نحوه چیدمان لباسها در کمد برای دسترسی راحت به آنها

نحوه چیدمان لباسها در کمد برای دسترسی راحت به آنها

نحوه چیدمان لباسها در کمد برای دسترسی راحت به آنها

در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه درست سازماندهی لباس ها در کمد و تاثیر خوب آن بر زندگی شما صحبت کنیم. تا کردن لباس به صورت فایلی ، تکنیکی برای چیدمان لباس است که می تواند به مرتب بودن کمد لباس شما کمک کند و در عین حال به تمامی لباس ها دسترسی داشته باشید.

چرا باید لباس هایمان را در کمد به صورت فایلی تا کنیم ؟

مهم ترین مزایای فایلی تا کردن لباس ها این است که شما به یکباره به تمامی لباس هایی که در یک کشو چیده اید دسترسی دارید و می توانید به راحتی آنها را ببینید. این نوع تا کردن به شما کمک می کند که راحت تر در مورد لباس هایتان تصمیم بگیرید برای مثال یک کشو که لباس ها صرفا برای مرتب ماندن روی هم چیده شده اند را تصور کنید ، برای پیدا کردن یک لباس خاص باید کل کشو را زیر و رو کنید تا آن لباس را پیدا کنید و یا در مواردی ممکن است اصلا یک لباسی از یادتان برود. اما با چیدن فایلی لباس ها در کنار هم چیده می شوند و جدای از مرتب ماندن کشو ، دید واضحی نسبت به تمامی لباس ها خواهید داشت.

نه تنها با این متد از چیدن لباس ها به همه لباس ها در کمد لباس خود اشراف دارید بلکه در فضای بسیاری می توانید صرفه جویی کنید و به طور موثرتری از فضایی که در اختیارتان قرار دارد استفاده نمایید و در عوض می توانید گزینه های بسیار بیشتری را در آن فضا جای دهید. نحوه تا کردن فایلی لباس ها کاملا به اندازه کشوی لباس شما و ارتفاع آن ربط دارد از این رو باید آنها را طبق کشوی خود بچینید.

بهتر است برای چیدن لباس ها رنگ های تیره را از روشن جدا کنید و همانند یک پالت رنگی آنها را بچینید تا به راحتی بتوانید آنها را با هم تطبیق دهید. رنگ های روشن تر را در قسمت جلویی و رنگ های تیره تر را در قسمت عقبی کشو قرار دهید. این نوع چیدمان رنگ به شما کمک می کند که در مواقع خاص راحت تر قادر به تصمیم گیری باشید.

مقالات دیگر : تفاوت کت و بلیزر

چگونه کمد لباس را به صورت کد رنگی بچینیم ؟

هنگام چیدمان لباس می توانید از روش رنگین کمانی استفاده کنید. طبق این روش ابتدا رنگ های روشن تر مانند سفید ، صورتی کم رنگ آبی روشن و دیگر رنگ های پاستلی را در ابتدای کشو بچینید و رنگ های تیره تری مانند بنفش ، قرمز ، سبز و... را در قسمت وسطی و رنگ هایی مانند قهوه ای و مشکی و سرمه ای را در انتهای کشو قرار دهید.

نکات چیدمان لباسها در کمد

* بهتر است برای نگهداری لباس ها در کشو ، آنها را متناسب با جنسشان بچینید برای مثال لباس های ضخیم مانند بافت ها را از لباس های نخی جدا کنید تا متناسب با هر فصل بتوانید به راحتی از آنها استفاده نمایید. برای چیدن تیشرت ها به دلیل اینکه جنس سبک تر و نازک  تری دارند می توانید آنها را دو دور تا کنید تا جای کمتری بگیرند.

* برخی از لباس ها را بهتر است تا نکنید و برای چیدن آنها بهتر است از آویزان کردنشان استفاده نمایید. لباس هایی مانند بافتنی های سنگین ، شلوار ها ، شال و روسری ها، و یا لباس های ابریشمی که جنس ظریف تری دارند را تا نکنید و به جای تا کردن از آویزان کردنشان بهره ببرید. اما برخی لباس ها را بهتر است به صورت معمولی تا کنید چرا که برخی لباس ها مانند کتان ، و یا لباس های پشمی درشت اگر به صورت فایلی تا شوند ممکن است جای بیشتری را اشغال کنند در این صورت شما مجبور به تا کردن معمولی آنها هستید.

مقالات دیگر : تفاوت بلوز و پیراهن

* به شما توصیه می کنیم برای تا کردن فایلی لباس ها ، لباس هایی را در نظر بگیرید که چروک پذیری کمتری دارند چرا که تا کردن فایلی لباس ها به دلیل تای زیاد یک لباس باعث افزایش چروک آن لباس می گردد. در نتیجه بهتر است اگر جای زیادی برای نگهداری لباس ها دارید ، تمامی لباس هایتان را به صورت فایلی نچینید و آنها را آویزان کرده و یا به صورت معمولی تا کنید.

* برای بهینه سازی فضا در کمدتان ، از چوب لباسی مخصوص برای روسری ، کمربند و کراوات یا شلوار کمک بگیرید. همچنین می توانید لباسهایی مثل سوتین و یا حتی کیف ها را در داخل هم قرار دهید بطوریکه کیف های کوچکتر داخل کیف بزرگتر باشد.

* می توانید از فضای دیوار برای نگهداری لوازم جانبی ، اکسسوری و جواهرات استفاده کنید. بدین جهت از قلاب یا تخته گیره دیواری یا سطل های سیمی دیواری به منظور قراردادن لباسهای کوچک بر روی دیوار بکار بگیرید.

سوالات

راحت ترین راه برای چیدمان لباس کمد چیست ؟

بهترین و کارآمدترین راه برای مرتب کردن لباسها در کمد ، چیدن لباس بر اساس نوع آن است. بدین لحاظ لباس ها ، کفش ها ، اکسسوری ها را با هم دسته بندی کنید و پس از آن دسته ها از جمله جین ، شلوار ، پیراهن ، کت و ... را بیشتر سازماندهی کنید.

در کمد لباس ، آویزان کردن لباسها بهتر است یا تا کردن ؟

شما باید به میزان فضایی که در کمد در اختیار دارید و همچنین به انواع لباسی که می خواهید در کمد قرار دهید  توجه کنید. بدین جهت بهتر است شلوارها ، لباسهای رسمی ، کت ها ، پیراهن و بلوز و مانتو را آویزان کنید تا شکل طبیعی خود را حفظ کنند و چین و چروک نشوند. همچنین می توانید شلوار جین و تی شرت و لباسهایی که چروک نمی شوند را تا کنید.

 

بهترین ترتیب برای آویزان کردن لباس در کمد چیست ؟

بهتر است برای آویزان کردن لباس در کمد بر اساس فصل عمل کنید. کما اینکه راه های دیگری نیز وجود دارد نظیر آویزان کردن بر اساس طول لباس از لباسهای بلندتر به کوتاهتر و یا بر اساس رنگ لباسها از رنگهای روشن به رنگهای تیره و ... .

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.