با برند شنل آشنا شویم

با برند شنل آشنا شویم

با برند شنل آشنا شویم

برند شنل Chanel  برندی فرانسوی است که جزو لوکس ترین و مشهورترین برندهای دنیا بشمار می رود که توسط زنی به نام گابریل شنل معروف به کوکو شنل تاسیس شده که وی را نماد تجمل گرایی نامیده اند. جالب است بدانید که در دنیای مد امروز برند شنل به طراحی های زیبا و شیک و محصولات لاکچری و فوق گران شناخته می شود.

خالق برند شنل که بود؟

گابریل بونو شنل موسس برند شنل در سال1883 در نوانخانه ژان دوول بدنیا آمد و از آنجا که مادرش را زود از دست داد و پدرش نیز او را در کودکی رها کرد ، توسط خواهران مقدس در صومعه بزرگ شد. اما پس از آنکه 18 ساله شد ، پس از ترک صومعه به کار در یک کافه مشغول شد که در آن بعنوان خواننده و دستیار فروش کار می کرد. در اینجا بود که مردی مشهور و ثروتمند به نام اتین که به این کافه رفت و آمد داشت عاشق کوکو شنل شد و وارد رابطه عاشقانه با وی شد.

پس از آن بود که زندگی روی خوش خود را به کوکو شنل نشان داد و اتین اولین سرمایه گذار وی در عرصه مد و زیبایی شد.

طراحی و فروش لباس

 

تاسیس برند شنل

ماجرا از این قرار بود که اتین که عاشق کوکو شنل بود متوجه استعداد بی نظیر شنل در طراحی لباس و کلاه های زیبا شد و حمایت خود را از او اعلام کرد ، بدین ترتیب کوکو شنل توانست با کمک اتین اولین مغازه مد و طراحی لباس خود را در سال 1909 در پاریس افتتاح کند. بدین ترتیب می توان کوکو شنل را از نخستین زنان عرصه مد نام برد که توانست طراح لباس موفقی در دنیای مد بشمار آید.

نو آوری های خالق برند شنل چه بود ؟

کوکو شنل دارای نوآوری هایی در عرصه مد و فشن بود. بدین منظور طراحی لباس اسپرت و آزاد یکی از بهترین هنرهای وی محسوب می شد که تا قبل از آن زنان باید لباس های بسیار تنگی را که جدای از مد بودن بسیار عذاب آور بود می پوشیدند. اما با طراحی لباس آزاد جدید توسط کوکو شنل بسیاری از افراد جذب طراحی های او شدند و کم کم تغییراتی در عرصه مد بوجود آمد.

از دیگر نوآوری های کوکو شنل ، ترکیب ژاکت و دامن و پلیور است که به نوعی امضای وی در آن زمان محسوب می شد و در رنگهای خنثی همچون سیاه ، سفید و بژ و ... ارائه شد که به سرعت در زنان طرفداران زیادی پیدا کرد. همچنین در اواسط دهه 1920 هم طراحی دیگر کوکو شنل که شامل لباس کوتاه و مشکی و طراحی کت و شلوار بود به سرعت توانست در دل مردم جا باز کند و برند شنل را به برندی محبوب و مشهور تبدیل کند.

افزون بر این از طرح های اولیه کوکو شنل می توان به پارچه های توییت ، زنجیر طلا و چرم دوخته شده مانند لحاف دارای دو نشان C اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : معرفی برند گوچی

طراحی و فروش لباس

 

محصولات برند شنل چیست ؟

1- لباس زنانه برند شنل : شنل به دلیل طراحی لباس زنانه خاص و منحصر به فرد که باعث آزادی و راحتی زنان می شد ، معروف بود چرا که وی از زاویه ای کاملا متفاوت به لباس زنانه نگاه می کرد و اعتقاد داشت که زنان باید در هنگام لباس پوشیدن آزادی بیشتری داشته باشند. امروزه لباس زنانه برند شنل دارای محصولات متنوع از جمله کاپشن برند شنل ، لباس مجلسی برند شنل ، لباس جین برند شنل ، تونیک برند شنل و ... می باشد.

