چه رنگ لباسی مناسب پوست گندمی است ؟

چه رنگ لباسی مناسب پوست گندمی است ؟

چه رنگ لباسی مناسب پوست گندمی است ؟  

اگر چه ممکنست برای خرید لباس بوتیک های سطح شهر و یا فروشگاه های اینترنتی را زیر و رو کنید و آخرین مد روز را تهیه کنید اما زمانی که لباس جدید خود را می پوشید ، احساس می کنید که رنگ و رو رفته است یا به اندازه کافی زیبا نیست. این ممکنست به دلیل رنگ لباستان را بر اساس رنگ پوست انتخاب نکرده باشید. البته گفته اند که زنان پوست گندمی به دلیل هماهنگ بودن پوستشان با رنگ های زیاد ، بسیار خوش شانس هستند.

افراد پوست گندمی بهتر است از چه رنگ لباسی استفاده کنند ؟

جالب است بدانید که بیشتر رنگ ها با رنگ پوست گندمی بخوبی هماهنگ می شود و می توانید با انتخاب سایه های روشن تر و یا تیره تر از رنگهای مختلف ترکیب متفاوت و خوبی برای خود بسازید.

صورتی : یکی از بهترین رنگ لباس برای پوست گندمی ، رنگ صورتی می باشد که باعث برجسته نشان دادن رنگ گونه ها و درخشش پوست این افراد می گردد گویی که به تازگی از آفتاب گرفتن در ساحل دریا برگشته اند.

سبز : دیگر رنگ لباس مناسب پوست گندمی ، رنگ سبز در سایه های مختلف زیتونی ، لیمویی و یا زمردی است که باعث آشکار شدن سایه های قهوه ای روشن در پوست گندمی می شود که ظاهری جسور و مدرن به فرد می دهد.

نارنجی : رنگ نارنجی به پوست گندمی جلوه ای تابستانی به همراه درخشش خاص پوست می دهد.

قرمز : رنگ قرمز روشن نظیر رز یا قرمز گیلاسی زیبایی پوست گندمی را دوچندان کرده و رنگ قرمز تیره مانند شرابی هم ظاهری جسور و تماشایی به همراه درخشش در پوست و نمایان شدن رنگ قهوه ای آن می دهد.

متالیک : رنگ های متالیک که دارای درجات مختلفی هستند از نقره ای گرفته تا طلایی و مسی. اما از سایه های تیره بلوند و طلایی دوری کنید.

خاکستری : رنگ خاکستری با سایه های مختلف مناسب ترین رنگ خنثی برای پوست گندمی می باشد.

سفید : رنگ سفید از دیگر رنگ های مناسب پوست گندمی است که باعث دلنشین شدن چهره این افراد می شود.

چه رنگ لباسی برای پوست گندمی مناسب نیست ؟

رنگهای پاستلی و رنگهای روشن نظیر آبی روشن ، نئون ، یا نقره ای یخی و صورتی تیره برای پوست گندمی مناسب نیست چرا که باعث تیره تر و یا بیمار گونه نشان داده شدن چهره این افراد می شود. افزون بر این از رنگهایی که نزدیک به پوست گندمی نظیر زرد یا قهوه ای روشن است ، استفاده نکنید تا شما را رنگ پریده و کسل کننده نشان ندهد. از سوی دیگر از رنگهای خیلی تیره و مشکی هم دوری کنید.

مقالات دیگر : راهکارهای استایل با لباس مشکی

چه آرایشی مناسب پوست گندمی است ؟

بعنوان آرایش پایه باید رنگی استفاده کنید که یک درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد اما از کرم صورتی پرهیز کنید. همچنین کانسیلر باید یکی دو درجه از رنگ پوست گندمی شما تیره تر باشد تا رنگ پوست یکدستی به چهره شما بدهد و بهتر است که از هایلایتر رنگ گرم متناسب با پوست گندمی خود کمک بگیرید. از آنجا که رژ گونه به چهره شادابی و درخشندگی می بخشد ، لذا از صورتی روشن ، قرمز تیره ، بژ و یا نارنجی استفاده کنید و رژ لب هماهنگ با پوست نظیر برنزی ، قهوه ای و قرمز یا بنفش و شرابی بزنید.

برای سایه چشم هم از رنگ گرم مسی ، قهوه ای و یا طلایی استفاده کنید و از رنگ روشن و سرد نظیر نقره ای و بنفش دوری کنید. درباره خط چشم هم باید گفت که رنگ های نئون بدترین انتخاب اما رنگ آبی و سبز یا قهوه ای مناسب ترین می باشند.

مقالات دیگر : رنگهای مناسب تناژ پوست سرد

چه رنگ موهایی مناسب پوست گندمی است ؟

گرچه بهتر است برای رنگ کردن مو ، با آرایشگر خود مشاوره کنید تا بهترین رنگ را متناسب با رنگ پوست گندمی شما پیشنهاد دهد اما در ادامه به چند رنگ مناسب پوست گندمی می پردازیم :

طلایی مایل به قهوه ای : این رنگ به دلیل ترکیب ویژه با پوست گندمی ، آن را جذاب تر می کند.

مسی : رنگ مسی که شامل طیف قرمز و طلایی است در پوست های گندمی جلوه خاصی ایجاد می کند.

کاراملی : رنگ موی کاراملی به دلیل وجود طیف زرد ، قهوه ای و نارنجی با پوست گندمی بخوبی همخوان می شود.

پوست گندمی چه مشخصاتی دارد ؟

رنگ پوست هر شخص با ملانین یا رنگدانه موجود در پوست مشخص می شود و هر چه مقدار رنگدانه کمتر باشد ، فرد دارای رنگ پوست روشن تری می باشد و برعکس تعداد ملانین بیشتر ، پوست تیره تری را بهمراه دارد. اما رنگ پوست گندمی از پوست تیره تعداد رنگدانه های کمتری داشته و تقریبا رنگ قهوه ای بسیار روشن دارد نظیر رنگ گندم. لازم به ذکر است که رنگ پوست تا حدود زیادی ژنتیکی است و عموما رنگ پوست آسیایی ها بیشتر به رنگ گندمی می باشد. جالب است بدانید که از بهترین رنگ پوست ها در دنیا رنگ پوست گندمی بوده که به دلیل اینکه نه سفید است نه تیره آن را منحصر به فرد می کند.

چرا اکثر افراد آسیایی رنگ پوست گندمی دارند ؟

تحقیقات نشان داده رنگ پوست افرادی که نزدیک به خط استوا هستند نظیر آفریقایی ها تیره تر بوده که می توان آن را به اشعه فرابنفش خورشید نسبت داد و افرادی که در کشورهایی دور از خط استوا زندگی می کنند ، دارای ملانین کمتر در پوست بوده و در نتیجه رنگ پوست روشن تری دارند.

سخن پایانی

بعنوان جمع بندی توجه به رنگ پوست یکی از روش های انتخاب رنگ لباس مناسب برای شماست تا ظاهری جذاب و چشمگیر به نمایش بگذارید. ازین رو باید هم به رنگ پوست خود و هم از نظر ته رنگ ( گرم ، سرد یا خنثی ) دقت کافی داشته باشید تا بتوانید انتخابی ایده آل داشته باشید ، چرا که رنگ لباس نقش مهمی در روشن تر ، زیباتر ، کسل تر یا سرحال تر ، شاداب تر و ... بنظر رسیدن چهره دارد. امید آنکه نکاتی که در رابطه با رنگ لباس مناسب پوست گندمی ارائه شد ، مفید واقع گردد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.