۸ مدل کلاه زمستانی

۸ مدل کلاه زمستانی

۸ مدل کلاه زمستانی

کلاه زمستانی همچون سایر کلاه ها ، سر پوشی برای سر است که جنس آن از پشم ، نمد ، خز ، بافت و... بوده و انواع مختلفی نیز دارد. عموما کلاه زمستانی اکثرا از جنس بافت بوده و مدل آنها به صورت مخروطی است و در قسمتی که دور سر قرار می گیرد به شکل کش بافت و محکم هستند و گاهی روی قسمت مخروطی آنها یک پوم پوم یا منگوله قرار گرفته است. برخی کلاه های بافتنی ممکن است دارای لبه تا شده در قسمتی که دور سر قرار می گیرد و برخی نیز ممکن است به صورت ساده باشند. در ادامه انواع کلاه های زمستانی را بررسی می کنیم.

انواع کلاه زمستانی

۱- کلاه پام پام Pom Pom

کلاه پوم پوم کلاسیک کلاهی بافتنی با منگوله در بالای سر و مورد علاقه برای تمام زمستان است که برای همه اعضای خانواده از بزرگسال گرفته تا کودک و یا حتی حیوانات خانگی هم قابل استفاده است. کلاه پوم پوم در رنگها و بافتهای مختلف در بازار وجود دارد و می تواند استایلی شیک به شما بخشد.

2- کلاه ترپر Trapper  

 یکی از بهترین کلاه های فصل زمستان کلاه ترپر از جنس چرم یا خز است که برای روزهای سرد و برفی حتی دماهای منفی ۲۰ درجه مناسب است و به راحتی شما را از باد و باران و برف در خارج از منزل محافظت می کند. کلاه ترپر دارای دو گوش گیر با دو دکمه است که بالای کلاه بسته می شود. از آنجا که این کلاه شما را بسیار گرم می کند ، لذا پوشیدن این کلاه در مکان های دیگر باعث عرق کردنتان خواهد شد. لازم به ذکر است که این کلاه برای اکثر فرم های صورت مناسب می باشد.

۳- کلاه قزاق Cossack

کلاه قزاق مخصوص مناطق جنوبی روسیه است که در آب و هوای سرد و زمستانی روسیه استفاده می شود و البته انتخابی عالی در مناسبت های رسمی است که بیشترین گرما را تولید می کند و بیشتر مورد علاقه آقایان مسن تر می باشد و به فرد ظاهری محترم و باوقار می هد.

۴- کلاه اسکی Ski

 کلاه اسکی یک کلاه بافتنی مخصوص فصل زمستان است که دارای پوشش گوش با طراحی ارگونومیک برای جلوگیری از سرمازدگی در زمان اسکی در دمای بسیار پایین و منفی طراحی شده است.

مقالات دیگر : کلاه در طول تاریخ

۵- کلاه بافتنی نارنجی شکارچی

کلاه بافتنی نارنجی شکارچی یک کلاه بافتنی ساده مخصوص فصل زمستان در جنگل است که وجه امتیاز آن نسبت به دیگر کلاه ها این است که می تواند جان شما را در جنگل نجات دهد و این دقیقا چیزی است که شکارچیان نیز به آن عقیده دارند. با پوشیدن کلاه بافتنی نارنجی شکارچی می توانید از فاصله ۱۷ مایلی دیده شوید که این برای هر فردی که به شکار می رود ضروری است.

6- کلاه توک Chook/Toque  

کلاه توک یا چوک نوعی کلاه کانادایی است که به طور سنتی از پشم ساخته می شود و با کلاه توک بی لبه ای که امروزه در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است. این کلاه معمولا در سراسر بخش انگلستان جدید به ویژه در میان طبقه کارگر از محبوبیت خاصی برخوردار است و در طرح ها و رنگها و جنس های مختلف عرضه می شود. جالب است بدانید که کلاه توک رایج ترین کلاه زمستانی مورد استفاده توسط افراد می باشد که بسیار گرم ، بادوام و کاربردی است.

۷- کلاه بوبل Bobble  بریتانیایی

در انگلستان ، کلاه های بافتنی ساده ، معمولا به کلاه بوبل شناخته می شود که گاهی به صورت ساده و گاهی به همراه یک پوم پوم در بالای آن است که یک کلاه محبوب برای بچه هاست و البته بزرگترهاست. کلاه بوبل یک کلاه محبوب در فصل سرما به حساب می آید و این کلاه در اوایل بین افراد خاصی محبوبیت داشت اما رفته رفته به یک کالای لوکس تبدیل شد. کلاه بوبل برای افراد با صورت بیضی یا مستطیلی و اکثر اشکال صورت مناسب است.

مقالات دیگر : آموزش ست کردن رنگ ها در استایل

8- کلاه بانی Beanie

کلاه بانی محبوب ترین کلاه بافتنی فصل زمستان است که از جنس پلی استر یا اکرلیک و یا پشم می باشد که دارای آستر پشمی می باشد. این کلاه در رنگها و طرح های ساده و یا طرح های جسورانه تر و حتی طرح متنی عرضه می شود. این کلاه برای افراد با صورت بیضی شکل مناسب است.

 

چگونه کلاه زمستانی انتخاب کنیم ؟

برای انتخاب کلاه زمستانی باید توجه داشته باشید که کلاهی انتخاب کنید که سر و گوش شما را از سرما گرم نگه دارد و متناسب با نیازها و سبک شما باشد. از آنجا که کلاه های زمستانی در اشکال مختلف وجود دارد ، لذا در انتخاب کلاه زمستانی توجه داشته باشید که کدام کلاه با فرم صورت شما هماهنگ است. فرم صورت عموما  به صورت بیضی ( صورت کشیده با خط فک منحنی ) ، قلب ( خط فک نوک تیز بلند با استخوان گونه مشخص ) ، مستطیلی ( صورت بلند و پهن با فک قوی به شکل مستطیل ) ، گرد ( صورت به شکل دایره که طول ان به اندازه عرضش باشد ).

همچنین باید در انتخاب کلاه زمستانی در موقعیت های مناسب به رنگ آن توجه ویژه داشته باشید و از رنگهای تند و کلاه های طرح دار در مراسم غیر رسمی و فعالیت های تفریحی همچون اسکی استفاده کنید. همچنین رنگهای روشن و نئون کلاه زمستان برای دویدن در شب یا دوچرخه سواری برای دیده شدن بسیار مناسب است که البته کلاه نئونی در مناسبات رسمی جایی ندارد. افزون بر این در موقعیت های کاری از رنگ های تیره یا خنثی نظیر مشکی ، قهوه ای ، سرمه ای و خاکستری استفاده کنید.

کلاه زمستانی و کلاه تابستانی چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

کلاه های زمستانی از جنس های ضخیم و گرمی همچون پشم ، بافت و... ساخته می شوند تا گرما را در خود نگه دارند و مانع از نفوذ سرما به ناحیه  سر شوند اما کلاه های تابستانی معمولا از پارچه های خنک تر و با رنگ های روشن تولید می شوند تا دافع گرما باشند. همچنین کلاه های تابستانی معمولا دارای پره یا نقاب در قسمت جلوی سر هستند تا محافظ نور و گرما باشند و همانند یک سایه بان عمل کنند.

در نهایت عملکرد هر دو کلاه مشابه است اما جنس و مدل آنها باعث تشخیص وظیفه آنها می شود. در هر دو نوع از کلاه چه زمستانی و چه تابستانی توجه داشته باشید که از جنس های پلی استر و پلاستیک استفاده نکنید چرا که باعث بروز حساسیت و گاها ریزش مو می شود.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.