آشنایی با برند زارا

آشنایی با برند زارا

آشنایی با برند زارا

برند زارا ( ZARA ) توسط آقای آمانسیو اورتگا در سال 1975 میلادی در کشور اسپانیا تاسیس شد و هم اکنون به عنوان بزرگترین برند زیر مجموعه شرکت ایندیتکس شناخته می شود. زارا به عنوان یک برند معروف اسپانیایی معروف بوده که در تولید پوشاک ، اکسسوری ، لوازم خانگی ، عطر و ادکلن فعالیت دارد و اگرچه برند زارا همانند خیلی از برندهای بنام و قدیمی ، سابقه طولانی ندارد اما به دلیل کیفیت بالا و قیمت های مقرون بصرفه ، توانست به سرعت نام خود را در عرصه مد و زیبایی مطرح سازد.

برند زارا امروزه به عنوان یکی از بزرگترین برندهای تولید کننده پوشاک در تمامی کشور ها شناخته می شود که لوگوی آن به نسبت دیگر برندها بسیار ساده و بی حاشیه است.

خالق برند زارا کیست ؟

موسس برند زارا

آمانسیو اورتگا خالق برند زارا در سال 1936 میلادی در خانواده ای ضعیف چشم به جهان گشود و در سن 14 سالگی به دلیل وضع مالی ضعیف خانواده ، مدرسه را ترک کرد و وارد بازار کار شد. اورتگا  ابتدا کار خود را در منزل با دوخت لباس آغاز کرد و پس از مدتی در یک فروشگاه لباس زنانه مشغول به کار شد و با گذشت زمان متوجه علاقه خود به طراحی و تولید پوشاک شد و تصمیم گرفت تحت هر شرایطی کسب و کار شخصی خود را در این زمینه آغاز کند. وی سرانجام در سال 1972 میلادی مغازه کوچکی در اسپانیا اجاره کرد و نام آن را زوربا گذاشت.

اورتگا تصمیم گرفت ابتدای کسب و کار خود را با طراحی و تولید لباس های ارزان قیمت زنانه و با رویکرد فست فشن آغاز کند ، به همین دلیل تولیدات خود را با عنوان های کپی از برندهای مطرح آن زمان با قیمت های مناسب تولید کرد. از آنجا که فروشگاه زوربا در مجاورت یک مغازه مشروب فروشی با همین نام قرار داشت که هم نام بودن این دو مغازه باعث اعتراض مرد مشروب فروش شد ، در نتیجه اورتگا مجبور شد ترتیب حروف زوربا را طوری تغییر دهد تا نامی جدید خلق کند و همین موضوع سبب شد تا نام  ZARAبرای مغازه کوچک خود انتخاب کند. اما در آن زمان کسی نمیدانست که برند زارا قرار است به یک برند مشهور تبدیل شود.

مطالب بیشتر : معرفی برند گوچی

طراحی و فروش لباس

چگونه برند زارا مشهور شد ؟

همانطور که در بالا گفته شد برند زارا  ZARAدر ابتدا با کپی از برندهای مشهور دنیا و فروش آنها با قیمت ارزان شروع به کار کرد که به همین علت در ابتدا مورد توجه بسیاری از مردم در اسپانیا قرار گرفت و در مدت زمانی کوتاه توانست پیشرفت چشمگیری داشته باشد و به دنبال آن چندین شعبه در اسپانیا تاسیس کند. اما آقای اوتگا موسس برند زارا در دهه 80 میلادی تصمیم گرفت استراتژی تولیدات خود را تغییر دهد و وارد فاز جدیدی از تولیدات که مدهای لحظه ای بود ، شود. این کمپانی با بکارگیری استراتژی جدید و استخدام چندین طراح مد تمرکز خود را بر روی طراحی و تولید پوشاک جدید و خاص معطوف کرد و این استراتژی در آن زمان بسیار خوب گرفت و برند زارا ZARA را بر سر زبان ها انداخت.

برند زارا

دهه 80 میلادی در واقع دهه شکوفایی و نقطه عطف کاری برند زارا بود. پس از آن اورتگا تصمیم گرفت زارا را به یک برند جهانی تبدیل کند و در سایر کشور ها فعالیت خود را آغاز نماید. بدین جهت برند زاراZARA  اولین شعبه برون مرزی خود را در سال 1988 میلادی در شهر پرتوی کشور پرتقال افتتاح کرد و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. سپس در سایر کشورها نمایندگی رسمی برند خود را در کشور های آمریکا ، فرانسه ، مکزیک ، ژاپن ، یونان ، بلژیک ، سوییس نیز افتتاح کرد و زارا را به برندی جهانی و خوش آوازه تبدیل کرد. در اوایل سال 2000 میلادی ZARA  اولین فروشگاه های بزرگ و مجلل خود را در کشور هایی همچون برزیل ، روسیه ، مالزی ، ونزوئلا ، مجارستان ، فیلیپین ، رومانی و چندین کشور دیگر تاسیس کرد و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

طراحی و فروش لباس

برند زارا هم اکنون در زمینه فست فشن تخصص دارد و محصولاتی همچون لباس زنانه ، کفش ، ادکلن ، اکسسوری ، محصولات زیبایی تولید می کند. برند زارا در سال 2010 اولین آنلاین شاپ خود را راه اندازی کرد و محصولات خود را از آن طریق به کشور هایی همچون انگلیس ، اسپانیا ، آلمان ، فرانسه صادر نمود و در ماه نوامبر همان سال ارسال آنلاین محصولات خود را به پنج کشور دیگر از جمله استرالیا ، ایرلند ، هلند ، بلژیک و لوکزامبورگ گسترش داد . پس از گذشت چند ماه با همین روند محصولات خود را به سایر کشور ها ارسال کرد و فرایند خرید محصولات برند زارا برای مردم دنیا آسان و راحت شد.

طراحی و فروش لباس

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.