تاثیر خوش تیپ بودن بر اعتماد به نفس و موفقیت

تاثیر خوش تیپ بودن بر اعتماد به نفس و موفقیت

تاثیر خوش تیپ بودن بر اعتماد به نفس و موفقیت

خوش تیپ بودن یا تجربه یک ظاهر جذاب و مرتب می تواند قدرت زیادی ایجاد کند و مزایای زیادی در زندگی شخصی و حتی زندگی حرفه ای فرد به همراه داشته باشد. ازین رو افرادی که جذاب تلقی می شوند ، عموما با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه ظاهر می شوند و این اعتماد به نفس در زندگی اجتماعی و ارتباطات آنها تاثیر بسزایی دارد. حتی افراد خوش تیپ و جذاب بهتر از دیگران می توانند قرار کاری یا عاشقانه بگذارند و در تبلیغات و دیگر کارهای خود موفق ترند.

در عین حال تنها جذابیت فیزیکی شاخص موفقیت نبوده و سطح اعتماد به نفس که سبک شخصی و عادات سبک زندگی یک فرد است در استفاده از جذابیت و خوش تیپ بودن به نفع خود نقش مهمی دارد چرا که اولویت به پذیرش خود به احساس جذابیت و امنیت بیشتر در تمامی جنبه های زندگی وی می انجامد. در نتیجه خوش تیپ بودن و جذابیت تاثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس و موفقیت فرد دارد.

مزایای خوش تیپ بودن

۱- افزایش اعتماد به نفس :

به راحتی می توان با خوش تیپ بودن و ظاهری زیبا و بی نظیر به ایجاد احساس خوب نزد دیگران دست یافت و بین همه محبوب شد که یکی از راه های ارتقاء اعتماد به نفس می تواند محبوب بودن در بین مردم باشد. تحقیقات نشان داده افرادی که توسط خود و دیگران به عنوان فردی خوش تیپ و جذاب تلقی می شوند ، اعتماد به نفس بیشتری داشته و در بسیاری از زمینه های زندگی مفیدتر و موثرتر عمل می کنند.

۲- پذیرش بهتر اجتماع ی :

عموما افراد خوش تیپ هر جا که باشند مورد توجه خیلی ها قرار می گیرند بخصوص در موقعیت های اجتماعی مختلف بیشتر پذیرفته می شوند که این خود به بالا رفتن اعتماد به نفس و تعاملات مثبت با دیگران در اجتماع کمک می کند. همچنین افراد خوش تیپ به دلیل جذابیت بالا به راحتی می توانند اعتماد دیگران را جلب کنند و بهمین علت است که بسیاری از افراد برای انتخاب لباس وقت زیادی صرف می کنند تا خوش تیپ تر بنظر برسند و بتوانند با پذیرش در اجتماع و جلب اعتماد دیگران کارهای خود را به راحتی به سمت و سوی موفقیت پیش ببرند.

طراحی و فروش لباس

 

۳- تاثیر بر انگیزه :

از آنجا که افراد خوش تیپ از ظاهر خود رضایت کامل دارند ، لذا انگیزه و شعف بیشتری در آن ها خصوصا در تلاش برای رسیدن به اهداف خود در همه جنبه های زندگی دیده می شود. بدین ترتیب با تلاش بیشتر در زمینه های مختلف زندگی به موفقیت دست می یابند. برای این منظور می توان ورزش کردن را مثال کرد ، اگر چربی های دور شکمتان زیاد شده و می خواهید ورزش کنید اما انگیزه ورزش کردن را ندارید ، بر اساس توصیه متخصصان در ابتدا لباس زیبای ورزشی انتخاب کنید که این خود به شما انگیزه می دهد تا به باشگاه بروید و ورزش کنید.

۴- تاثیر بر فرصت های شغلی :

ظاهر جذاب و خوش تیپ بودن در موقعیت های شغلی نیز نقش مهمی ایفا می کند و این افراد با توجه به اینکه در برقراری ارتباطات کاری موفق ترند ، لذا در مصاحبه های شغلی و پیدا کردن شغل بهتر از دیگران پیروز می شوند. ازین رو یک فرد با اعتماد به نفس ممکنست به احتمال بیشتر یک فعالیت جدید را امتحان کند و یا حتی در محل کار فعلی خود درخواست ارتقاء شغلی بدهد. بدین ترتیب پذیرفتن فرصت های جدید هم خود باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می گردد و یک چرخه خودسازی برای رویارویی با سختی ها و چالش ها را در زندگی فراهم می سازد.

