طراحی لباس از صفر تا صد

طراحی لباس از صفر تا صد

طراحی لباس از صفر تا صد

طراحی لباس یک رشته هیجان انگیز و دائما در حال تغییر و تحول و حتی تکامل است ، ازین رو این رشته نیاز به کار ، تلاش و فعالیت زیادی دارد و البته می تواند فوق العاده رقابتی باشد. اگر دوست دارید یک طراح مد موفق باشید ، باید بدانید که راهی طولانی و طاقت فرسا در پیش دارید و برای شروع باید به فراگیری طراحی لباس از صفر تا صد بپردازید.

آموزش طراحی لباس از صفر تا صد

طراحی لباس از صفر تا صد

۱- نقاشی یاد بگیرید ، اگرچه برای طراحی لباس نیازی نیست که یک نقاش حرفه ای شوید. چنانچه بسیاری از طراحان لباس از یک سبک شخصی مخصوص به خود استفاده می کنند و یک شاهکار هنری نقاشی خلق نمی کنند و تنها از سبک خود برای خلق طراحی لباس کمک می گیرند. بدین جهت شما می توانید مطالعه و تمرین زیادی داشته باشید و یا در کلاس نقاشی شرکت کنید ، اگرچه مهم ترین قسمت یادگیری هر مهارت جدید از جمله نقاشی تمرین و تکرار زیاد است ، لذا حتما روزانه نیم ساعت به تمرین نقاشی و طراحی بپردازید.

2- خیاطی یاد بگیرید ، حتی اگر نمی خواهید طرح های خود را بدوزید اما برای اینکه طراحی لباس موفقی باشید ، باید همه چیز را درباره خیاطی بدانید چرا که درک شما در خیاطی می تواند باعث افزایش توانایی شما در ارائه ایده های خلاقانه و هیجان انگیز طراحی لباس باشد. همچنین اگر می خواهید لباس بدوزید باید بطور کامل الگوسازی خیاطی را یاد بگیرید به دلیل اینکه شما باید از دوخت یک لباس بصورت فیزیکی آگاه باشید. درک اینکه یک طرح لباس را به اشکال مختلف تقسیم و پیاده کنید ، بخش مهمی از توانایی دوخت لباس می باشد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

3- طراحی یاد بگیرید ، برای طراحی نوآورانه و خلاقانه باید تئوری طراحی لباس را آموزش ببینید که بدین منظور باید از کتاب هایی مانند Picture this : How pictures works مولی بنگ شروع کنید و یاد بگیرید که مانند یک طراح لباس فکر و عمل کنید. البته خود را تنها در مطالعه طراحی مد ، محدود نکنید چرا که طراحی باید بطور عملی اجرا شود تا بیشترین اثربخشی را در آموزش طراحی لباس داشته باشد.

مقالات دیگر : طراحی لباس کودکان 4 تا 6 سال

4- با مد آشنا شوید ، برای طراحی لباس باید با دنیای مد و فشن آشنا شوید. اگر چیزی که در حال حاضر مد است را طراحی کنید ممکنست تا زمان تکمیل طراحی شما از مد بیفتد ، لذا طراحان مد حرفه ای دائما به آینده و اینکه چه چیزی ممکنست مد شود فکر کرده و اقدام به طراحی لباس می کنند. بدین منظور می توانید عکس و فیلم هایی از نمایش مد برجسته دنیا تماشا کنید یا حتی در صورتی که در محل زندگی شما نمایشگاه مد برپا می شود ، بصورت حضوری مراجعه کنید.

لازم به توضیح است که طراحان لباس حرفه ای مجموعه های فصلی خود را از ماه ها قبل طراحی می کنند ، ازین رو تماشای این نمایش های مد می تواند به شما ایده بدهد که چه نوع روندهایی در آینده به مد تبدیل می شود و شما باید چه مواردی را در طراحی لباس خود رعایت کنید.

طراحی لباس از صفر تا صد

5- با فناوری جدید و منابع به روز آشنا شوید. بدین منظور امروزه ابزارها و نرم افزارهای جدیدی برای طراحی لباس در دسترس طراحان قرار گرفته است. بعنوان مثال با فتوشاپ و برنامه های طراحی لباس نظیر Illustrator یا سایتهایی همچون Linda.com و Tuts+ آشنا شوید تا به یک طراح لباس حرفه ای تبدیل شوید. ازین رو برای استفاده از این برنامه ها و طراحی در کامپیوتر بجای طراحی در دفتر می توانید از یک تبلت خوب استفاده کنید.

مقالات دیگر : طراحی لباس سینما

طراحی و فروش لباس


چه مواردی را برای طراحی لباس باید در نظر بگیریم ؟

۱- از چه چیزی الهام می گیرید ؟

به چه چیزی علاقه دارید ؟

برای چه شخصی می خواهید طراحی کنید ؟

به منظور طراحی لباس باید در نظر داشته باشید که برای چه شخصی طراحی می کنید و این شخص چه نیازهایی در لباس خود دارد ؟ می توانید حتی خودتان را در نظر بگیرید که شما دوست دارید چه چیزی بپوشید یا لباس شما چه المان هایی داشته باشد ؟ حتی ترکیب سبک های موجود ( مثلا ترکیب المان نظامی با عناصر نرم تر یا گنجاندن المان های لباس مردانه در لباس زنانه) می تواند راه جالبی در طراحی لباس به جهت ایجاد ظاهری جدید و زیبا باشد. بدین جهت برای کسب ایده های جدید می توانید مسافرت کنید و درباره نمادهای مد ، هنر ، تاریخ و عکاسی مطالب جدیدی یاد بگیرید چرا که همه این موارد می توانند برای شما الهام بخش باشند و به شما ایده های جدید در طراحی لباس بدهد.

طراحی و فروش لباس

۲- جنس پارچه را در نظر داشته باشید.

از سوی دیگر باید جنس پارچه را در طراحی لباس در نظر بگیرید که برای طرح جدید شما یک پارچه کشی نیاز است یا خیر ؟ آیا طرح شما نیاز به پارچه های نرم دارد یا کمی سفت و خشن ؟ آیا پارچه مد نظرتان است یا بافت ؟ همچنین می توانید برای طراحی لباس از گزینه هایی نظیر گلدوزی ، مهره ، توری ، زیپ یا دکمه استفاده کنید که البته این موارد هم در انتخاب پارچه شما تاثیرگذار است.

۳- رنگ و الگوی لباس را در نظر بگیرید.

جالب است بدانید که رنگ و الگوی لباس تاثیر زیادی در طراحی لباس شما دارد که بدین منظور باید شما به لباس و کسی که آن را پوشیده فکر کنید و اینکه آن شخص چه چیزی دوست دارد و با چه چیزهایی خوب بنظر می رسد. البته در این مرحله قانون خاصی وجود ندارد و از آنجا که شما یک طراح هستید باید از خودتان خلاقیت به خرج دهید و برای انتخاب رنگ از چرخه رنگ کمک بگیرید. در چرخه رنگ می بینید که رنگهای متصاد تا چه اندازه یکدیگر را متمایز می کنند و البته در صورتی که بدرستی انتخاب شوند ، چقدر می توانند طرح شما را چشمگیر و جذاب کنند.

 

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.