طراحی لباس ( سینما)

طراحی لباس ( سینما)

طراحی لباس سینما 

ایا میدانستین یکی از جذاب ترین گرایش های رشته طراحی لباس (طراحی لباس سینما و تئاتر ) است.

و البته یکی از دشوار ترین ها هم حساب میشود.

در این رشته ی جذاب شما باید مهارت بالایی در طراحی کردن و شناخت خطوط مختلف و رنگ ها و ... داشه باشید

و علاوه بر شناخت پارچه های لباسی باید متریال مناسب با توجه به لباس شخصیتی که طراحی میکنید را پیدا کنید و یا بشناسید و باید علاوه بر مهارت خلاقیت بالایی در طراحی کاستوم های مختلف نیز داشته باشید

و با توجه به زمان ارایه نمایش نامه و یا فیلم نامه که  چه سالی را ارایه میدهد  ( چه گذشته چه حال و چه اینده) به خوبی با تاریخ هنر و تاریخ لباس اشنا باشید و یا اگر فیلم نامه اینده را شرح میدهد پس باید به خوبی با روند فشن و مد و اینده ی فشن با خبر باشید که بتوانید لباسی مناسب با شخصیت های داستان را طراحی کنید.

شناخت رنگ ها: به عنوان یک طراح لباس ماهر باید رنگ ها را به خوبی بشناسید. ترکیب بندی رنگ ها را بدانید و روانشناسی رنگ ها و تاثیراتشان را بدانید که بتوانید به درستی رنگی مناسب با شخصیت داستان را پیدا کنید.

شناخت مبانی طراحی: شما نیز علاوه بر شناخت رنگ ها باید شناخت مبانی طراحی هم مهارت داشته باشید خطوط های مختلف را بشناسید و اشکال مختلف را بدانید و تاثیرات خطوط و شکل ها را بر بدن و یا نشان دادن شخصیت داستان بدانید

زیرا که هر اشکال و خطوطی که در لباس کارکتر داستان طراحی میکنید هر کدام نشان گر یک ویژگی از شخصیت داستان است به عنوان مثال: دایره نشان دهنده ی شخصیت متمرکز در داستان است و یا اگر بخواهید یک کارکتر را بولد کنید و یا بیشتر نشان دهید جوری که بیشتر در چشم باشد میتوانید از این شکل هندسی به روش های مختلف استفاده کنید.

در این مقاله چند طراحی را برای یک فیلم نامه مورد بررسی قرار میدهیم...

طراح لباس: بهار قنادی اف

توضیحات فیلم نامه: این فیلم نامه داستانی درام و عاشقانه دارد و ۲۰۰۰ سال اینده را نشان میدهد... که خورشید در این سالها بسیار داغتر شده است و زمین رو ب نابودی قرار دارد و کارکتر های این فیلمنامه نمیتوانند با لباس های عادی در معرض نور خورشید قرار بگیرند و انسان ها دنبال راهی برای جنگیدن و پیدا کردن شانس بقا هستند.

 

کارکتر اصلی ۱:

طراحی و فروش لباس

نام کارکتر: اوتل

شخصیت: ابن کارکتر شخصیتی ارام و کاریزماتیک دارد فردی موفق اما سیاه پوست که به دلیل رنگ پوستش زیاد مورد قضاوت قرار مییرد ولی رهبر یک گروه جنگی و موفق است و درجه ی بالایی دارد.

توضیحات لباس: لباسهای این نمایشنامه با الهام از اینده طراحی شده است. جنس لباس کاملا متریال هوشمند و به روز است. قسمت چپ شانه به دلیل اینکه استواری و قدرتش را نشان دهد جسمی (جنگی ) قرار داده شده اما کاملا هوشمند. خط بلندی که در قسمت چپ لباس قرار دارد نشان دهنده ی استواری و بلند قد بودن کارکتر است. و مثلثی که در قسمت راست قرار دارد نشان دهنده ی بیانگر استحکام- تحرک- انقباض- جدال و هماهنگی و تناسب است. 

به همان نسب مثلث ها در قسمت کفش کارکتر هم استفاده شده است. دستکش ها  و کفش ها کاملا هوشمند هستند.

کارکتر اصلی ۲:

طراحی و فروش لباس

نام کارکتر: دیاینا

شخصیت کارکتر: دختری جوان- زیبا و از یک خانواده سرشناس و پولدار است شخصیتی کاملا امروزی و پر جنب و جوش دارد.نامزد اوتل است و در عین حال وفادار و مهربان است.

توضیحات لباس: قالب اصلی لباس طراحی شده کاملا مانند شخصیت قبلی است به دلیل توضیحاتی که قبلنا راجب نمایش نامه نوشته شده است از عینکی بزرگ برای جلوگیری از نور خورشید استفاده شده است. لباسها مانند شخصیت قبلی کاملا هوشمند و مناسب جهت جلوگیری از اشعه خورشید است. رنگ صورتی که در این لباس استفاده شده است نشانگر جنب و جوش کارکتر است برای کارکتر چکمه ای پاشنه بلند طراحی شده که با شخصیت کارکتر همخوانی داشته باشد.. در قسمت لباس از خط های منحنی استفاده شده است که نوازشگر چشم و اعصاب و نماینگر ارامش هستند. لباس خانمها کاملا مناسب با پوشش جامعه و اجتماع طراحی شده است.

 

کارکتر اصلی ۳:

طراحی و فروش لباس

نام کارکتر:

شخصیت کارکتر: شخصیتی کاملا حسود و طمع کار دارد زیر دست کارکتر اوتل است و از نامزدی با کارکتر اوتل و دیاینا کاملا ناراحت است و به اوتل حسادت میکند 

توضیحات لباس: برای این کارکتر رنگ بنفش انتخاب شده است که نشان دهنده ی شخصیت حسود و انتقام جوی کارکتر است همانطور که میبینید در لباس  مستطیل های زیادی کار شده است که به یک نواختی گرایش دارد و سعی شده در قسمت یقه از خط های شکسته استفاده شود که حس خشن و سخت به بیننده وارد میکند در لباس این کارکتر تمام قسمت های لباس کاملا هوشمند است و پارچه ی لباس کاملا مناسب با شرایط اب و هوایی در فیلم نامه طراحی شده است عینک های بزرگ برای جلوگیری از نوی و اشعه خورشید هستند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.