رنگ لباس چه تاثیری بر چهره و حالات ما می گذارد ؟

رنگ لباس چه تاثیری بر چهره و حالات ما می گذارد ؟

رنگ لباس چه تاثیری بر چهره و حالات ما می گذارد ؟

رنگ بعنوان یک ابزار قوی برای ارتباطات اجتماعی و شخصی می باشد ، حتی می توانیم با رنگ لباس به گونه ای خود را به دیگران معرفی کنیم چرا که رنگ لباس مانند یک نشانه عمل می کند. ازین رو زمان بیرون رفتن از منزل با انتخاب رنگ لباس ( که جزء حیاتی استایل ماست ) ، هدفمان آشنا کردن دیگران با هویت و احساسمان است.

چگونه رنگ لباس مناسب خود را انتخاب کنیم ؟

احتمالا با اصطلاحات رنگ گرم در مقابل رنگ سرد و یا رنگهای بی صدا در برابر پر جنب و جوش آشنایی دارید ، در این صورت می توانید آزمایش رنگ را شروع کنید. رنگ نارنجی ، زرد و قرمز با نام رنگ گرم به منظور تقویت خلق و خو و نیز رنگ سبز و آبی جزو رنگهای سرد بوده که با القای حس آرامش شناخته می شوند که البته این رنگها سایه ها و انواع مختلفی با معانی متفاوتی دارند. بدین معنا که رنگهای روشن تر و کمرنگ تر حس ملایم و آرام تری ایجاد کرده و در مقابل سایه های پر رنگ تر می تواند باعث افزایش انرژی و شادی در شما و یا محیط اطرافتان ایجاد کند.

حال باید به کمد لباس خود نگاه کنید تا متوجه شوید هر رنگی چه احساسی را در شما بوجود می آورد. بطور مثال سایه های مختلف رنگهای سرد را در فعالیت های مختلف امتحان کنید که می تواند در زمان صبحانه یا ناهار ، کار کردن ، ورزش کردن و ... باشد. عموما رنگ سبز برای زمان صبحانه بسیار آرامش بخش است اما در زمان کار کردن رنگ سبز می تواند کمی احساس سنگینی به شما بدهد. بدین ترتیب می توانید با روش آزمون و خطا به ترکیب رنگ مناسب برای خلق و خوی خود برسید.

مقالات دیگر : رنگ مناسب تناژ پوست سرد

راهکارهایی برای پیدا کردن مناسب ترین رنگ لباس

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی که در زمره رنگهای پر جنب و جوش یا جلب توجه تعریف می شود ، باعث ایجاد توجه ، شادی ، اشتیاق و انرژی می گردد ( آجرهای ساختمان یا برگهای پاییزی را بخاطر بیاورید ! ). با توجه به اینکه سطح بالای انرژی و اشتیاق در فرد می تواند منجر به شادی در وی گردد ، لذا در صورتی که احساس خوبی به رنگ نارنجی پاییزی دارید ، این رنگ را بپوشید و زمانی که دوست دارید احساس برون گرایی داشته باشید هم این رنگ را مانند پروانه اجتماعی امتحان کنید.

از آنجا که رنگ نارنجی به مانند رنگ قرمز برای افرادی قوی بکار می رود ، لذا می توانید در زمان ورزش یا دیگر فعالیت های بدنی و گروهی از رنگ نارنجی استفاده کنید.

رنگ زرد

رنگ زرد دارای روشنایی ، گرما ، انرژی ، شادی و البته قابل توجه است که با رنگ خورشید مرتبط است ، چنانچه خورشید باعث روشن کردن زندگی ، گرم کردن پوست و بدن ما و انرژی دادن از طریق ویتامین D به بدن ما می شود ، رنگ زرد هم مایه القای شادی و انرژی است. از طرفی رنگ زرد برای شاد شدن بسیار مناسب است چرا که بسیار سخت است که در رنگ زرد احساس ناراحتی داشته باشید ، ازین رو رنگ زرد با بهار و تابستان مرتبط می باشد. جالب است بدانید که در کشور امریکا رنگ زرد بعنوان علامتی برای جلب توجه و انتقال اطلاعات می باشد.

