افراد با تناژ پوست سرد از چه رنگهایی استفاده کنند ؟

افراد با تناژ پوست سرد از چه رنگهایی استفاده کنند ؟

افراد با تناژ پوست سرد از چه رنگهایی استفاده کنند ؟  

با توجه به اینکه تناژ پوست سرد به ویژگی‌ های رنگی و طیف رنگی پوست اشاره دارد ، ازین رو افراد با تناژ پوست سرد معمولاً دارای زمینه رنگی سردتر و آبی یا صورتی در پوست ‌شان هستند. این ویژگی به توزیع مقادیر مختلف مواد رنگی در پوست ، موها و چشم ‌ها مربوط است و تحلیل تناژ پوست می‌ تواند به افراد در انتخاب لباس ، آرایش ، و حتی رنگ مو کمک کند تا بهترین ترکیبات را با پوست‌ شان پیدا کنند و ظاهر زیباتر و جذاب تری داشته باشند.

تناژ پوست سرد

مشخصات تناژ پوست سرد چیست ؟

  1. تناژ پوست سرد ته رنگ مایل به آبی دارد ، در حالیکه پوست گرم دارای ته رنگ زرد است.
  2. رنگ رگهای مچ دست  (Vein Color) : نگاهی به رنگ و ویژگی ‌های رگهای روی مچ دست خود بیندازید ، اگر رگها به رنگ آبی یا بنفش هستند ، ممکن است تناژ پوست شما سرد باشد.
  3. رنگ موها و چشم ‌ها : رنگ موها و چشم‌ های شما نیز می ‌تواند نشان‌ دهنده تناژ پوست باشد. موها و چشمانی روشن تر که دارای زمینه آبی یا صورتی هستند ، معمولاً با تناژ پوست سرد هماهنگی دارند.
  4. اکسسوری ها : افراد با تناژ پوست سرد عموما با اکسسوری های نقره ای بیشتر هماهنگ می شوند.
  5. برنزه کردن : افراد با تناژ پوست سرد یا اصلا برنزه نمی شوند و یا فقط کمی برنزه می شوند.

بیشتر بدانید : طراحی لباس برای تناژ پوست سرد

تناژ پوست سرد

تشخیص تناژ پوست سرد :

برای شناخت تناژ پوست سرد این سوالات را از خود بپرسید : آیا رگهای مچ دست شما آبی است ؟ وقتی در آینه به خود نگاه می کنید ، آیا پوستتان متمایل به آبی می باشد ؟ آیا پوست شما در آفتاب می سوزد ؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است ، پس تناژ پوست شما سرد است. قابل توجه است که سایه پوست لزوما تناژ پوست را تعیین نمی کند بعنوان مثال پوست رنگ پریده یا پوست تیره و یا زیتونی جزو تناژ پوست محسوب نمی شود. ازین رو ممکنست فردی پوست تیره داشته باشید اما تناژ پوست وی سرد باشد و یا بر عکس فردی پوست رنگ پریده داشته باشد اما تناژ پوست وی گرم باشد.

مقالات دیگر : چه رنگهایی مناسب تناژ پوست گرم است ؟

تناژ پوست سرد

انتخاب رنگ لباس برای تناژ پوست سرد

به منظور انتخاب رنگ لباس برای تناژ پوست سرد باید از ترکیب رنگهای متضاد کمک گرفت ، ازین رو رنگهای مناسب برای تناژ پوست سرد ، خاکستری ، شرابی ، قهوه ای ، سبز ، سرمه ای ، بنفش ، زغالی و آبی تیره می باشد که با تناژ پوست سرد تضاد دارد. همچنین افراد با تناژ پوست سرد معمولاً به راحتی با رنگ ‌های سرد ، آبی و صورتی هماهنگ می ‌شوند. در زیر چند رنگ مناسب برای تناژ پوست سرد آورده شده است :