جالب است بدانید که مطالعات انجام شده نشان می دهد که افراد خوش تیپ و جذاب به موفقیت بیشتری در حرفه و کار خود می رسند و درصد پیشنهاد شغل بهتر ، حقوق بیشتر و ترفیع درجه در آنها بیشتر دیده می شود.

۵- تاثیر بر روابط عاطفی :

خوش تیپ بودن با ایجاد ظاهری جذاب حتی در روابط عاطفی فرد نیز اثرگذار است و افراد خوش تیپ و خوش پوش به دلیل اعتماد به نفس بالاتر و توانایی بهتر در برقراری ارتباط ، موقعیت های عاطفی موفق تری دارند. حتی افراد خوش تیپ در روابط شخصی و دوستانه نیز موفق ترند و به راحتی دوست پیدا می کنند.

۶- تاثیر بر روحیه و روان شناسی :

از آنجا که داشتن ظاهری خوب و خوش تیپ بودن به حالت روحی مثبت فرد کمک می کند ، لذا از احساس منفی داشتن به خود پیشگیری می کند و منجر به افزایش سطح انرژی مثبت در بدن فرد می گردد. ازین رو استفاده از رنگهای مختلف در لباس هم می تواند در روحیه فرد تاثیر بگذارد ، بعنوان مثال لباسهای رنگ روشن منجر به افزایش روحیه در فرد می شود و یا پوشیدن لباس سبز آرامش را به ارمغان می آورد. در نتیجه خوش تیپ بودن و توجه به رنگها و طرح ها و الگوها در تیپ و لباس تاثیر زیادی بر روحیه می گذارد.

 

طراحی و فروش لباس

مقالات دیگر: راهنمای انتخاب لباس مجلسی

چگونه با لباس پوشیدن اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم ؟

رنگ لباس ، جنس و کیفیت لباس ، سایز ، طول دامن و قد مانتو و ... همه و همه در خوش تیپ شدن و رسیدن به اعتماد به نفس بالا موثر است. اینکه چه رنگی به پوست صورت شما می آید و یا چه جنس لباسی شما را جذاب تر می کند ، مهم است. از طرفی اصول ساده در لباس پوشیدن سایز و قد لباس است که باید به میزان چاقی یا لاغری خود و یا بلند قد بودن یا کوتاه قد بودن توجه کنید و سپس لباس خود را انتخاب کنید تا خوش تیپ بنظر برسید. بدین منظور باید بر روی نکات مثبت اندام خود تکیه کنید و ظاهر منفی اندام خود را بپوشانید.

بعنوان مثال افراد با فرم بدنی گلابی باید لباسهایی انتخاب کنند که قسمت بالاتنه آنها را برجسته کند تا با قسمت پایین تنه که در اندام گلابی شکل بزرگتر و پهن تر است توازن ایجاد شود و نگاه افراد از روی باسن و پاهای این افراد به سمت شانه و گردن برگردد. همچنین افراد لاغر و ریز جثه می توانند از طرح های زیبا و چشمگیر برای پرتر نشان دادن خود کمک بگیرند و روح تازه ای به اعتماد به نفس خود بدهند.

همچنین برای افزایش اعتماد بنفس لباسهایی جدیدی را که دوست دارید بپوشید و از پوشیدن لباسهای جدید و نو نهراسید تا استایل منحصر به فرد خود را داشته باشید و با خوش تیپ و جذاب شدن ، به سطح بالاتری از اعتماد به نفس دست یابید. افزون بر این به فرم ایستادن ، راه رفتن ، فرم گردن و شانه و  ... خود دقت کافی داشته باشید چرا که از دیگر موارد تاثیر گذار در خوش تیپ بودن و افزایش اعتماد به نفس و کسب موفقیت ، رعایت این موارد است.

تاثیر خوش تیپ بودن بر اعتماد بنفس و موفقیت

سخن آخر

به عنوان کلام آخر باید گفت که توجه داشته باشیم که اعتماد به نفس و موفقیت از ظاهر فیزیکی و خوش تیپ بودن تبعیت می کند ، اما در نظر داشته باشید که اصول اخلاقی ، انگیزه ، مهارت و ارتباطات موثر نیز نقش مهمی در موفقیت افراد ایفا می کند.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.