تفاوت تی شرت آستین بلند و سوییشرت

تفاوت تی شرت آستین بلند و سوییشرت

تفاوت تی شرت آستین بلند و سوییشرت  

درک تفاوت های ظریف بین لباسهای مختلف نظیر سویشرت و تی شرت آستین بلند می تواند تنوع کمد لباس شما را افزایش دهد. سویشرت و تی شرت آستین بلند هر دو از لباسهای اصلی هر کمد لباسی است که در نگاه اول شبیه به هم هستند اما هر کدام می توانند بطور منحصر به فرد استفاده شوند. در ادامه به تفاوت های این دو لباس پر کاربرد می پردازیم.

سویشرت

سویشرت از آن دسته لباسهایی است که راحتی ، گرما و همه کاره بودن را با هم دارد و اگرچه در ابتدا یک لباس ورزشی محسوب می شد اما کم کم به غیر از پوشیدن در ورزشگاه به کمد لباس معمولی و نیمه رسمی هم راه یافت. سویشرت ها معمولا از جنس پنبه یا پشم گوسفند و یا ترکیبی از این دو تولید می شوند تا بتوانند در فصل سرما ، راحتی و گرما را توامان داشته باشند. لازم به ذکر است که پارچه های ضخیم تر نه تنها باعث حفظ گرمای بدن می شوند بلکه ماندگاری بیشتری دارند و با اصول مد پایدار همخوانی دارند.

کاربردهای سویشرت

  1. ورزشکاری : سویشرت انتخاب بسیاری از افرادی است که سبک اسپرت یا ورزشی را ترجیح می دهند. همچنین سویشرت هایی با چاپ آرم باشگاه ورزشی مورد علاقه بسیار پرطرفدار است.
  2. لایه بندی : برای فصول سرد سال ، سویشرت را می توان در استایل لایه لایه بر روی یک تی شرت آستین کوتاه یا بلند بکار برد تا به راحتی بتوان برای تنظیم دما لباس را کم یا زیاد کرد.
  3. گردش های دوستانه : یک سویشرت کلاسیک با شلوار جین یا ساق برای گردش های دوستانه به منظور داشتن ظاهری آرام و راحت بسیار علی بنظر می رسد.
  4. مراسمات نیمه رسمی : سویشرت با کیفیت به همراه یک پیراهن سفید می تواند انتخاب خوبی برای شرکت در مراسمات نیمه رسمی بوده تا ظاهرتان غیر رسمی اما هوشمندانه شود.

تی شرت آستین بلند

تی شرت آستین بلند لباسی سبک ، همه کاره و مورد استفاده در تمام فصول سال می باشد و می تواند یک جایگزین سبک تر برای سویشرت باشد تا در روزهای خنک استفاده شود. عموما جنس تی شرت آستین بلند از پنبه ارگانیک است و برای آب و هوای انتقالی در زمان تغییر فصل مناسب می باشد. از آنجا که تی شرت آستین بلند دارای وزن کمتری بوده و قابلیت تنفس پذیری زیادی دارد لذا بسته به فصل می توان در استایل لایه لایه از آنها کمک گرفت.

مقالات دیگر : استایل ویبرانت

کاربردهای تی شرت آستین بلند

  1. ورزشکاری : تی شرت آستین بلند هم مانند سویشرت ها کاربردهای ورزشی دارند و با آرم یا نمادهای اسپرت ، حال و هوای ورزشکاری بهتری به شما القا می کنند.
  2. لایه بندی : تی شرت آستین بلند در استایل لایه لایه یک لایه پایه عالی بشمار می رود که در زیر ژاکت یا کت بدون افزایش حجم پوشیده می شود. بدین جهت تی شرت آستین بلند در مقابل تی شرت آستین کوتاه به دلیل داشتن آستین می تواند سطح بیشتری از گرما را به شما انتقال دهد و در روزهای سرد مناسب هستند.
  3. گردش نیمه رسمی : تی شرت آستین بلند به همراه کت بلند و شلوار یا دامن می تواند باعث افزایش تناسب در گردشهای نیمه رسمی شما باشد.
  4. رفت و آمد غیر رسمی :  پوشیدن تی شرت آستین بلند در زیر یک تی شرت آستین کوتاه می تواند بسیار جذاب باشد و در رفت و آمدهای غیر رسمی بسیار کاربردی است.

تفاوت سویشرت و تی شرت آستین بلند

  1. جنس : سویشرت از جنس ضخیم و گرم نظیر پشم گوسفند و یا پنبه سنگین تولید می شود و در مقابل تی شرت آستین بلند از پنبه نرم و قابل تنفس ساخته می شود که نسبت به سویشرت سبک تر هم می باشد.
  2. گرما : سویشرت ها نسبت به تی شرت آستین بلند دارای عایق بیشتری بوده و در فصول سرد سال گرمای بیشتری به بدن القا می کنند. اما تی شرت آستین بلند برای هوای معتدل و خنک مناسب است و حتی می توان در استایل لایه لایه در فصول سرد سال این دو لباس را با هم به تن کرد.
  3. سبک : هر دو لباس سویشرت و تی شرت آستین بلند در طیف وسیعی از استایل غیر رسمی یا رسمی استفاده می شود اما در استایل کاملا رسمی کمتر دیده می شود اما در استایل کژوال یا روزمره کاربردی می باشد.
  4. ضخامت : سویشرت ها از تی شرت آستین بلند ضخامت کمتری دارند.

نوشته های دیگر : استایل رترو

کلام آخر

آگاهی درباره تفاوت های سویشرت و تی شرت آستین بلند می تواند شما را قادر سازد تا یک کمد لباس همه کاره و در عین حال داشته باشید و در فصول و مناسبت های مختلف از آنها استفاده کند. بدین جهت بهتر است این لباسها را از جنس مواد ارگانیک و پایدار تهیه کنید تا علاوه بر لذت بردن از مد ، به دلیل محافظت از کره زمین ، احساس خوبی داشته باشید. چرا که مد پایدار تنها مربوط به عدم استفاده از تعدادی زیادی لباس نیست بلکه به نحوه انتخاب و استفاده و مراقبت از لباسها نیز مربوط می شود و کیفیت بالای لباس از اصلی ترین اجزای یک مد پایدار است.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.