معرفی برند گوچی : همه چیز درباره برند گوچی

معرفی برند گوچی : همه چیز درباره برند گوچی

معرفی برند گوچی : همه چیز درباره برند گوچی

برند گوچی از معروف ترین و لوکس ترین برندهای لباس در دنیای مد می باشد که توسط گوچیو گوچی در سال 1921 در ایتالیا چیزی در حدود صد سال پیش بعنوان فروشگاه محصولات چرمی تاسیس شد و در دهه های بعد گوچی نقش مهمی در انقلاب مد ایفا کرد و برند گوچی علاوه بر لباس به تولید انواع لوازم نظیر کفش ، کیف و عینک و عطر با طراحی زیبا و خاص پرداخته است و سپس به سرعت در بازارهای بین المللی گسترش پیدا کرد و تعداد زیادی فروشگاه گوچی در سراسر جهان راه اندازی کرد.

هم اکنون برند گوچی دارای صدها فروشگاه و هزاران کارمند و شاغل غیر مستقیم است و آمارها نشان داده در سال 2013 ارزش برند گوچی بیش از 12 میلیارد دلار بوده و توانسته سی و هشتمین برند موفق جهان شود که البته در کشور ایتالیا اولین رتبه را دارد.

محصولات برند گوچی

۱- لباس

۲- کیف و کفش

۳- عینک

۴- عطر

برند گوچی

آشنایی با موسس برند گوچی

گوچیو گوچی خالق برند گوچی در سال 1881 در شهر فلورانس ایتالیا بدنیا آمد و در ابتدای جوانی یعنی سن 17 سالگی به لندن رفت و در یک هتل خدمتکار بود و از آنجا که در این شغل چمدان های چرمی مسافران را جابجا می کرد ، ایده طراحی کیف های چرمی به ذهن او رسید. لذا در سن 24 سالگی به ایتالیا برگشت و شغل فروش زین و خورجین را انتخاب کرد تا جائیکه در سال 1921 اولین فروشگاه کالای چرمی مخصوص سوارکاران را افتتاح کرد.

سپس کار خود را به طراحی و فروش لباس زنانه ، مردانه و انواع اکسسوری گسترش داد و در این بین از بهترین استادان و متخصصان چرم دوزی کمک می گرفت تا محصولاتی با کیفیت و ماندگار از خود به جای بگذارد.

 

برند گوچی

گسترش برند گوچی :

پس از روی کار آمدن پسران گوچی به نامهای آلدو ، رودولفو و واسکو ، برند گوچی رونق بیشتری پیدا کرد و به سایر شهرهای ایتالیا همون میلان و رم هم رسید و سپس به سراسر اروپا و در سال 1945 در امریکا شعبه جدید افتتاح کردند و بدین صورت برند گوچی مبدل به یک برند جهانی شد. اما تنها 15 روز پس از افتتاح شعبه فروشگاهی نیویورک امریکا ، گوچیو گوچی موسس برند گوچی درگذشت.

سرنوشت برند گوچی پس از جنگ جهانی دوم

قابل ذکر است که بر طبق گزارش Women’s Wear Daily در سال 1935 برند گوچی به مشکل کمبود چرم برخورد که در اثر تحریم اتحادیه ملل علیه ایتالیا رخ داده بود و این برند مجبور به طراحی و فروش لباس غیر چرم و از جنس و مواد مختلف شد. اما پس از پایان جنگ جهانی دوم بر اساس گزارش Women’s Wear Daily مجددا طراحی ، تولید و فروش محصولات چرمی آغاز شد و آلدو گوچی اولین کیف پوست خوک را طراحی و تولید کرد. همچنین اولین کیف دسته بامبو گوچی به شکل زین تولید شد که به احتمال زیاد در همان زمان طراحی شده است. دهه 1950 میلادی بهترین سال برای گسترش شعبات فروشگاهی برند گوچی بود که از میلان و رم به امریکا هم رسید.

برند گوچی

برند گوچی در سال 1960

در سال 1960 آلدو گوچی لوگوی این برند را که به شکل دو حرف G می باشد طراحی و ارائه کرد که از اول نام و نام خانوادگی گوچیو گوچی مالک و موسس برند گوچی گرفته شده است و البته به صورت طرح های مختلفی بر روی لباسها و دیگر محصولات برند گوچی دیده می شود. بدین منظور می توان طرح گلدار Flora را نام برد که رونمایی آن با حضور پرنسس گریس همسر شاهزاده موناکو هنرپیشه قدیمی هالیوود در فروشگاه گوچی صورت گرفت و وی روسری گل دار با طراحی ویژه رودولفو گوچی بر سر گذاشت که در زمان خود در میان بانوان جایگاه ویژه ای پیدا کرد.

برند گوچی از سال 1970 تا 1989

از سال 1970 به بعد محصولات دیگری از برند گوچی عرضه شد که شهرت این برند را صد چندان نمود که می توان به چمدان رولز رویس ، ساعت ، عینک ، جواهرات و کراوات اشاره کرد. در سال 1983 پس از مرگ رودولفو گوچی ، پسرش ماریزیو گوچی مدیر برند گوچی شد و در سال 1989 یعنی 6 سال بعد مدیریت کامل برند گوچی را بر عهده گرفت  و این شامل 50 درصد سهام شرکت گوچی بود. مابقی سهام برند گوچی به شرکت کروپ بحرین واگذار شد.

بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع برند لباس زنانه

طراحی و فروش لباس

افول برند گوچی

در دهه 1990 میلادی می توان گفت که بخت با برند گوچی یار نبود و در این سالها اختلافاتی بین شرکا بوجود آمد که برند گوچی 37 میلیون دلار ضرر کرد. ماریزیو گوچی در سال 1995 توسط همسرش به قتل رسید. در این دوران افرادی مانند دان ملو طراح لباس در سال 1989 و تام فورد مدیریت خط لباس های آماده در سال 1990 به استخدام شرکت گوچی در آمدند و در احیای این برند پر طرفدار تلاش زیادی کردند و حتی تام فورد پس از 4 سال به سمت مدیریت نوآوری برند گوچی رسید.

در این میان دان ملو و فورد محصولات گوچی را از تعداد 20 هزار محصول به 5 هزار کاهش دادند تا بتوانند برند گوچی را به دوران لاکچری خود بازگردانند.

برند گوچی
 

برند گوچی در سالهای اخیر

مارکو بیزاری از سال 2015 بعنوان مدیر عامل برند گوچی شناخته شد که در مشهور شدن مجدد این برند در سالهای اخیر نقش بسزایی داشته است. البته نامی از الساندرو میشل مدیر طراحی برند گوچی ببریم که طراحی های برند گوچی را به ترکیب سنت و مدرنیته تغییر داد که این موضوع باعث شد جوانان زیادی به مشتریان پر و پا قرص برند گوچی تبدیل شوند. جالب است بدانید که تا پایان سال 2017 فروش محصولات برند گوچی رشدی در حدود 49 درصد داشته که نصف این فروش متعلق به جوانان می باشد که طرفدار طراحی کلاسیک و لوکس برند گوچی هستند که البته قیمت بالایی هم دارد.

هم اکنون شرکت گوچی زیر مجموعه شرکت کرینگ فرانسوی شده که سود خوبی از فروش محصولات گوچی به این شرکت فرانسوی می رسد. همچنین از دیگر مواردی که باید ذکر کرد ، افتتاح موزه مخصوص برند گوچی که در یکی از ساختمان های مشهور فلورانس ایتالیا (Palazzi della Mercanzia) که محصولات گوچی این برند را به صورت دائمی به نمایش می گذارد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.