سفید نمی خوابید تا از مزایای سلامتی آن بهره ببرد.

استفاده از لباس ابریشمی و ملحفه ابریشمی به سال 3630 قبل از میلاد مسیح در کشور چین بر می گردد که در حقیقت مکانی است که استفاده از ابریشم در آن توسعه پیدا کرد. چنانچه پس از کشف خواص شگفت انگیز ابریشم ، امپراتوران چینی از لباس ابریشمی برای پوشیدن و ملحفه ابریشمی به منظور خوابیدن استفاده می کردند و از مزایای باورنکردنی آن لذت می بردند. لازم به ذکر است که در آن زمان تحقیقات زیادی درباره فیبر طبیعی ابریشم صورت گرفت و مطالعات نشان داد که پروتئین های ابریشم مزایای سلامتی بی نظیری برای بدن داشته و امروزه نیز بطور گسترده در لوازم آرایشی و دارویی بکار گرفته می شود.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.