5 مدل مانتو بهاره

5 مدل مانتو بهاره

5 مدل مانتو بهاره

نزدیک شدن به فصل بهار و بالا رفتن دمای هوا ، پیاده روی های عصرگاهی ، قدم زدم در فضای باز و خرید کردن را نوید می دهد. بدین منظور ما نیاز به تغییرات اساسی در کمد لباسمان داریم و باید لباسهای زمستانی را جابجا کرده و لباسهای بهاره را جایگزین کنیم تا پس از چندین ماه پوشیدن کاپشن و پالتو ، آماده ظاهر شدن با یک مانتو یا کت جدید بهاری باشیم.  

معرفی 5 مدل مانتو بهاره

1- ترنچ کت

ترنچ کت از جمله لباسهایی است که همیشه دوست داشتنی و جذاب بنظر می رسد و باید جزو لباسهای اصلی هر کمد لباس باشد چرا که این مدل کت ظاهری شیک ایجاد می کند و در استایل لایه لایه بسیار کاربردی و بر روی هر نوع لباسی قابل پوشیدن است. ترنچ کت ها از پارچه های محکم و ضد آب گاباردین ، چرم و ... دوخته می شوند و به دلیل جنس خوب آن لباسی است که می توانید با تهیه آن در سالهای بعد نیز از آن استفاده کنید. عموما یقه ترنچ کت از نوع انگلیسی بوده و دارای کمربند از جنس خود کت ، بند در قسمت آستین ها و 6 دکمه می باشد و بیشت در رنگهای خنثی سفید ، بژ ، آبی و یا مشکی دوخته می شود.

2- کت بلیزر بزرگ

کت بلیزر سایز بزرگ به راحتی با یک پیراهن سفید یا تی شرت و شلوار جین ست می شود و برای گشت و گذار آخر هفته بسیار مناسب است. معمولا کت بلیزر دو دکمه ، سه دکمه یا ۶ دکمه دو طرفه دوخته می شود و جنس آن از پشم  تابیده ، کشمیر و فلانل می باشد و از کت اسپرت تنگ تر است. از دیگر ویژگی های کت بلیزر یقه بلیزری است که شبیه یقه انگلیسی بوده با این تفاوت که یک طرف یقه بر روی سمت مقابل است.

مقالات دیگر : کفش های محبوب 2024

۳- مانتو اسپرت

مانتوهای اسپرت عموما از جنس کتان ، ویسکوز ، جین و تریکو هستند و مدل دوخت ساده ای دارند و به دلیل راحت بودن خصوصا در بین بانوان جوان بسیار پرطرفدار هستند. از مدل های مانتو اسپرت می توان به مدل جلوباز ، طرح فانتزی ، طرح سنتی ، قد کوتاه و یا بلند اشاره کرد که برای خانمهای جوان مناسب بوده و برای خانمهای میانسال مانتو اسپرت با رنگ تیره یا خنثی کاربردی تر است. در انتخاب جنس مانتو اسپرت توجه داشته باشید که پرز ندهد و نیاز به اتو کردن نداشته باشد و بهتر است مانتو اسپرت کشی نباشد تا بعد از شستشو آب نرود.

4- مانتو جلوباز

مانتوهای جلوباز در جنس ها ، طرح ها و مدل های مختلف نظیر بدون یقه ، با یقه ، اسپرت ، کمر جدا ، مجلسی و کتی یا کوتاه دوخته می شود. مانتو جلو باز عموما از نظر سنی برای همه افراد مناسب است اما باید در سایز آن دقت کنید چرا که ممکنست سنتان را بیشتر نشان دهد و برای ست کردن مانتو جلوباز با شلوار می توانید از شلوارهای ساده در رنگبندی های مختلف با توجه به مانتوی خود استفاده کنید. از طرفی افراد چاق می توانند از مانتو جلوباز کمردار و یا اندامی استفاده کنند تا چاقی شکم آنها کمتر دیده شود.

5- مانتو کتی

مانتو کتی از بهترین گزینه های مانتو بهاره است که می توانید نوع ساده یا مجلسی آن را در هر محیط اداری یا مجلسی در عید دیدنی های بهار بپوشید. مانتو کتی عموما از پارچه های مختلف نظیر کرپ ، فاستونی ، چرم جین ، کتان و ... دوخته می شود و بعنوان مثال مانتو کتی از جنس پارچه کرپ مازراتی مناسب برای روزهای گرم تر بهاری است و مانتو کتی از جنس کرپ اسپکاچی ضخیم تر بوده و مناسب هوای سردتر بهار می باشد.

مقالات دیگر : انتخاب لباس مناسب پیاده روی و کمپینگ

جنس مانتوهای بهاره چیست ؟

عموما مانتوهای بهاره از پارچه های مختلف زیر تهیه می شوند :

  1. کرپ : پارچه کرپ از جنس ریون ، پنبه ، ابریشم و الیاف مصنوعی تهیه می شود و نرم و براق بوده و بسیار شیک و زیبا می باشد.
  2. جین : به دلیل استحکام بالا ، زیبایی و مقاومت بالا
  3. پنبه : به دلیل خنک بودن ، راحت بودن و قابلیت تنفس پذیری آن
  4. شانتون : که از پلی استر و اکریلیک تولید می شود.
  5. لینن : از جنس کتان گیاهی ، نرم ، زیبا و خنک ، مناسب برای افرادی که زیاد عرق می کنند.
  6. میکرو : تهیه شده از پلی استر و پلی آمید ، ظریف ، خنک ، سبک
  7. کتان : تولید شده از گیاه کتان ، جاذب رطوبت و عرق و مناسب افرادی که تعریق زیاد دارند ، قابلیت چروک بالا که بهتر است با پارچه پنبه مخلوط شود تا چین و چروک آن کمتر شود.

چگونه مانتو بهاره انتخاب کنیم ؟

برای انتخاب مانتو بهاره باید به ویژگی هایی نظیر جنس پارچه ، رنگ و مدل مانتو توجه کافی داشته باشید. جنس مانتو بهاره باید از نوع پارچه های خنک لنین ، شانتون ، ابر و بادی یا کرپ مازراتی باشند که سبک ، لطیف و مناسب آب و هوای بهاری باشد. البته در صورتی که آب و هوای محل زندگی شما سردتر است می توانید از استایل لایه لایه کمک بگیرید. همچنین رنگ مانتو بهاره بهتر است در رنگهای روشن سفید ، آبی ، صورتی و زرد باشد که گرما و نور را جذب خود نمی کنند و بهتر است مانتو بهاره در رنگهای تیره به دلیل گرم تر شدن هوا نپوشید.

همچنین در انتخاب رنگ مانتوی بهاره باید رنگ پوست ، تناژ پوست و استایل خود و یا محل یا مجلسی که قرار است بروید را هم در نظر بگیرید. در نهایت بهترین مدل مانتو بهاره را می توان مانتو کتی و جلوباز نام برد به دلیل اینکه مانتو کتی به دلیل شیک بودن برای مجالس و دید و بازدید عید بسیار مناسب است و مانتوهای جلوباز هم بصورت مجلس و هم در پیاده روی ها و خریدها بسیار کاربردی می باشد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.