آیا استایل افراد بر شخصیتشان تاثیر گذار است ؟

آیا استایل افراد بر شخصیتشان تاثیر گذار است ؟

آیا استایل افراد بر شخصیتشان تاثیر گذار است ؟

استایل یا سبک زندگی افراد می تواند تاثیر زیادی بر روی شخصیت آنها داشته باشد که شامل انتخاب ، علایق ، رفتار و نحوه برخورد با موقعیت ها و افراد در زندگی است که این عوامل بصورت مستقیم یا غیر مستقیم بر ساختار شخصیت فرد تاثیر می گذارد. استایل را می توان یک زبان بصری دانست که برای معرفی افراد به دیگران و نماد شخصیت و جوانب مختلف زندگی بکار می رود.

رابطه بین استایل و شخصیت

رابطه بین استایل لباس و شخصیت هر فرد یکی از جوانب مهم و تاثیر گذار بر روابط اجتماعی و خود باوری فرد مطرح می شود که در آن استایل فرد و نحوه لباس پوشیدن وی به عنوان یک عامل بصری ، اطلاعات زیادی در رابطه با شخصیت و نوع نگرش وی به زندگی نظیر سلیقه شخصی ، اعتماد به نفس ، خلاقیت و ... به دیگران ارائه می دهد. در ادامه درباره این موارد توضیح بیشتری می دهیم :

1- انعکاس سلیقه شخصی :

استایل فرد عموما نمایانگر سلیقه شخصی وی بوده تا بدین وسیله بتواند سلیقه ، علاقه و نظر خود را به دیگران نشان دهد. از  آنجا که استایل می تواند یک زبان بی کلام باشد ، لذا داستانی درباره سلیقه و شخصیت و علایق فرد را روایت می کند که در آن فرد با انتخاب رنگ لباس ، ست کردن لباس یا هماهنگی در لباس پوشیدن ، انتخاب طرح ها و الگوها ، سبک مد ، استفاده از جزئیات مانند اکسسوری و کیف و کفش و ... به بیان احساس و انعکاس سلیقه شخصی و افشای شخصیت اصلی خود می پردازد.

2- اعتماد به نفس :

استایل هر فرد بر اعتماد بنفس وی تاثیرگذار است و افراد با انتخاب لباسهای مناسب می توانند به خود باوری برسند و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند تا در زندگی به موفقیت دست یابند. جالب است بدانید که افزایش اعتماد به نفس به یکباره صورت نمی گیرد و یک فرایند تدریجی محسوب می شود و استفاده از استایل شخصی در این مورد می تواند موثر باشد. بدین ترتیب استایلی را که به شما علاوه بر احساس راحتی ، حس قدرت نیز القا کند ، می توان استایل با اعتماد بنفس برشمرد.

3- نگرش به زندگی :

استایل افراد نمایانگر نگرش فرد به زندگی و محیط اطراف معرفی می شود و هر فرد می تواند با انتخاب الگوها و رنگها و سبکهای خاص ، نوع نگرش و ارزشهایی را که به آن اعتقاد دارد به دیگران اعلام کند. بدین منظور می توان استایل با رنگ آبی را مثال زد که افرادی که بیشتر استایل آبی دارند ، شخصیت آنها زلال و حساس بوده و نگرش این افراد به زندگی بسیار عمیق می باشد و با توجه به جسارتی که دارند ، نظرات خود را به دیگران به راحتی انتقال می دهند. بطور کل افراد با استایل آبی زندگی را از بقیه زیباتر می بینند و تمام تلاش خود را در بهتر کردن زندگی انجام می دهند.

4- اختصاص به نقش :

استایل هر فرد می تواند وسیله ای برای اظهار نظر و اختصاص به نقش و وظایف مختلف در زندگی باشد. چنانچه لباس فرم در محل کار یکی از این نمونه هاست که باعث القای حس کار کردن و مسئولیت پذیری در افراد در محیط کار می شود. و یا انتخاب لباس مناسب برای محافل رسمی ، تفریحی یا ورزشی نشانگر دقت و احترام به موقعیتی که در آن قرار می گیرید ، می باشد.

5- خلاقیت و انتخاب جدید : 

استایل افراد می تواند نشان دهنده خلاقیت و توانایی وی در انتخاب های جدید و امتحان کردن موارد تازه باشد. ازین رو افراد با ترک الگوهای رایج و انتخاب استایل های جدید ممکنست احساس خلاقیت و نوآوری را در خود پرورش دهند که در جوانترها این موضوع بیشتر دیده می شود. از استایل های جدید که ترند شده می توان استایل کژوال به معنی تصادفی را نام برد که یک استایل عجیب بوده و در آن افراد به دنبال راحت بودن و نه شلخته بودن هستند و بدین ترتیب با انتخاب جدید خلاقیت خود را بروز می دهند.

