اصول ست کردن لباس : اولین گام در خوش تیپ بودن

اصول ست کردن لباس : اولین گام در خوش تیپ بودن

اصول ست کردن لباس : اولین گام در خوش تیپ بودن

از آنجا که طرز لباس پوشیدن در روابط اجتماعی انسانها بسیار تاثیر گذار است ، لذا اصول ست کردن لباس یکی از اولین گامهای خوش تیپ بودن و موفقیت در اجتماع می باشد و لزوما هر فردی تا اندازه ای باید اصول اولیه لباس پوشیدن را بیاموزد ، چرا که لباس هر شخص نشان دهنده دنیای درونی اوست. به منظور ست کردن لباس اولین نکته آموزش مطابقت دادن رنگهاست و پس از آن دیگر عناصر همچون نوع لباس ، فرم لباس و اکسسوری و ... قرار دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

چرخه رنگ و ست کردن لباس

سالهاست که از چرخه رنگ در عرصه مد و ست کردن لباس استفاده می شود و همانطور که در تصویر مشخص است، رنگ زرد در کنار سبز و نارنجی ، قرمز در کنار نارنجی و بنفش ، آبی در کنار بنفش و سبز قرار گرفته است و نحوه استفاده از آن نظیر حرکت عقربه ساعت می باشد. در این چرخه طیف رنگ به رنگهای گرم و سرد تقسیم بندی می شود که رنگهای زرد تا قرمز که شامل نارنجی هم هست ، در دسته رنگ گرم و به منظور ابراز شادی ، انرژی و حرکت بوده و همچنین رنگهای سبز تا بنفش به همراه رنگ آبی در دسته رنگ سرد قرار دارند که این رنگها به منظور بیان سکوت و آرامش بخشی نظیر آنچه از آبی دریا و یا سبزی جنگل انتظار داریم ، بکار می روند.

طراحی و فروش لباس

چنانچه می دانید رنگهای اصلی شامل سه رنگ قرمز ، آبی و زرد بوده و مابقی رنگها همچون بنفش یا نارنجی از ترکیب رنگها با هم بدست می آیند. لازم به ذکر است که رنگهای سفید و سیاه یا طوسی از جمله رنگهای خنثی می باشند که در چرخه رنگ بکار نرفته است ، اما این دسته از رنگها بسیار کاربردی بوده و در ست کردن لباس زنانه مهم هستند. بعنوان مثال رنگ مشکی یا سفید با هر رنگ دیگر و برای هر فردی قابل ست کردن است.

ست کردن لباس بر اساس چرخه رنگ

برای استفاده از چرخه رنگ برای ست کردن لباس کافیست از هر رنگی در کنار خود استفاده کنید بعنوان مثال برای ست کردن رنگ زرد می توانید از سایه های سبز روشن یا نارنجی روشن که از خانه های کناری در چرخه رنگ زرد است ،کمک بگیرید و در صورتی که بخواهید لباس زرد را با مشکی ست کنید ، حتما از این رنگها هم استفاده کنید تا زیباتر بنظر برسید. ست کردن لباس بسته به هر رنگی متفاوت می باشد ، بعنوان مثال اگر از رنگ خنثی برای ست کردن لباس استفاده می کنید ، اگرچه استایل شیک و خاصی را برایتان بوجود می آورد ، اما در صورتی که این رنگ ها را با رنگ های شاد ترکیب کنید ، بدون در نظر گرفتن سن و سال چهره تان شاد و انرژی مثبت شده و در نتیجه استایلتان متفاوت می گردد.

