استایل چیست ؟ با انواع استایل آشنا شویم

استایل چیست ؟ با انواع استایل آشنا شویم

استایل چیست ؟ با انواع استایل آشنا شویم

استایل روشی برای نشان دادن توانایی ها و شخصیت با استفاده از طرز لباس پوشیدن می باشد و در واقع سبک لباس پوشیدن و استایل هر فرد نمایانگر نوع شخصیت و علایق و سلایق وی می باشد. امروزه استایل های متنوعی وجود دارد که در ادامه به توضیح درباره انواع استایل از کژوال تا رسمی و مینیمالیست و ... می پردازیم.

انواع استایل بر اساس کاربرد

استایل کژوال

استایل کژوال یا گاه به گاه ، سبکی آرام و راحت برای شیک شدن که حتی نیازی به تلاش اضافی برای زیبا دیده شدن ندارد. در این استایل کتانی ، شلوار جین ، ژاکت راحت و ... بسیار کاربردی است و به همین علت می توانید همیشه این سبک را برای پوشیدن انتخاب کنید. بدین جهت دیگر نگرانی درباره شیک شدن نخواهید داشت و با این استایل هر طور که دوست دارید می توانید شیک بنظر برسید. لازم به توضیح است که در این استایل لباسها عموما گشاد و اورسایز هستند.

بیشتر بخوانید : آشنایی با برند گوچی

استایل رسمی

استایل رسمی سبکی قدرتمند در لباس پوشیدن است که فرد را از دیگران متمایزتر نشان می دهد. در این استایل لباسهای رسمی شامل کت و شلوار ، کت و دامن ، پیراهن مجلسی ، دامن مدادی ، کت خوش دوخت ، کفش پاشنه بلند ، پالتو شیک ، کیف چرم و ... کاربرد دارد و به فرد ظاهری مودبانه و حرفه ای و لوکس می دهد. لازم به ذکر است که در این استایل لباسها فیت بدن هستند و باید از پوشیدن لباسهای گشاد و اورسایز خودداری کرد.

استایل مینیمال

استایل مینیمال روشی در لباس پوشیدن است که یک رویکرد ساده و بی دردسر و راحت را نشان می دهد و جزئیات خاصی در این نوع سبک وجود ندارد. در این استایل از پیراهن سفید قلاب دار ، شلوارهای تنگ ، لباسهای کوتاه و .... استفاده می شود و این نوع لباسها و همیشه مد هستند. همچنین انتخاب رنگ در استایل مینیمال تنها به ترکیب دو یا سه رنگ محدود شده که در آن از رنگهای خنثی در کنار یکی دو رنگ دیگر استفاده می شود.

استایل آوانگارد یا پیشتاز

کلمه آوانگارد ریشه فرانسوی دارد و به معنای پیشتاز می باشد و در صنعت مد استایل آوانگارد یک تطابق مد کلاسیک و سنتی می باشد که در مجالس رسمی کاربرد دارد. از جمله لباسهای این استایل می توان به لباسهای گشاد ، لباس چرم ، ابریشم ، کتان و ... و همچنین اکسسوری های غیر معمول و استفاده از طرح ها و الگوهای عجیب و غریب اشاره کرد که ظاهری مجلل ، جدید و نامتعارف به فرد می دهد.

استایل کلاسیک

اگرچه در استایل کلاسیک از لباسهای پر زرق و برق و رنگی استفاده نمی شود اما در عین ساده بودن به دلیل بکار گیری طرح ها و الگوهای خاص و ظریف و زیبا ، کیفیت بالای پارچه ها ، اکسسوری های هماهنگ ، کیف و کفش مرغوب و ... سبکی لوکس و شیک بنظر می رسد. در این استایل از رنگهای خنثی نظیر سفید و مشکی و طوسی استفاده شده و یک استایل ماندگار است بطوریکه لباسهای این سبک هیچ وقت از مد نمی روند.

استایل الگانت

الگانت به معنای شیک بودن است و استایل الگانت در واقع سبکی در لباس پوشیدن است که از جنس پارچه های با کیفیت ، نوع دوخت بهتر ، طراحی و الگوهای مجلسی تر استفاده می شود و شیک ، لوکس و باکلاس بنظر رسیدن را همراه دارد. در این استایل از کت و دامن ، کت و شلوار ، پیراهن ماکسی مجلسی ، پالتو و ... پوشیده می شود و اگرچه از نظر شیک بودن شبیه استایل کلاسیک است اما استایل الگانت در مهمانی و مجالس رسمی کاربرد دارد.

استایل خیابانی

استایل خیابانی ، سبکی در لباس پوشیدن بر اساس فرهنگ ها و خرده فرهنگ های شهری است که راحتی و حس شورش را با خود بهمراه دارد. در این استایل کتانی ، کلاه بیسبال ، تی شرت گرافیکی ، هودی ، کت اورسایز و ... جزو گزینه های کلیدی است و حس و حال و شور جوانی را به دیگران القا می کند.

استایل اگزوتیک

استایل اگزوتیک یا عجیب سبکی فشن در لباس پوشیدن است که در آن از رنگهای تند و خیره کننده ، لباسهای خاص و جذاب ، طرح ها و الگوهای پیچیده و عجیب ، اکسسوری های خاص و بزرگ و برخلاف جریان رایج مد و ... استفاده می شود. بدین ترتیب با استایل اگزوتیک فرد بطرز خارق العاده ای عجیب و غریب می شود و مناسب افراد شجاع و با اعتماد به نفس بالاست.

استایل بوهو

استایل بوهو یا بوهمی روشی آزادانه و بی قید و شرط و بدون قانون در لباس پوشیدن است که در آن از پارچه های ساده و ارگانیک با رنگ های طبیعی و الگوهای خاص و تکه تکه استفاده می شود. همچنین پوشیدن لباسهای ماکسی ، شلوارهای گشاد ، کلاه فلاپی ، حاشیه ها ، اکسسوری ، گلدوزی و ... در این استایل ، سبکی غیر معمول برای فرد می سازد.

استایل وینتیج

استایل وینتیج سبکی با گرایش مد کلاسیک و استفاده از لباسهای قدیمی مربوط به 20 تا 100 سال گذشته است و با مد پایدار هماهنگ می باشد. در این سبک ، لباسهای دهه 40 میلادی را می توان با لباس دهه 80 استایل کرد و بخوبی ظرافت و حس نوستالژیک را به خود فرد و دیگران القا می کند.

استایل هنری

استایل هنری مخصوص افراد خلاق و دوستدار هنر بوده که شامل الگوهای نامتعارف ، رنگهای روشن ، طرح های عجیب و ... می باشد. همچنین در استایل هنری از اکسسوری های جسورانه ، برش های یک طرفه و چاپ های خلاقانه نیز استفاده می شود تا لباسهایی منحصر به فرد و خیالی نشان داده شود.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.