آشنایی با برند پرادا

آشنایی با برند پرادا

آشنایی با برند پرادا

اگر از آن جمله افرادی هستید که به پوشاک چرم و کیف و کفش علاقه خاصی دارید ، احتمالا نام برند پرادا به گوشتان خورده ، برندی که توانسته در میان رقیبان جای خود را باز کند و مشتریان بسیاری داشته باشد چرا که علاوه برکیفیت عالی در بخش کیف و کفش در دیگر حوزه ها همچون عطر ، عینک و چمدان نیز بخوبی خود را نشان داده است. در ادامه به توضیح درباره تاریخچه برند پرادا می پردازیم.

لوگوی برند پرادا

تاریخچه برند پرادا

خانه مد ایتالیایی پرادا در سال 1913 توسط ماریو پرادا تاسیس شد و پس از مدتی ماریو با همراهی برادرش مارتینو فروشگاهی را در میلان تاسیس کردند که در آن به فروش لوازم چرمی و چمدان مشغول بودند. اما در سال 1952 ماریو پرادا به صورت ناگهانی درگذشت که ضربه سنگینی بر برند پرادا بود و اگرچه ماریو مخالف حضور خانم ها در تجارت بود و اجازه نمی داد که دخترش وارد این حوزه شود ، اما پس از مرگ او دخترش لویزا مدیریت این برند را به مدت 20 سال بر عهده گرفت که بسیار در کار خود موفق بود و برند پرادا سود خوبی در زمان مدیریت وی کسب کرد.

موسس برند پرادا

سپس در سال 1970 دختر لویزا به نام موچیا روی کار آمد و توانست در سال 1977 با یک تاجر ایتالیایی همکاری کند و موفقیت های این برند را دو چندان کند. در سال 1978 موچیا به عنوان تنها وارث برند پرادا اعلام شد و در همان سالهای اول مدیریت خود توانست نوعی پارچه نایلونی تولید کند که از نظر ظاهری به ابریشم شباهت داشت و امروزه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و اولین محصول تولید شده توسط این پارچه ، کیف های دوشی و کوله پشتی بودند که این کیف ها در سال 1979 عرضه شدند و در زمان خودش جزو پرفروش ترین محصولات برند پرادا بود.

برند پرادا

در سال 1989 موچیا به همراه همسر خود برتلی که یکی از تاجران بنام ایتالیا بود ، برند پرادا را گسترش دادند و شعبه هایی را در سراسر دنیا راه اندازی کردند که یکی از شعبه های پر فروش برند پرادا شعبه پاریس در کشور فرانسه بود. بدین ترتیب فرانسوی ها به دلیل زیبایی و کیفیت خوب محصولات پرادا به این برند علاقه مند شدند و برای خرید محصولات آن حاضر بودند صفهای طولانی را تحمل کنند. همچنین برند پرادا اولین شعبه خود در آسیا را در شهر توکیوی ژاپن تاسیس کرد.

طراحی و فروش لباس
 

دیگر مقالات : آشنایی با برند گوچی

اولین محصول برند پرادا چه بود ؟

اولین محصول برند پرادا کیف و چمدان های چرمی بود که کیفیت فوق العاده ای داشت و به سرعت جای خود را در بین مردم باز کرد. اما با وجود محبوبیت این برند ، کیف های یک ایراد اساسی داشتند و آن وزن سنگین آنها بود که در ابتدای تولید طراحان به آن توجهی نکرده بود و تمام تمرکزشان بر زیبایی و کیفیت خوب کیف ها بود اما همچنان طرفدار داشت. سپس در سال 1919 یعنی درست 6 سال بعد از تاسیس برند پرادا ، کیف و کفش این برند توانست به دربار سلطنتی ایتالیا نفوذ کند و تامین کننده این وسایل خانواده سلطنتی باشد. بدین ترتیب کت سلطنتی به برند پرادا تعلق گرفت و توانست نشان ملی را از دربار ایتالیا دریافت کند و این برند به دلیل محبوبیت در بین اشراف ایتالیا مشهورتر شد.

طراحی و فروش لباس
 

دیگر محصولات برند پرادا

در سال 1982 برند پرادا حوزه کاری خود را گسترش داد و اولین کفش زنانه این برند را تولید کرد که به دلیل زیبایی این کفش ، توانست در مدت زمان کوتاهی فروش بسیار بالایی را برای پرادا رقم بزند. همچنین در سال 2003 ، پرادا وارد توافقی جدید برای یک محصول دیگر شد و با تولید کننده عینک ایتالیایی به نام لوکسوتیکا شروع به همکاری کرد و در همین سال با تولید کننده لوازم آرایشی اسپانیایی به نام گروه زیبایی و مد پیوگ قرار داد بست و اولین عطر خود را در سال 2004 به بازار عرضه نمود نام این عطر خوش آوازه امبر بود.

در مارس سال 2007 میلادی گوشی تلفن پرادا به تولید شرکت ال جی وارد بازار شد که این گوشی اولین تلفن همراه تاچ اسکرین به شمار می آمد و 6 ماه قبل از رونمایی از آیفون به بازار عرضه شد. شراکت این دو تولید کننده با هم در سال 2008 و 2011 با موفقیت های بیشتری روبرو شد و در 24 ژوئن 2011 پرادا با موفقیت در فهرست هیئت اصلی بورس هنگ کنگ قرار گرفت.

موبایل برند پرادا
 

مقالات دیگر : با برند شنل آشنا شویم

همکاری برند پرادا با افراد مشهور

پس از گذشت زمان و افتتاح شعبات زیاد این برند در سراسر دنیا از جمله در سال 1986 که شعبه هایی در نیویورک آمریکا افتتاح کرد و به موفقیت زیادی دست یافت ، برند پرادا تصمیم گرفت که از افراد مشهور و سلبریتی ها در تبلیغات خود استفاده نماید. بدین منظور در اولین اقدام با بازیگران معروفی همچون اوما تورمن به توافق رسید و قرار دادهایی را امضا کردند که تورمن در مراسم های مهم و رسمی می بایست از این برند استفاده می کرد. تورمن در سال 1995 در جشنواره اسکار از برند پرادا استفاده کرد و همین موضوع سبب بیشتر شناخته شدن این برند در سراسر دنیا شد.

عینک آفتابی برند پرادا
 

تاریخچه لوگوی برند پرادا

اولین لوگوی برند پرادا در سال 1919 طراحی شد که در این سال برند پرادا به عنوان تامین کننده لباس برای پادشاهان ایتالیایی به رسمیت شناخته شد و با توجه به این پیشرفت به شرکت پرادا این اجازه داده شد که در لوگوی خود از عناصر House of savoy  استفاده کند. از آنجا که گنجاندن نمادهای سلطنتی یک افتخار و امتیاز بزرگ برای شرکت پرادا محسوب می شد ، برند پرادا از آن عناصر دو علامت طناب و نشان را انتخاب کرد و علاوه بر این برند پرادا علامت کلمه خود را به این دو مورد اضافه کرد. اما پس از سالها برند پرادا لوگوی خود را تغییر داد و عناصر اضافی را از آن حذف کرد به این دلیل که تنها با محبوبیت خود بین مردم ماندگار شده بود و تصمیم گرفت تنها نام برند خود را به عنوان لوگو استفاده نماید و در حال حاضر لوگوی کنونی پرادا با حروف سیاه و سفید نام او را بلند فریاد می زند.

لوگوی برند پرادا

 با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.