استایل پانک چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

استایل پانک چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

استایل پانک چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

استایل پانک یک سبک نامتعارف در لباس پوشیدن است که نظیر لباس پوشیدن افراد بیکار و یا جوانان ترک تحصیل کرده کم درآمد می باشد که در آن شلوارهای پاره و لباس های عجیب و غریب پوشیده می شود. در این استایل از لباسهای کهنه از خیریه ها و مغازه های دست فروشی الهام گرفته شد.

استایل پانک چیست ؟

پانک در لغت به معنای سبکی خشن از موسیقی راک است که در سال 70 میلادی تبدیل به یک جنبش شد که می توان نقطه ظهور این سبک را آمریکا دانست. اگرچه برخی آن را به جنبش آنارشیک و تهاجمی گروهی از جوانان در لندن نسبت می دهند که در آن چیزی در حدود ۲۰۰ جوان خود را با فرهنگ خیابانی و ضد مد تعریف کردند که با جنبش موسیقی هماهنگ بود. اگرچه پارچه های پاره و لبه های فرسوده و چاپ های مخدوش امروزه در قرن ۲۱ کاملا عادی است اما در دهه 70 مردم این مدلها را ندیده بودند و شوکه شدند.

استایل پانک ( فانکی ) یک سبک عجیب و غریب از پوشش است که در آن از لباس های نامتعارف و عجیب ، سبک موهای خاص و ... استفاده می شود که در کمترین سبکی شاهد آنها هستیم. در سبک پانک اغلب از رنگ های متفاوت در لباس ها استفاده می شود که از طرح های مختلفی برخوردارند. اکثر لباس هایی که در این استایل استفاده می شوند شامل پارچه های چند تکه هستند که به یکدیگر دوخته شده اند. از طرفی استایل پانک تک جنسیتی بود و مردان هم در این استایل از جواهرات صورت استفاده کردند.

نوشته های دیگر : استایل گرانج

استایل پانک چه ویژگی هایی دارد ؟

موهای فشن و حالت سیخ ، شلوار های جین و بند دار ، شلوار پاره ، جوراب شلواری نردبانی ، کفشهای سنگین ، زنجیر گردن با آویز قفل و یا حتی تیغ ، کت های چرم به همراه اکسسوری های مخصوص ، لباس های وصله دوزی شده ، تیشرت های گرافیکی ، زنجیر های بزرگ ، استفاده از سنجاق قفلی بر روی لباس ، استفاده از پیکسل های پانکی ، خالکوبی بدن ، آرایش چشم سیاه و گربه ای و لب های خون آشام ، رنگ مو های جیغ و اشباع شده که می توانند به خوبی جلب توجه کنند  و ... همه این ها مواردی است که در استایل پانک می بینیم.

پیرسینگ بدن : سوراخ کردن قسمتهایی از بدن نظیر لاله گوش از قدیم الایام پذیرفته شده بوده اما سوراخ کردن ابرو ، گونه ، بینی یا لب و قرار دادن گل میخ یا سنجاق در آن حتی پس از آزادی دهه ۶۰ میلادی غیر عادی بود. پیرسینگ بدن در دهه 1970 از لاله گوش سه گل میخ شروع شد و در دهه 80 به گل میخ بینی رسید و در دهه 90 میلادی پیرسینگ شکم یا ناف ، زبان و ناحیه تناسلی را شامل می شد.

مدل موها در استایل پانک : موهایی با ظاهر براق که از اسپری مو یا ژل مو یا حتی صابون و ژلاتین و چسب PVA استفاده می شود. در دهه 80 میلادی موهای سبز و صورتی مد شدکه بسیار جلب توجه می کرد. همچنین تیغ زدن موهای سر هم توسط مردان و هم زمان به قصد ترسناک جلوه دادن خود نیز در استایل پانک صورت می گرفت و یا اینکه رنگ موها گاها به رنگ مشکی و گاها بلوند سفید دیده می شد.