2- عطر برند شنل : عطر برند شنل جزو محصولات محبوب و مشهور این برند است که معروف ترین آنها Chanel No.5 که دارای رایحه خنک و گرم که ترکیبی از گل ها بوده و دارای حس زنانه می باشد که حتی در تاریخ مد نیز جزو عطرهای مشهور می باشد. در تولید عطر برند شنل از استاندارهای بالا و توجه به جزئیات استفاده شده و به عنوان نماد لوکس و زیبایی شناخته می شود. از دیگر عطرهای برند شنل می توان به Chance, Allure, Coco Mademoiselle & Gabriel Chanel اشاره کرد.

3- کیف برند شنل : کیف های دست ساز برند شنل بویژه مدل Classic Flap Bag از مشهورترین و پرطرفدارترین کیفت های دنیای مد در حال حاضر می باشد که دارای کیفیت بالا و جزئیات فوق العاده جذاب می باشند. از انواع کیف های برند شنل Classic Flap Bag, 2.55 Bag, Boy Bag, Gabrielle Bag, Shopping Bag   و ... را می توان نام برد.

طراحی و فروش لباس

لوگوی برند شنل :

لوگوی برند شنل که از شناخته شده ترین لوگوها در عرصه مد و زیبایی می باشد ، با دو طرح C متداخل (Chanel Double C) نمایش داده می شود که از اول نام و فامیل موسس آن یعنی کوکو شنل Coco Chanel گرفته شده است و در بسیاری از محصولات برند شنل دیده می شود. طرح لوگوی شنل به سادگی و زیبایی مشهور بوده و در هر حجم و رنگی قابل شناسایی می باشد و امروزه به عنوان یک لوگوی قوی در دنیای برندها مشهور است.

خصوصیات اخلاقی کوکو شنل :

درباره خصوصیات کوکو شنل خالق برند شنل باید گفت که او در نظر دادن درباره دیگر بسیار گستاخ بود و به راحتی به دیگران بی احترامی می کرد. همچنین وی طرفدار آرایش زنان بود و لذا از زنانی که آرایش نکرده بودند خوشش نمی آمد و نظر خود را به آنان اعلام می کرد. از سوی دیگر منتقد سرسخت دامن کوتاه بود و آن را به نمایشگاه توصیف تشبیه می کرد و بجای آن شلوار را گزینه مناسب برای بانوان می دانست.

حتی در جنگ جهانی دوم کوکو شنل را به دلیل پوشیدن شلوار دستگیر کرده بودند. تا جاییکه در خاکسپاری وی به دلیل علاقه وی  به کت و شلوار او را با توجه به وصیتش با کت و شلوار مورد علاقه اش که رنگ بژ و سفید با دکمه های طلایی بوده و حاشیه دوزی با طرح برند شنل داشت ، به خاک سپردند. از دیگر خصوصیات و علاقمندی های کوکو شنل می توان گل کاملیا را معرفی کرد که جزو نمادین ترین موارد در طراحی لباس ها و اکسسوری های وی بود.

سرنوشت برند شنل بعد از مرگ موسس آن

سرانجام خالق برند شنل در سال 1971 زمانی که 87 سال سن داشت درگذشت. پس از وی کارل لاگرفلد که وی را با نام پدرخوانده مد مدرن و طراح لباس بی همتای شنل می شناسند ، مدیریت برند شنل را به دست گرفت چرا که مانند کوکو شنل به طرح های قدیمی علاقه خاصی داشت و در طراحی لباس خود از طراح های قدیمی الهام می گرفت. کارل لاگرفلد در دهه 80 میلادی ، اولین عطر برند شنل و در سال 1986 اولین ساعت برند شنل را طراحی ، تولید و وارد بازار مد و فشن کرد که از ابتدای کار علاقمندان زیادی پیدا کرد.

 


برند شنل

اما سرنوشت کارل لاگرفلد طراح لباس و مد بربر دنیا و مدیر برند شنل نیز پس از 30 سال فعالیت درخشان به مرگ انجامید و در سال 2019 درگذشت. پس از کارل لاگرفلد ، ویرجینی به عنوان مدیر خلاق و جدید برند شنل معرفی شد. ویرجینی که از سال 1987 وارد شرکت شنل شده بود ، در این سالها به همگان ثابت کرده بود که با ارزش های کوکو شنل همسو می باشد و پس از آنکه مدیریت این کمپانی مد و فشن بزرگ دنیا را به دست گرفت ، هنوز هم این برند بعنوان یک برند معروف و مدرن و گران شناخته می شود و طرفداران خود را دارد.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.