آشنایی با استایل کژوال

آشنایی با استایل کژوال

آشنایی با استایل کژوال

جالب است بدانید که خیلی ها تصور می کنند پوشیدن لباس زیبا سخت و توام با ناراحتی است ، البته تا زمانی که این افراد درباره استایل کژوال چیزی نشنیده باشند. استایل کژوال یا روزمره استایلی است که در آن از لباسهای راحتی و غیر رسمی استفاده می شود تا به شما احساس آزادی و طبیعی بدهد. اگرچه ظاهر استایل کژوال می تواند به نظر معمولی و بدون دقت باشد اما نتیجه نهایی آن شیک در عین بی دردسر بودن است.

تاریخچه استایل کژوال

تاریخچه استایل کژوال به اوایل قرن 20 در امریکا می رسد ، زمانی که ورزش تنها در طبقات پایین جامعه دیده نمی شد و به طبقات مرفه اجتماع رسیده بود و همچنین پیامدهای اقتصادی جنگ جهانی بر پوشیدن لباس تاثیر گذاشته بود. در این زمان برندهایی نظیر Lacoste, Converse, Levi Strauss روی کار آمدند و برند شنل لباس های آزاد و راحت زنانه و لباس های ورزشی در کالکشن های خود ارائه کرد. بدین ترتیب ایده استایل کژوال شکل گرفت ، یعنی لباس هایی راحت که با سبک زندگی ما مطابقت دارند.

استایل کژوال زنانه

استایل کژوال جزو سبکهای روزمره زندگی ماست که در همه حال می توانیم از آن استفاده کنیم ، چه رفتن به سر کار ، چه دورهمی های دوستانه ، چه قدم زدن در بعدظهر پاییزی. تنها نکته در کابردی بودن و همه کاره و راحت بودن لباسهای کژوال است. بدین منظور می توانید کمد لباس خود را با شلوار جین ، تی شرت ، ژاکت کش باف پشمی و پیراهن اورسایز پر کنید. از افراد مشهوری که بدون اینکه آخرین ترندهای روز دنیا را کنار بگذارند ، استایل کژوال را بعنوان استایل شخصی روزمره خود انتخاب می کنند ، می توان به داکوتا جانسون ، کیتی هولمز ، میلا کونیس  و الکسا چانگ اشاره کرد.

نکات مهم در استایل کژوال

رنگ لباس: برای انتخاب رنگ لباس استایل کژوال به دنبال رنگهای خنثی همچون خاکستری ، قهوه ای ، خاکی ، آبی و یا مشکی و سفید باشد تا بتوانید به راحتی لباسهای مختلف را با هم ست کنید.

جنس پارچه : در انتخاب پارچه دقت کنید که لباس های کژوال باید از جنس جین ، بافتنی و پارچه های نرم و راحت باشند تا حس تنفس راحت و آزادی عمل بیشتری به شما دهد.

کفش : برای تکمیل استایل کژوال خود از کفش های راحتی ، صندل ، بوت ارتشی ، لوفر و ... کمک بگیرید.

مقالات دیگر : انواع استایل

لباس های مهم استایل کژوال چیست ؟

شلوار و شلوار جین :

جالب است بدانید که جین قلب تپنده استایل کژوال است و باید حتما در کمد لباس خود داشته باشید چرا که جین به راحتی با هر لباسی ست می شود و هر تیپ اندامی را بهبود می دهد. تنها نکته در انتخاب مدل مناسب جین می باشد که بعنوان مثال شلوار جین اسکینی یا جذب بسیار کاربردی است و برای برجسته کردن و نمایش پاها بکار می رود. همچنین شلوار جین گشاد با چکمه برای خانمها با اندام مثلثی شکل مناسب است که اندام آنها را به تعادل می رساند تا فوق العاده بنظر برسند.

تی شرت و تاپ :

تی شرت اولین لباسی است که در استایل کژوال و روزمره به ذهنمان می رسد. بدین منظور می توانید تی شرت در رنگهای مختلف ، بدون چاپ یا با چاپ های متفاوت و ... تهیه کنید و در کمد خود داشته باشید تا در مواقع مناسب در استایل کژوال استفاده کنید. برای انتخاب تی شرت به یقه آن با توجه به فرم بدنی خود دقت کنید و در صورتی که سینه کوتاه یا سینه بزرگ دارید ، تی شرت یقه 7 بپوشید و در صورتی که سینه بلند و صافی دارید از یقه های بسته کمک بگیرید.

همچنین بهتر است تی شرت از جنس نخ پنبه مخلوط با کمی پلی استر انتخاب کنید تا مدل آن متناسب باشد و به سادگی چروک نشود.

دامن جین :

در استایل کژوال علاوه بر شلوار می توانید از دامن از جمله دامن جین هم استفاده کنید تا حس زن بودن خود را با تیپ اسپرت خود ترکیب کنید. دامن میدی گزینه بسیار راحتی در استایل کژوال است که ظاهری کاملا غیر رسمی به شما می بخشد. همچنین برای فصل پاییز و زمستان دامن بافتنی با تی شرت و کتانی بخوبی هماهنگ و ست می شوند.

مقالات دیگر : 5 مدل مانتو بهاره

دیگر گزینه های استایل کژوال :

پیراهن زنانه : پیراهن زنانه با کمربند و دیگر جزئیات بسیار جذاب و راحت هستند و ظاهری زیبا به شما می دهند.

کت جین : کت جین را می توان یکی از ملزومات کمد هر خانم بشمار آورد و برای انتخاب کت جین باید به سن و فرم بدنی خود دقت کنید و از رنگهای آبی متفاوت جین استفاده کنید. بعنوان مثال آبی کلاسیک همواره مد است.

کت و شلوار : از دیگر گزینه های استایل کژوال کت و شلوار کلاسیک است که می توانید کت را با پیراهن کشی و شلوار جین ست کنید.

کت بلیزر : کت بلیزر از گزینه های غیر منتظره استایل کژوال است که اگرچه کلاسیک است اما بعنوان لباس روزمره و ایجاد ظاهری غیر رسمی بسیار کاربردی است و با شلوار جین و تی شرت فوق العاده می شود.

چگونه به راحتی استایل کژوال بپوشیم ؟

  1. از خرید لباسهای نخی که زود و راحت چروک می شوند ، اجتناب کنید.
  2. لباس های با کیفیت بالا تهیه کنید تا چند سال بتوانید آنها را بپوشید.
  3. آرایش ظریف و طبیعی داشته باشید.
  4. شلوار تنگ نپوشید.
  5. از افراط و زیاده روی در راحت بودن در استایل کژوال دوری کنید.
  6. به پاهای خود توجه کنید.
  7. رنگهای روشن را کنار بگذارید و از رنگهای خنثی بیشتر استفاده کنید تا بتوانید ترکیب رنگ و استایل آسانی داشته باشید.
  8. باید به روز باشید و کمد لباس خود را با مد تغییر دهید چرا که اصول اولیه در لباس پوشیدن نیز از مد می افتد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.