جالب است بدانید که در سال 1977 یک طراح لباس بریتانیایی به نام زاندرا رودز ، عناصری از استایل پانک را انتخاب کرد و در کالکشن های خود بکار گرفت که خصوصا برای افراد ثروتمند و مشهور قابل قبول بود که این نسخه های استایل پانک ظریف تر و در رنگ های روشن بودند. بعنوان مثال سنجاق و زنجیر طلایی ، گلدوزی های نفیس با نخ طلا و ... را می توان نام برد. از طرفی برند ورساچه در سال 1992 نیز لباسهایی با سنجاق های بزرگ استایل پانک طراحی کرد نظیر لباس مشکی لیز هرلی برای همراه هیو گرانت در اولین نمایش فیلم چهار عروسی و یک تشییع جنازه.

نکاتی که در رابطه با استایل پانک باید بدانید

استایل پانک از عدم انطباق با وضعیت موجود جوامع نشات گرفته و الهام بخش پرخاشگری ، آزادی و فرد گرایی است. دسته ای از پانکرها تتوهایی بر روی بدن خود دارند که دارای پیامی سیاسی اجتماعی است. جالب است بدانید پانکر ها اکثر لباس هایشان را از مغازه های دست دوم خریداری می کنند تا به مصرف گرایان پیامی برسانند.

نوشته های دیگر : استایل ویمسیکال

مد پانک نیز مانند سایر سبک ها دارای دسته های متفاوتی است که هر کدام از سبک خاصی پیروی می کنند اما نقطه شروع مد پانک از BDSM  گرفته شده و به همین مناسبت دختران در این سبک از جوراب های توری  و پاره ی بلند استفاده می کنند که با اکسسوری هایی تزئین شده اند.

در سبک پانک استفاده از پیرسینگ ها و نقره بسیار مرسوم است . اغلب دختران و پسران از آرایش های تیره و خط چشم های مشکی استفاده می کنند. دختران در سبک پانک به دنبال ظاهری مردانه تر هستند اما در مقابل می خواهند ظرافت خود را حفظ کنند. همچنین رنگ مشکی یکی از رنگ های پر مصرف در سبک پانک به شمار می آید که در اغلب استایل های پانک آن را می بینیم.

همانطور که در ابتدا ذکر شد پانک در ابتدا یک جنبش بود که توسط یک گروه موسیقی در اواسط دهه 70 میلادی در بریتانیا شکل گرفت که این جنبش در میان جوانان و نوجوانان بود که بر علیه هنجار های سیاسی و اجتماعی نسل های ما قبل خود ایجاد شده بود ، شورش کردند.

موسیقی پانک چگونه است ؟

سبک موسیقی پانک عموما با صدای بلند و تمپوی سریع است و آواز هایی که در آن می خوانند با صدایی بلند و لحنی خشمگین و اعتراضی است. در این سبک موسیقی از ساز های زیادی استفاده نمی کنند و نهایتا یک یا دو گیتار الکتریک به همراه کیت درام و باس است. همچنین اشعار موسیقی پانک اغلب در رابطه با مسائل اجتماعی و سیاسی است که به صورت اعتراضی خوانده می شوند.

رقص پانک

مانند دیگر سبک های موسیقی ، پانک نیز رقص مختص به خود را گسترش داد. رقص پانک هیچگونه پیچیدگی ای ندارد در عوض بسیار راحت است و شامل حرکاتی ریتمیک و گاهی عجیب می شود. برای مثال در کنسرت های پانک بالا و پایین می پرند و به عمد به یکدیگر برخورد می کنند یا چیزی که جدیدا بسیار باب شده غواصی بر روی صحنه است. منظور از غواصی شنا در آب نیست ، بلکه خواننده ها و یا اعضای یک بند به درون جمعیت می پرند و در ادامه تماشا چیان او را بالای سر خود نگه می دارند.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.