ترفندهای لباس پوشیدن برای افراد چاق

ترفندهای لباس پوشیدن برای افراد چاق

ترفندهای لباس پوشیدن برای افراد چاق

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن با آن مواجه هستند این است که نمی توانند به راحتی لباس های مناسب استایل خود را برای حضور در مهمانی ها یا دیدار های خودمانی انتخاب کنند. در صورتی که شما هم دارای اضافه وزن هستید و در استایل کردن لباس ها با مشکل مواجه می شوید ، نکات این مقاله برای لباس پوشیدن مناسب شما خواهد بود.

چند نکته ساده لباس پوشیدن برای افراد چاق

  1. از رنگ های مناسب در استایلتان کمک بگیرید :

اگر فرم بدن چاقی دارید بهتر است از پوشیدن لباس هایی با رنگ های تند نظیر قرمز دوری کنید و رنگ های خنثی همچون سیاه ، سفید ، خاکستری و قهوه ای را بیشتر مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید به راحتی آنها را ترکیب کنید. همچنین رنگهای کلاسیک مانند کرم می توانند ظرافت خاصی را به لباسهای رسمی و غیر رسمی شما ببخشند و ظاهری شیک و با کلاس را برایتان به ارمغان آورند. رنگ کلاسیک سابقه طولانی در مد ، طراحی داخلی و لوازم هنری داشته و در دوره رنسانس توسط هنرمندان در سراسر دوران ویکتوریا از 1300 تا 1900 میلادی مورد استفاده قرار می گرفته و بسیاری از این رنگ ها حس نوستالژیک القا می کنند و با وجود طولانی بودن سابقه طرح های رنگی کلاسیک اما هیچوقت از مد نمی افتند.

  1. از پوشیدن لباسهای نا مناسب خودداری کنید :

لباسهای مناسب سایز خود را انتخاب کنید و از لباس پوشیدن بزرگتر از سایزتان یا کوچکتر از سایزتان دوری کنید . همچنین از لباس های خیلی جذب خصوصا در ناحیه وسط خودداری کنید چرا که اندازه مناسب لباس برای افراد چاق باعث می شود که بهترین ویژگی های شما متناسب و حتی برجسته به نظر برسد. بعنوان مثال شلوار چین بسیار جذب باعث می شود تا ران های شما چند لایه دیده شود ، بنابراین از پوشیدن شلوار جین جذب پرهیز کنید به دلیل اینکه همیشه باعث جذایت نمی شود و با انتخاب نامناسب باعث بدفرمی و چاق تر نشان داده شدن شما می گردد. بدین ترتیب در صورتی که باسن و پهلو چاق دارید ، شلوارهای جین مام استایل و راسته مناسب ترین گزینه است.

از طرفی لباسهای بزرگتر از سایز شما یا اورسایز هم باعث پوشاندن چربی های اضافه بدن شما نشده و باعث می شود که چاق تر و اندامتان درشت تر نشان داده شود ، پس مناسبت ترین گزینه همان لباس های فیت تن می باشد. از سوی دیگر با انتخاب لباس زیر مناسب به لاغر نشان داده شدن خود کمک کنید بدین معنا که لباس زیر اسفنجی یا بزرگتر از سایز خود نپوشید.

  1. سبک خود را مشخص کنید :

قبل از اینکه سبک مناسب خود را بسازید ، ترکیب لباسهای مختلف را امتحان نمایید تا به بهترین نسخه از استایل مناسب بدنتان برسید. داشتن سبک مناسب به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام نوع لباس برایتان مناسب است. سعی کنید سبکی را انتخاب کنید که تک تک جزییات آن نشان دهنده خلق و خو ، اصالت ، اعتماد به نفس و منحصر بفرد بودن تان باشد.

مطالب مرتبط : انواع استایل

  1. از لباس های راه راه به درستی استفاده نمایید :

لباس هایی با طرح های راه راه افقی می توانند شما را چاق تر از گذشته نشان دهند ، لذا از راه راه نازک و عمودی استفاده نمایید تا کشیده تر جلوه کنید حال چه چاقی شما در ناحیه سینه ، باسن یا شکم و یا ران باشد فرقی نمی کند. همچنین در صورتی که قد کوتاهی نیز دارید می توانید از لباسهای راه راه عمودی برای بلندتر نشان دادن قدتان کمک بگیرید. از سوی دیگر ضخامت راه راه نیز مهم است و افراد چاق باید از لباس پوشیدن راه راه پهن خودداری کنند.

  1. از یک اکسسوری لوکس استفاده نمایید :

استفاده از یک اکسسوری لوکس می تواند استایلتان را جذاب تر کند اما بهتر است از اکسسوری های شلوغ استفاده نکنید. بدین ترتیب استفاده از یک اکسسوری مناسب می تواند استایلتان را تکمیل کند.

  1. لباسهای بلندتر از قد زانو بپوشید :

در لباس پوشیدن به قد لباس توجه کنید چرا که چاق بودن و کوتاه بودن قد لباس با برجسته نشان دادن شکم ارتباط مستقیم دارد ، لذا هرچه قد لباس کوتاه تر ، نشان دادن برجستگی شکم بیشتر !  ازین رو لباسهایی با قد بلند ماکسی یا بلندتر از زانو باعث لاغر و کشیده تر دیده شدن اندام می شود. در نتیجه لباس های بلندتر از زانو بپوشید تا بلندتر و کشیده تر جلوه نمایی کنید.

  1. از شلوار های فاق بلند استفاده کنید :

هنگام خرید شلوار حتما به قسمت فاق شلوار دقت نمایید به این دلیل که این شلوارها علاوه بر جمع کردن شکم ، پاهارا بلند تر از حد واقعی خود نشان می دهد و پاهای بلندتر ، هیکل را لاغرتر از اندازه واقعی خود نشان می دهد.

  1. از لباس هایی با برش های نا متعارف استفاده کنید :

لباس پوشیدن در افراد چاق با برش های نا متعارف ، توجه ها را از شکم به سمت برش لباس جلب می کنند.

  1. دقت کنید لباس در ناحیه شکم چسبان نباشد :

نکته ظریفی که حین خرید لباس باید به آن دقت کنید این است که لباس در ناحیه شکم جذب نباشد چرا که برخی لباسها به ظاهر گشاد هستند اما جنس پارچه و یا نوع دوخت آنها باعث چسبیدن لباس به قسمت شکم و یا پهلوها می شود. بنابراین از لباس ها و پارچه هایی استفاده نمایید که به بدن نچسبد.

  1. از لباس های راسته استفاده کنید :

شلوار ، دامن و یا پیراهن راسته بهترین انتخاب برای افراد چاق است به دلیل اینکه لباس راسته بدن را قاب بندی کرده و تمام اندام را زیر خود را پنهان می نماید.

  1. به برش کمر لباس دقت کنید :

اگر کمر مانتو یا پیراهن شما دقیقا روی شکم قرار بگیرد ، علاوه بر برجسته کردن شکم ، قدتان را کوتاه تر نشان می دهد. بدین جهت لباسهایی که برش کمر آنها زیر سینه است شکم را زیر خود پنهان می کند. همچنین کمر لباسها روی لاغرترین قسمت بدن قرار می گیرد و هیکل را کوچکتر از اندازه واقعی خود نشان می دهد.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.