6- هویت فردی : 

استایل افراد نشانگر هویت فردی بوده و انتخاب لباس با توجه به جنسیت ، مذهب ، گروه قومی و ... نقش مهمی در تعبیر هویت فردی ایفا می کند. از آنجا که شخصیت ما از ویژگی های متفاوتی تشکیل شده که بخشی از هویت ما را تشکیل می دهد ، لذا استایل شخصی ، شخصیت فرد را نشان می دهد و هویت که بر اساس شخصیت شکل گرفته نیز از استایل فرد تاثیر می گیرد. بعنوان مثال افراد با استایل کلاسیک به لباس های ساده و بدون اکسسوری با رنگ های خنثی علاقه بیشتری نشان می دهند و کیفیت و دوخت پارچه نسبت به جزئیات برایشان اهمیت بیشتری دارد.

مقالات دیگر : اصول ست کردن لباس

                                                            طراحی و فروش لباس

تاثیر رنگ لباس بر شخصیت افراد :

تاثیر رنگ لباس بر شخصیت افراد موضوع جذابی است که در حوزه رنگ شناسی و روان شناسی مورد مطالعه قرار گرفته و محققان به این نتیجه رسیده اند که هر رنگی قابلیت ایجاد حالات و احساسات خاصی در فرد را به عهده دارد که از آن جمله می توان به ایجاد احساساتی نظیر انرژی بالا ، اعتماد بنفس ، آرامش ، شادی ، استرس و ... در اثر پوشیدن لباس با رنگهای متفاوت اشاره کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

مقالات دیگر : روانشناسی رنگها

 

                                                             طراحی و فروش لباس

  1. رنگ قرمز : رنگ قرمز تاثیرات انرژی زا بودن ، شور و هیجان ، جذابیت ، اثرگذاری و اشتیاق بر روی شخصیت افراد دارد و پوشیدن لباس قرمز فرد را با شخصیتی قوی ، پر انرژی ، عاشق ماجراجویی ، جسور و پر حس و حال معرفی می کند.
  2. رنگ آبی : این رنگ همانند دریا تاثیراتی همچون آرامش بخشی ، اعتماد به نفس ، صداقت و پایداری و استقامت بر روی افراد می گذارد و پوشیدن لباس آبی باعث ایجاد شخصیتی آرام ، متعادل ، محافظه کار و مطمئن در فرد می شود.
  3. رنگ زرد : از آنجا که رنگ زرد مایه خوشحالی ، انرژی ، افزایش انگیزه و خلاقیت در افراد است ، لذا پوشیدن رنگ زرد باعث ایجاد شخصیتی شاداب ، خلاق ، فعال و با انگیزه در فرد می گردد.
  4. رنگ سبز : رنگ سبز از دیگر رنگهای طبیعت است که منجر به آرامش بخشی ، تعادل ، نوازندگی و ایجاد ارتباط با طبیعت می گردد و با لباس سبز می توانیم به شخصیتی دوستدار محیط زیست ، صلح طلب و آرام و هماهنگ برسیم.
  5. رنگ صورتی : این رنگ باعث القای حس دوستی ، عشق و صمیمیت و دلنشینی و نرمی در فرد شده و با پوشیدن لباس صورتی به یک شخصیت مهربان ، احترام گذار ، نوع دوست و دوستدار دیگران و احساساتی می رسیم.
  6. رنگ نارنجی : تاثیرات رنگ نارنجی در افراد شامل انرژی ، شادابی و جلب توجه می باشد و با پوشیدن لباس رنگ نارنجی می توان به شخصیتی پرحرارت ، پویا و با انگیزه دست یافت.
  7. رنگ خاکستری یا مشکی : از تاثیرات رنگ خاکستری و مشکی می توان به قدرت ، جدیت و اعتماد بنفس اشاره کرد که با پوشیدن لباس خاکستری یا مشکی به شخصیتی قاطع ، محکم ، مقاوم و با شخصیت دست پیدا می کنیم.
  8. رنگ سفید : رنگ سفید اثرات پاکیزگی ، صفا و سادگی با خود بهمراه دارد و انتخاب لباس سفید نشان دهنده شخصیتی ساده ، صادق ، آرام و خالص می باشد.
  9. رنگ بنفش : این رنگ اثراتی همچون ابهام ، غمگینی و رمانتیسم داشته و انتخاب لباس بنفش نمایانگر شخصیتی متفکر ، خلاق و مهربان است.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.