مقالات دیگر : راهکارهای استایل با لباس مشکی

رنگ قرمز

رنگ قرمز بیانگر خشم ، اشتیاق ، عشق و قدرت می باشد که یک رنگ متناقض بشمار می رود و تمایل به نشان دادن احساسات قوی دارد ، به این دلیل رنگ قرمز رنگی متناقض است که در برخی فرهنگها نشان دهنده رفاه بوده و در برخی فرهنگ های دیگر نمایانگر خطر می باشد. قابل توجه است که برای ریسک کردن و جسارت کردن باید قرمز بپوشید چرا که می تواند به شما کمک کند که در میان جمعیت یا در بین نگاه های دیگران متمایز شوید و تاثیر قدرتمندی بر دیگران داشته باشید.

همچنین رنگ قرمز رنگی آتشین بشمار  می رود ، لذا به منظور جنگیدن برای هدف بسیار مناسب است و حتی می تواند یک یونیفرم فوق العاده باشد.

رنگ سبز

رنگ سبز نشان دهنده شانس ، طبیعت ، امنیت و حتی حسادت می باشد. بدین منظور برای القای حس آرامش ، امید و امنیت و یا احساس زنده شدن دوباره رنگ سبز بپوشید که از گذشته های دور نماد باروری و شانس نیز بوده است. از آنجا که رنگ سبز قابل دسترس است ، برای ملاقات با افراد جدید ، شروع یک کار یا پروژه جدید و یا حتی شروع فصل جدیدی از زندگی مناسب و ایده آل است. از طرفی هیولای چشم سبز استعاره ای برای انتقال حسادت رنگ سبز می باشد.

رنگ آبی

رنگ آبی نشانگر غم و اندوه ، بهره وری و ثبات و آرامش می باشد که هم یاد آور رنگ دریا و هم رنگ آسمان بوده که دو بخش مهم از جهان ثابت ما بشمار می روند ، بنابراین پوشیدن رنگ آبی بیانگر ثبات و وفاداری می باشد و هم به ما و هم به اطرافیان ما حس آرامش القا می کند. از سوی دیگر برای افزایش اعتماد به نفس خود و کاهش اضطراب یا آرامش بخشیدن در موقعیت های استرس زا ، رنگ آبی را امتحان کنید تا به فردی عالی در محل کار یا مدرسه تبدیل شوید.

رنگ بنفش

رنگ بنفش نمادی از ثروت و سلطنت یا رمز و راز و تخیل می باشد. همچنین از آنجا که تهیه رنگ ارغوانی در گذشته بسیار پر هزینه بود لذا نماد حق امتیاز و ثروت بشمار می رفت چرا که این رنگ از صدف دریایی در لبنان کنونی گرفته می شد. بدین ترتیب رنگ بنفش با راز و رمز و خارق العاده بودن ، احساس منحصر به فرد بودن و یا خاص بودن همراه است و به مانند رنگ قرمز شما را از دیگران متمایز می کند.

رنگ صورتی

رنگ صورتی با نماد مهربانی ، عاشقانی و در عین حال آرامش و پرورش شناخته می شود که از ترکیب دو رنگ سفید قرمز بوجود می آید و می تواند با القای انرژی مردانه و زنانه ، ارتباط خوبی با دیگران برقرار کند. بدین ترتیب رنگ صورتی پیوندی نزدیک با زنان به همراه حس نرمی و شفقت و مهربانی دارد. اگرچه در اوایل قرن 20 رنگ صورتی رنگی قوی محسوب می شد که برای پسران مناسب بود اما بعد از چند دهه نقش این رنگ برعکس شد.

ازین رو زمانی که به دنبال اتصال ، ایجاد ارتباط جدید و قوی هستید ، رنگ صورتی بپوشید تا حس شادی و شادابی را به شما و دیگران منتقل کند تا عمق نفوذ بیشتری به دیگران داشته باشید ، خصوصا برای قرارهای عاشقانه و جشن ها بسیار مناسب است.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.