استایل گرانج چیست ؟

استایل گرانج چیست ؟

استایل گرانج چیست ؟

استایل گرانج سبکی مدرن ، معمولی و پیشگامانه است که اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی ظهور یافت و باعث تغییر مد در جهان شد و دوباره این روزها مد روز شده است. در ادامه به توضیح درباره استایل گرانج و ویژگی های لباس پوشیدن در این سبک می پردازیم.

آشنایی با استایل گرانج 

گرانج نوعی سبک موسیقی تحت تاثیر پانک و راک و هوی متال مربوط به اواخر دهه 80 و در اوایل دهه 90 میلادی در سواحل اقیانوس آرام در امریکای غربی ( سیاتل ) است که سبک لباش پوشیدن گرانج مربوط به این سبک موسیقی می شود و به عنوان نشانه شورش علیه مشکلات جامعه شکل گرفت و در مدت کوتاهی استایل خیابانی را به خود اختصاص داد. مشهورترین گروه این سبک گروه نیروانا و پرل جم است و از آن زمان تا به امروز استایل گرانج وارد دنیای مد شده و ویژگیهای آرام و شورشی اما فروتنانه در مقابل تجملات اوایل دهه ۸۰ دارد.

جالب است بدانید که استایل گرانج برای مدت زیادی دوام نیاورد و در نیمه اول دهه 90 برخی از پیشگامان این استایل دچار افول شغلی شدند. اما در دهه های بعد مد بین المللی ایده هایی درباره استایل گرانج به صورت دوره ای به استایلیست ها و طراحان لباس و مد و برندهای مطرح مد دنیا ارائه دادند. برای درک واقعی از استایل گرانج بهتر است عکس ها و فیلم های گروه های موسیقی دهه 90 را مشاهده کنید.

مقالات دیگر : آشنایی با استایل ویمسیکال

گروه های موسیقی نیروانا ، پرل جم و هول با پوشیدن کت های گشاد و شلوار جین پاره و نیز موهای شانه نزده سبکی متداول در استایل گرانج ایجاد کردند و نماد استایل گرانج شدند. استایل گرانج جدای از زیبایی شناسی صرف نشان دهنده یک جنبش ضد فرهنگ بود که با الهام از خرده فرهنگ های قبلی ، قطب جدید مد را ایجاد کرد.

ویژگی های استایل گرانج

  1. شلوار جین پاره و گشاد : شلوارهای جین پاره یک لباس معمولی در استایل گرانج است که هر چقدر پارگی بیشتری داشته باشد بهتر است که بر حسب علاقه خودتان می توانید آن را با یک کاپشن بمب افکن یا کاپشن دوچرخه سواری ست کنید. و یا می توانید شلوار جین پاره خود را با تی شرت چاپ شده ترکیب کنید.
  2. چکمه های ارتشی : در این استایل چکمه های پیست و چکمه های ارتشی ضروری هستند و می توانید آن را با شلوارک چرمی و جوراب شلواری توری ست کنید تا ظاهر خود را جسورانه نشان دهید. همچنین می توانید در کنار این ترکیب از یک هودی بزرگ استفاده کنید تا راحت و شیک بنظر برسید.
  3. هودی بزرگ : در استایل گرانج بعنوان یک لباس راحت ، گاه به گاه و ایده آل و زیبا می توانید هودی بپوشید و بهتر است در رنگهای تیره و خنثی نظیر خاکستری یا سیاه بپوشید تا شیک تر بنظر برسید.
  4. پیراهن بدون آستین
  5. کاپشن دوچرخه سواری
  6. تی شرت گرافیکی و شسته شده
  7. کت جین و بطور کل پارچه جین
  8. پیراهن فلانل
  9. ترکیب دامن چرمی و کفش کتانی برزنتی

نکته : بطور کل هر نوع لباسی که شکل و الگوی بدن را از بین ببرد ، در استایل گرانج بکار می رود اما لباسهایی با ظاهر زنانه و کفش پاشنه بلند و یا ترنچ کت جایی ندارد.

دیگر نوشته ها : راه های استایل با جلیقه

چگونه استایل گرانج داشته باشیم ؟

برای داشتن استایل گرانج به روش معاصر می توانید شلوار جین پاره قدیمی و فرسوده ، پیراهن فلانل زمستانی ، پیراهن پنبه بهاری ، تی شرت و بر روی آن پیراهن ، تی شرت های گشاد با طرح چاپی و یا گرافیکی و کت گشاد بپوشید. همچنین بجای شلوار جین می توانید شلوارک یا دامن کوتاه بپوشید که حتما به همراه آن جوراب تیره استفاده کنید. حتی سوییشرت مردانه هم پیشنهاد می شود.

بطور کل در استایل گرانج لباس نباید زرق و برق داشته باشد و داشتن مارک بر روی لباس الزامی نیست چرا که مارک لباس و زرق و برق می تواند در این استایل معتبر نباشد و ظاهر این استایل را نشان ندهد. از لوازم جانبی استایل گرانج ، کیف چرمی کهنه و فرسوده با بند شانه بلند و قلاب بافی تک رنگ ساده و نرم و البته قدیمی را می توان نام برد.

افراد مشهوری که استایل گرانج می پوشند

کیت ماس مدل مشهور انگلیسی ، تایرا بنکس مجری و بازیگر و مدل امریکایی و خواهران اولسن بازیگران امریکایی از افراد مشهوری هستند که استایل گرانج می پوشند نظیر کلاه پشمی ، لباس ابریشمی ، کاپشن دوچرخه سواری پشمی ، پیراهن فلانل سیاه و سفید و چکمه ارتشی که جزو لباسهای روزمره این افراد می باشد. نیویورک تایمز در سال 1993 در این رابطه نوشت که یکی از مدل ها حلقه بینی می زد.

همچنین نیویورک تایمز ادامه می دهد که به هالیوود نگاه کنید ، گویی جولیا رابرتز یا ژولیت لوئیس یا وینونا رایدر موهای خود را نمی شویند و یا لباس های گران قیمت نمی پوشند.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.