  • آبی : آبی ‌های متنوع از آبی روشن تا آبی تیره می ‌توانند با تناژ پوست سرد همخوانی داشته باشند.
  • بنفش : رنگ‌ های بنفش از بنفش روشن گرفته تا بنفش تیره معمولاً با تناژ پوست سرد به خوبی ترکیب می ‌شوند.
  • صورتی : رنگ ‌های صورتی ، از صورتی روشن گرفته تا صورتی تیره ، به خوبی با تناژ پوست سرد هماهنگ می ‌شوند.
  • سبز : سبز آبی ، سبز فسفری و سبز زیتونی از جمله رنگ‌ های سبزی هستند که با تناژ پوست سرد به خوبی قابلیت ترکیب دارند.
  • آبی – سبز : رنگ ‌های آبی - سبز نیز ممکن است با تناژ پوست سرد همخوانی داشته باشند.
  • خاکستری و نقره ‌ای : رنگ‌ های خاکستری و نقره‌ ای نیز از رنگ‌ های پایه ای هستند که معمولاً با تناژ پوست سرد به خوبی ترکیب می‌ شوند.
  • سفید : سفید نیز یک رنگ پایه است که ممکن است با تناژ پوست سرد همخوانی داشته باشد.
  • آبی تیره : رنگ آبی تیره معمولاً با تناژ پوست سرد خوب ترکیب می ‌شود.

تناژ پوست سرد

توجه داشته باشید که این توصیه‌ ها ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و مهمترین نکته این است که به احساس شخصی خود اعتماد کرده و آزمایش و خطا در انتخاب رنگ‌ ها را تجربه کنید. همچنین ، ترکیب رنگ ‌ها و الگوهای مختلف می ‌تواند به خلق استایل منحصر به فرد و جذاب کمک کند.

مقالات دیگر : روش تشخیص تناژ پوست

افراد با تناژ پوست سرد از چه رنگهایی اجتناب کنند ؟

افراد با تناژ پوست سرد باید از سایه های ملایم ، پاستلی یا رنگ های روشن ، سفید ، بژ روشن یا سنگی و رنگهای خنثی اجتناب کنند و بجای آن از رنگهای با سایه های غنی تر نظیر خاکستری شنی ، شتری ، تخته سنگی و یا خاکی کمک بگیرند. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از رنگ روشن استفاده کنید بلکه باید رنگهای روشن را با تیره ترکیب کنید. از طرفی اگرچه رنگ قرمز برای افراد با پوست رنگ پریده تر و گونه های گلگون مناسب نیست اما در سایه های پررنگ قرمز همچون زرشکی می تواند برای پوست های رنگ پریده موثر باشد.

  • رنگ‌ های طلایی گرم : بهتر است از رنگ ‌های طلایی با زمینه زرد یا طلایی پرهیز کنید ، چرا که ممکن است با تناژ پوست سرد هماهنگی کمتری داشته باشند.
  • رنگ‌ نارنجی گرم : نارنجی‌ گرم با زمینه زرد ممکن است با تناژ پوست سرد هماهنگی کمتری داشته باشد ، در نتیجه بهتر است از نارنجی سردتر استفاده کنید.
  • رنگ‌ قهوه‌ ای گرم : از رنگ ‌های قهوه‌ ای با زمینه گرم و قهوه‌ ای با زمینه زرد پرهیز کنید ، لذا بهتر است از قهوه ‌ای روشن و سرد تر استفاده کنید.
  • رنگ زرد گرم : از زرد با زمینه گرم به تنهایی یا به عنوان رنگ اصلی پوشش خود استفاده نکنید و بجای آن از زرد با زمینه سرد و ملایم تر کمک بگیرید.
  • رنگ‌ های متالیک گرم : از رنگ‌ های متالیک با زمینه طلایی و گرم پرهیز کنید و به سمت رنگ‌ های متالیک و سرد تر مانند نقره‌ ای روی بیاورید.

تناژ پوست سرد

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.