آشنایی با ترند در دنیای مد

آشنایی با ترند در دنیای مد

آشنایی با ترند در دنیای مد

آیا می دانید که واژه ترند در دنیای مد چه معنایی دارد ؟ آیا می دانید که در کجا باید از آن استفاده نمایید ؟ ترند در دنیای مد به معنی رواج یا گسترش مدل خاص لباس یا کفش یا اکسسوری و ... بوده که در بازه زمانی کوتاه رخ می دهد و با تغییر فصل پس از سه ماه ترند عوض می شود ، گرچه می تواند تکرار هم شود. جالب است بدانید که ترندها مختص دنیای مد نبوده و در معماری ، سبک های هنری و طراحی داخلی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

ترند در دنیای مد چیست ؟

                                                               طراحی و فروش لباس

واژه ترند (Trend)  به معنای گرایش و روند است و در بخش های مختلف معانی متفاوتی دارد اما در حقیقت معنای اصلی این کلمه فراگیری بوده که اکثر افراد هنگام استفاده از این کلمه به این مفهوم اشاره دارند. در ابتدا این کلمه در حوزه مد و فشن مورد استفاده قرار گرفت و سپس وارد دیگر حوزه ها شد. با توجه به تکراری شدن و عدم جذابیت ترند بعد از مدت زمانی ، ترند دیگری جایگزین می شود ، اما عوامل مختلفی بر مدت زمان ماندگاری هر ترند بستگی دارد. همچنین ترندها حالت چرخشی داشته و از دهه های گذشته نیز تاثیر می گیرد.

مد یک اصطلاح کلی در زمینه طراحی پوشاک است و به کالاهی مثل پوشاک ، کیف و ... مربوط می شود که در حقیقت مد مجموعه ای از ترندهاست که با توجه به تغییر فصل مدام در حال تغییر است.

آیا واژه های مد و ترند با هم تفاوتی دارند ؟

                                                       طراحی و فروش لباس

واژه های مد و ترند در ظاهر شبیه به هم هستند اما در واقع دو واژه جدا از هم بوده که ترند به طراحی برندهای مختلفی گفته می شود که از سمت طراحان لباس به مردم معرفی می گردد و در صورتی که این طرح ها از طرف مردم مورد استقبال قرار بگیرد به مد تبدیل می شود. از دیگر تفاوت این دو واژه این است که در طراحی ترندها سعی بر توجه سلیقه و فرهنگ غالب یک جامعه است. به این ترتیب ترند ، در یک جامعه مدرن و یک جامعه مذهبی کاملا متفاوت است.

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد واژه مد و ترند داشته باشیم باید به این اشاره کنیم که ترند یک مرحله قبل از مد است و برای زمان های کوتاه تر قابل استفاده است. جالب است بدانید که ماندگاری ترندها به استقبال مردم از آن ترند وابسته است ، در نتیجه هر ترندی حتما قرار نیست به مد تبدیل شود اما اگر چیزی مد است در زمان گذشته ترند بوده و با استقبال مردم به مد تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: ترند لباس 2023

چه عواملی بر ترند شدن لباس و فشن تاثیر گذار است ؟

                                                      طراحی و فروش لباس

شاید بارها هنگام خرید توجه تان به ویترین مغازه ها جلب شده باشد که اکثرشان طبق یک قانون خاصی از رنگ ها یا مدلهایی استفاده کرده باشند و یا افرادی را در خیابان دیده باشید که آنگونه لباس پوشیده اند. اما چه عواملی بر روی لباس پوشیدن آنها تاثیر گذار است ؟ در زمانهای گذشته در کشور های اروپایی خانه مدهایی وجود داشت که در آن رنگ و مدل لباس سال را طراحی کرده و سپس از طریق مجلات ، ستاره های سینما و تلویزیون این لباسها را بین مردم تبلیغ می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این کار را از طریق رسانه ها ، افراد معروف جامعه ، بلاگرها که تاثیر زیادی بر ترند سازی دارند انجام می دهند.

به عنوان مثال یکی از ترندهای سال 2020 طرح انیمال پرینت بود. بر خلاف تصور عموم ، این طرح ها بیشتر مناسب افراد جوان است که با استفاده از این طرح ها احساس قدرت و استقلال دارند و از ترند های محبوب پاییز و زمستان 2019 شد که از پوست های سبک تر در فصل پاییز و از پوست های سنگین تر در فصل زمستان استفاده می شد. ناگفته نماند که پوست حیوانات هیچگاه از مد نمی افتد و سالهاست که مور علاقه طراحان لباس است.

تاثیر سلبریتی ها بر ترند شدن در دنیای مد

                                                       طراحی و فروش لباس

این روزها سلبریتی ها یا همان چهره های مشهور همچون بازیگران و خوانندگان در ترند شدن لباس در دنیای مد نقش مهمی ایفا می کنند و این افراد نه تنها بر طرفداران خود بلکه بر کل جامعه در ترند شدن لباس یا سبک زندگی یا حتی طراحی دکوراسیون منزل تاثیر گذار هستند. ازین رو بسیاری از برندهای معتبر در سراسر جهان برای تبلیغات از طریق سلبریتی ها  هزینه زیادی صرف می کنند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر ترند شدن در دنیای مد

                                                     طراحی و فروش لباس

از آنجا که ترند شدن در دنیای امروز وابسته به شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام یا فیسبوک است ، اما این موضوع ساده نبوده و ترند شدن باید خاص و تازه باشد تا بتواند همگان را جذب کند. بدین منظور نظر به اینکه بلاگرها نقش مهمی در جذب مخاطب و ترند شدن دارند و لذا باید هوش اجتماعی بالایی برای شناخت نیاز مخاطبین در زمان مناسب داشته باشند تا بتوانند ترند جدیدی در دنیای مد معرفی کنند که بعنوان مثال در اینستاگرام از طریق اشتراک ویدیو و عکس این کار امکانپذیر است.

تاثیر فشن بلاگر بر ترند شدن در دنیای مد

                                                   آشنایی با ترند در دنیای مد

فشن بلاگرها افرادی هستند که به واسطه وب سایت یا شبکه های اجتماعی در دنیای مد شناخته شده اند و دیدگاه و سلیقه خاص خود را دارند و از آنجا که در بین مردم از نظر اطلاع رسانی بیشتر معروف شده اند و توانسته اند اعتماد آنها را جلب کنند ، لذا نسبت به سلبریتی ها که تنها از طریق لباس پوشیدن با مردم ارتباط برقرار می کنند ، قدرت نفوذ و اعتبار بیشتری دارند. بدین جهت بسیاری از برندهای مشهور علاوه بر سلبریتی ها از فشن بلاگرها هم برای تبلیغات کمک می گیرند. جالب است بدانید فشن بلاگرها آموزش طراحی لباس و یا دوخت لباس ندیده اند ، اما جزو استایلیست های حرفه ای محسوب می شوند و در زمینه دنیای مد ، مدلینگ و فشن فعالیت دارند.

بدین ترتیب به دلیل اعتماد مردم به فشن بلاگرها ، اگر ترندی را در دنیای مد چه بصورت عکس یا مطلب تایید کنند ، حتما آن ترند در بین مردم راه پیدا می کند و مورد استقبال قرار می گیرد.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.