ترنچ کت چه تفاوتی با پالتو دارد ؟

ترنچ کت چه تفاوتی با پالتو دارد ؟

ترنچ کت چه تفاوتی با پالتو دارد ؟

مانند بسیاری از مدهای مدرن ، پالتو و ترنچ کت از دوران متفاوتی سرچشمه می گیرند که کاربرد آنها در فرهنگ آن زمان ریشه دارد. با گذشت زمان و تغییر فرهنگ ، تغییراتی بر استایل و کمد لباس افراد به وجود آمده و لباس ها حالتی به روزتر و مدرن تر به خود گرفتند که این لباس های مدرن در واقع مشتقی از لباس های قدیمی هستند اما تفاوت هایی نیز با آنها دارند. ترنچ کت و پالتو هر دو لباس هایی برای فصل سرما هستند که علاوه بر گرم کردن ، استایلی شیک به شما می بخشند.

تفاوت ترنچ کت و پالتو چیست ؟

تفاوت اصلی بین کت و پالتو در این است که ترنچ کت در درجه اول برای هوای بارانی طراحی شده است و ساختار سبک تری دارد ، در حالی که پالتوها برای دماهای سردتر در نظر گرفته شده است و عایق سنگین تری را ارائه می دهد. ترنچ کت و پالتو هر دو جزو لباس هایی به حساب می آیند که مناسب بیرون هستند و در برابر هوای سرد از بدن محافظت می کنند گرچه تفاوت هایی بین ترنچ کت و پالتو وجود دارد. اما از شباهت های بین ترنچ کت و پالتوها می توان به قد بلند ، محافظت در برابر سرما و نوعی لباس بیرون که ظاهری رسمی دارند.

پالتو چیست ؟

پالتو یک لباس بیرونی است که روی لباس های معمولی پوشیده می شود تا گرما و محافظت در برابر شرایط آب و هوایی سرد را فراهم کند. قد پالتوها معمولا بلند است و تا زیر کمر کشیده می شوند. در واقع نیم تنه و بازو ها را می پوشانند و گاهی تا مچ پا می رسند. پالتوها به گونه ای طراحی شده اند که حتی قابل پوشیدن بر روی کت و شلوار و سایر لباس های رسمی باشند و این اطمینان را به شما بدهند که حتی در آب و هوای نا مساعد ظاهری شیک داشته باشید. در حقیقت نام "پالتو" از عملکرد پوشیدن آن بر روی لباس ، به ویژه روی کت و شلوار سرچشمه می گیرد. 

پالتوها معمولاً از مواد سنگین مانند پشم یا سایر پارچه‌های گرم ساخته می‌ شوند تا عایقی در برابر باد ، برف یا باران در فصول پاییز و زمستان باشند و در عین حال نوعی پوشش بیرون کلاسیک به شمار می آیند.

چگونه یک پالتوی مناسب انتخاب کنیم ؟

۱- در خرید پالتو به کیفیت آن توجه کافی داشته باشید که از الیاف پلی استر تولید نشده باشد چرا که در سرمای شدید شما را گرم نکرده و در صورت عرق کردن بودی بدی می گیرید.

2- سایز پالتو باید مناسب باشد و بر روی بدن کمی آزاد باشد تا بتوانید در زیر پالتو لباس بپوشید.

3- پالتوی جیب دار برای گرم کردن دستان در سرما انتخاب خوبی است.

4- در ابتدا جنس پالتو را در نظر بگیرید و سپس به خرید بروید. پالتوها معمولا از جنس پشمی ، چرم ، پنبه ای ، کشمیر و فلال می باشد که در موقعیت ها و آب و هوای متفاوت بکار می روند. بدین جهت پالتوهای پشمی مناسب سرمای شدید بوده اما پالتوی چرم گرمای زیادی ندارند.

5- شرایط شستشو و نگهداری پالتو را از فروشنده بپرسید. بعنوان مثال برخی پارچه ها نیاز به شستشو با دست دارند و برخی دیگر باید خشکشویی شود و یا بعضی از پالتوها نیاز به اتو کردن ندارند.

ترنچ کت چیست ؟

ترنچ کت همانند پالتو نوعی پوشش مناسب بیرون و آب و هوای سرد است با این تفاوت که ترنچ کت ها به دلیل ساختار ضد آبی که دارند مناسب شرایط آب و هوایی بارانی طراحی شدند اما پالتو ها به دلیل وجود پشم در آنها  محافظ خوبی در برابر سرما و باد هستند. در ابتدا ترنچ کت نوعی لباس نظامی بوده که دارای ظاهری رسمی و رنگ های خنثی برای استتار راحت تر نظامیان پوشیده می شد. ترنچ کت ها در آن زمان از پارچه ای به نام گاباردین تولید می شدند و دارای جیب هایی بزرگ در قسمت جلویی برای نگهداری نقشه های جنگ و ملزومات نظامی بودند.

پس از سالها ترنچ کت ها به کت های بارانی مجلل با ظاهری ظریف تر و رسمی تر تبدیل شدند تا انتخابی مناسب برای افرادی که به دنبال استایلی شیک و تمیز هستند باشند.

مقالات دیگر : چند ایده برای ست کردن لباس سبز  

چگونه ترنچ کت مناسب را انتخاب کنیم ؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنوز ترنچ کت را در کمد لباس خود جای نداده اید به شما توصیه می کنیم که حتما یک ترنچ کت با رنگ خنثی یا مشکی در کمد خود داشته باشید تا به راحتی بتوانید آن را با تمامی استایل های خود ست کنید در ادامه چند نکته به شما می گوییم تا راحت تر یک گزینه مناسب را برای خود انتخاب کنید.

1- ترنچ کت ها یی را بخرید که در قسمت پشتی چاک دارند این مدل کت ها شیک تر و با کلاس تر هستند.

2- ترنچ کت شما باید به اندازه ای راحت باشد تا بتوانید زیر آن ژاکت یا پلیور بپوشید.

3- قد درستی از ترنچ کت ها را تهیه کنید تا مناسب اندام شما باشد.

4- رنگی را انتخاب کنید تا بیشترین کاربرد را در کمد لباس تان داشته باشد.

مقالات دیگر : راهنمای سبک کت و کاپشن

کلام آخر

ترنچ کت ها و پالتو ها با توجه به کاربردی که دارند هرگز از مد نمی افتند در نتیجه برای خرید آنها سرمایه گذاری کنید و از بهترین جنس آن در کمد خود داشته باشید تا بتوانید برای طولانی مدت از آنها استفاده نمایید.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.