7 مدل پالتوی زمستانی

7 مدل پالتوی زمستانی

7 مدل پالتوی زمستانی

زمستان مصادف با نوشیدن کاکائوی داغ ، چای دبش و پوشیدن چکمه و پالتو است اگرچه در پوشیدن لباس مناسب و پالتو تنها هدف گرم ماندن نیست و باید این کار را با استایل مناسب انجام دهید. ازین رو یک پالتوی زمستانی با کیفیت علاوه بر ضرورتی برای گرم ماندن ، یک سبک مد نیز بشمار می رود که شخصیت شما را به دیگران معرفی می کند. در ادامه به توضیح درباره 7 مدل پالتوی زمستانی برای شیک به نظر رسیدن می پردازیم.

انواع مدل پالتوی زمستان

1- پالتو پشمی کلاسیک

پالتو پشمی کلاسیک جزو جذابیت های ماندگار است که فراتر از سبک ها می باشد. پشم با توجه به اینکه یک عایق طبیعی است ، علاوه بر اینکه شما را گرم می کند ، به ظاهر شما افزایش حجم نمی دهد. پالتوهای پشمی کلاسیک و کت ترنج پشمی از مدل هایی است که در زمستان برای ایجاد ظاهری چشمگیر بهترین انتخاب هستند. همچنین در صورتی که خواهان استایلی غیر رسمی هستید می توانید از پالتوی سایز بزرگ استفاده کنید تا کت پشمی خود را ظریف تر جلوه دهید و با چکمه های مورد علاقه خود ست کنید تا یک لباس زمستانی عالی و زیبا داشته باشید.

2- پافر

پافر جزو بهترین لباس های زمستانی است که مانند یک عایق گرما را در بدن شما حفظ می کند و با الیاف کرکی یا مصنوعی پر می شوند. پافرها عموما در برابر آب مقاوم بوده و برخی از انواع پافر بسیار سبک بوده و در عین حالیکه شما را گرم می کند ، تحرک شما را به راحتی امکان پذیر می سازد. همچنین دارای گیره های قابل تنظیم برای گرم تر ماندن بدن می باشند. برندهای مشهوری مانند Canada, Goose, Moncler انواع پافر را در طرحها ، رنگها و ویژگی های مد روز تولید می کنند.

3- اورکت

پالتو اورکت معمولا قد بلند زیر زانو داشته و از جنس مختلف نظیر پشم و ... تولید می شود که در فصل زمستان مناسب برای گرم نگه داشتن بدن بوده و از سوی دیگر به دلیل شیک بودن یک پوشش مناسب برای مجالس بشمار می رود. همچنین اورکت دارای جیب های بزرگ در قسمت جلو بوده و با شال بافتنی و بوت ست می شود. جالب است بدانید که اورکت ها از زمانهای دور بعنوان یونیفرم ( نظامی و ... ) و یا در مجالس رسمی پوشیده می شد و در قرن 17 بطور فزاینده اورکت در مدلهای مختلف و بسیار شیک طراحی و عرضه شد و در دسترس طبقات مختلف جامعه قرار گرفت.

4- پالتو خز

پالتو خز هم جزو لباس های گرم در فصل زمستان است که جزو قدیمی ترین پوشاک فصل زمستان ( با 120000 سال قدمت ) خصوصا در آلاسکا و قطب بشمار می رود. پالتو خز در قدهای متفاوت بلند یا کوتاه و در طرح های مختلف طراحی می شود و مناسب مراسم و مجالس است و یک استایل لوکس بشمار می رود بطوریکه خیلی از سلبریتی ها از پالتو خز در فصل زمستان استفاده می کنند. قابل ذکر است که با توجه به اینکه خز طبیعی از پوست حیوانات تهیه می شود لذا قیمت بالایی دارد و از سوی دیگر با توجه به حقوق حیوانات ، پالتو خز با قیمت پایین تر از جنس مصنوعی تولید و ارائه می شود.

مقالات دیگر : 8 مدل کلاه زمستانی

5- پالتو کتان

پالتو کتان نظیر بارانی کلاسیک بوده اما از جنس کتان طبیعی است که دارای دکمه و کمربند و آستر می باشد و در قدهای بلند و کوتاه و مدل های متفاوت برای استایل رسمی و یا کژوال طراحی شده است. این پالتو نظیر بارانی مقاوم در برابر آب است اما گرمای کمتری دارد و در روزهای خیلی سرد زمستان شاید چندان کاربردی بنظر نرسد اما در روزهای آفتابی زمستان بهتر است که البته می توان از تکنیک لایه بندی برای گرم تر شدن استفاده کرد.

6- پالتو چرم

پالتو چرم راهکاری عالی در داشتن استایلی زیبا و شیک است که از دو نوع چرم طبیعی از پوست حیوانات و چرم مصنوعی تولید می شود. پالتو چرم دارای رنگ های مختلف و قدهای متفاوت بوده که پالتو چرم بلند در مراسم و مجالس و نوع کوتاه آن بصورت استفاده اسپرت کاربرد دارد و دارای آسترهای متفاوت و گاها از جنس خز می باشد. پالتو چرم نیز نظیر پالتو کتان در روزهای بسیار سرد و برفی زمستان مناسب نیست اما می توان در روزهای نسبتا گرم تر زمستان از آن استفاده کرد و می توان برای گرم تر نگهداشتن بدن از شیوه لایه لایه کمک گرفت. شایسته است بدانید که پالتو چرم نیز برای سبک های خاص نظیر موتورسواران ، هوانوردان ، فرهنگهای موسیقی مختلف و ... طراحی می شود.

7- پالتو فوتر

پالتو فوتر یکی از بهترین انتخاب های فصل زمستان است که پارچه ای ضخیم و مقاوم در برابر سرمای شدید می باشد و از جنس پشم گوسفند و یا پشم مصنوعی تولید می شود که دارای رنگها ، طرحها و مدلها و قدهای متفاوت در بازار وجود دارد. عموما پالتو فوتر بلند برای مراسم مناسب بوده و با انواع بوت بلند یا کوتاه ست می شود.

مقالات دیگر : 10 مدل لباس زمستانی

راهنمای انتخاب پالتو در فصل زمستان

برای انتخاب پالتو در فصل زمستان می توانید به موارد مختلفی توجه کنید از جمله نوع آب و هوا ، نوع فعالیت ، تناسب بدن ، استایل شخصی و ... . بدین جهت در آب و هوای خیلی سرد از پالتوی فوتر یا پشمی استفاده کنید و در آب و هوای معتدل تر از پالتو کتان یا چرم . همچنین می توانید با تکنیک لایه لایه بر اساس گرمای محیط لباستان را تنظیم کنید و بهترین سایز را انتخاب کنید یعنی که خیلی تنگ نباشد که نتوانید از تکنیک لایه بندی استفاده کنید.

افزون بر این برای نوع فعالیت خود همچون فعالیت روزانه و رفتن به سر کار و ورزش یا شرکت در مراسم رسمی از پالتوهای مختلفی استفاده کنید که برای استایل رسمی پالتو چرم و خز مناسب بوده و در فعالیت روزانه اورکت یا پالتو پشمی. از سوی دیگر از آنجا که یک پالتو می تواند در استایل شما تاثیرگذار باشد لذا بهتر است برای استایل روزانه از پالتویی استفاده کنید که مکمل لباس های دیگر شماست.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.