ست کردن لباس بر اساس رنگ پوست صورت

از دیگر اصول ست کردن لباس ، انتخاب بر اساس رنگ پوست است و باید دریابید که چه رنگ هایی با رنگ پوست شما مطابقت دارد ، رنگ سرد یا گرم. در صورتی که رنگ پوست صورت شما گرم است ، می توانید از لباس های خنثی مانند قهوه ای و کرم یا رنگهای طبیعی استفاده کنید اما در مقابل نباید رنگ آبی یخی یا یاقوتی و بنفش بپوشید چرا که پوستتان را متمایل به طوسی می کند. از سوی دیگر بانوان با پوست سرد باید از ست لباس های رنگ های گرم کمک بگیرند و خانم ها با پوست خنثی نیز بهتر است از رنگهای گرم همچون قرمز در لباسهایشان استفاده کنند تا استایل جذاب تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید : استایل چیست ؟ آشنایی با انواع استایل

نکات دیگر برای ست کردن لباس

* جالب است بدانید که از مهم ترین قواعد و اصول ست کردن لباس این است که مرتب و تمیز به نظر برسید و همیشه لباس های مناسب و خوب بر تن داشته باشید چرا که لباس تمیز در درجه اول تاثیر بسیار زیادی بر روی افراد دیگر برجای می گذارد و حتی اگر لباس شیک نمی پوشید ، باید از لباس هایی استفاده کنید که تر و تمیز و منظم و بدون لک باشد. فراموش نکنید که زمانی که عجله داریم و زمان کم است ، اشتباه می کنیم ، در نتیجه همیشه لباس های خود را قبل از بیرون رفتن مرتب کنید.

* همچنین به عنوان یک اصل کلی بهتر است در کمد لباس خود رنگهایی نظیر بژ ، مشکی ، جین و سفید داشته باشید تا بتوانید براحتی و با هر رنگی ست کنید. ایده دیگر اینست که از رنگ های اصلی بعنوان تک رنگ استفاده کنید یعنی یک لباس فقط با یک رنگ طراحی کنید ، اما زمانی شیک و مدرن به نظر می رسید که این ایده بدرستی اجرا شود.

* توجه داشته باشید که رنگهای روشن زیادی در کمد لباس خود نداشته باشید و از ترکیب و تطبیق رنگ استفاده کنید و حتی اگر کمد لباس کوچکی دارید ، از رنگهای متنوع استفاده کنید تا استایلی هیجان انگیز داشته باشید. از سوی دیگر لباس هایی را که دوست ندارید ، دور نریزید ، چرا که ممکنست بعدا آن ها را با لباس های دیگر یا حتی اکسسوری یا کیف و کفش جدید ست کنید ، بدین ترتیب احساستان نسبت به آن لباس با طراوت خواهد شد.

* باید لوازم جانبی و اکسسوری ، کیف و کفش و جواهرات ، شال و روسری و ... متنوع تهیه کنید تا بتوانید در مراسم رسم یا غیر رسمی با لباسهای مختلف ست چشم نوازی بسازید.

سوالات

رنگ های مکمل کدامند ؟

 در چرخه رنگ ، رنگهای مکمل در روبروی هم قرار دارند مانند نارنجی آبی ، بنفش زرد ، قرمز - سبز و ... و ست کردن لباس با رنگهای مکمل باعث جذابیت بیشتری می شود. جالب است بدانید که تمامی برندهای دنیا در زمینه طراحی لباس از رنگ های مکمل ایده می گیرند تا جذابیت طراحی لباس برند خود را بیشتر کنند. البته علاوه بر رنگهای مکمل ، رنگهایی مانند کرم و قهوه ای هم می توانند انتخاب مناسبی برای ست کردن لباس و جذاب نشان دادن استایل باشد.

آیا همیشه باید رنگهای مشابه را در لباس پوشیدن ست کرد ؟

گاهی اوقات رنگ های مشابه در چرخه رنگ که کنار هم قرار می گیرند ، به هم شبیه بوده و ظاهری هماهنگ و منسجم در ست کردن لباس ایجاد می کنند. اما لازم به توضیح است که رنگهای کنار هم نظیر قرمز و صورتی معمولا با هم ادغام نمی شوند و بهتری است با رنگهای دیگر ترکیب شوند.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.