استایل کلاسیک چه ویژگی هایی دارد ؟

استایل کلاسیک چه ویژگی هایی دارد ؟

استایل کلاسیک چه ویژگی هایی دارد ؟

اگر طبق مد پیش نمی روید ولی دوست دارید استایلتان همیشه پیشرو باشد ، این مقاله مختص شماست. همانطور که می دانید مد روز می آید و می رود اما برخی استایل ها فراتر از زمان باقی می مانند ، نظیر استایل کلاسیک که جزو معدود استایل هایی است که هیچ موقع از مد نمی رود. استایل کلاسیک جایگاه همیشگی و ثابت خود را در دنیای مد بدست آورد و تمامی آیتم های مورد استفاده در این استایل جاودانه هستند.

آشنایی با استایل کلاسیک در زندگی مدرن امروز

برای چیدن یک کمد با آیتم های استایل کلاسیک باید در انتخاب لباستان نسبت به رنگ ها ، کیفیت ، الگوها و زمان دقت کنید. لباس های کلاسیک معمولا ظاهری خشک و رسمی برایتان می سازند که می توانید آنها را با لباس های مدرن تلفیق کنید و ظاهری خارج از چهار چوب و قوانین استایل کلاسیک برای خود بسازید. در استایل کلاسیک کیفیت حرف اول را می زند چرا که این کیفیت است که باعث می شود شما سال ها یا دهه ها یک لباس را نگه دارید و بارها و بارها از آن استفاده کنید. به بیان دیگر این کیفیت است که لباس را ماندگار می کند.

مقالات دیگر : استایل اگزوتیک

برش های تمیز و منظم ، یقه های متناسب ، رنگ های تقریبا خنثی ، راه راه های ساده و کم جزئیات و... در استایل کلاسیک خیاطی و هنر خیاط در تمیز و شیک در آوردن لباس بسیار با اهمیت است. همچنین اکسسوری های ساده و ظریف ، پارچه های با کیفیت ، آرایش ملایم و یا استفاده از رژ لب های قرمز از دیگر ویژگی های استایل کلاسیک می باشد. معمولا زنانی که استایل کلاسیک را انتخاب می کنند از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند و نیازی به جلب توجه و اعلام آشکار ورود خود با زرق و برق به دیگران ندارند به این دلیل که سادگی و شیک بودن یکی از ویژگی های بارز آنهاست به طوری که ناخود آگاه نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند.

چگونه یک استایل کلاسیک داشته باشیم ؟

  1. به دنبال سبک شخصی خود باشید و در آن راه از دنیای مد الهام بگیرید.
  2. آیتم هایی را انتخاب کنید که بیسیک هستند و هیچگاه از مد نمی روند.
  3. از خرید لباس های ترند و مد روز دوری کنید.
  4. روی گزینه های اصلی لباس سرمایه گذاری کنید.
  5. بیشتر به دنبال رنگ های خنثی باشید و از گزینه های تک رنگ استفاده کنید و از استفاده طرح های شلوغ و پر زرق و برق اجتناب کنید.
  6. یک کمد لباس کپسولی برای خود بسازید. ( کمد لباس کپسولی کمدی است که در آن لباس های ضروری مانند پیراهن ، بلوز ، شلوار و ... وجود دارد به طوری که تمامی لباس ها قابلیت ست شدن با یکدیگر را دارند به نحوی که هر بار با ست کردن آنها با یکدیگر استایل جدیدی خلق کنید. )
  7. از خرید لباس های طرح دار و شلوغ بپرهیزید.
  8. از خرید لباس های تنگ یا گشاد خودداری کنید و در عوض به دنبال لباس هایی باشید که متناسب با سایز و فرم بدنتان هستند.

مقالات دیگر : استایل الگانت

ماهیت استایل کلاسیک :

استایل کلاسیک جوهره رسمی و سنتی دارد و بین یین و یانگ ( زن و مرد ) تعادل ایجاد می کند و افراد با پیروی از این سبک استایل ، یک تصور کلی از ظرافت و در عین حال رسمی بودن و محافظه کاری در ذهن عموم ایجاد می کنند. سبک کلاسیک را می توان با مضمون های جاودان ، محافظه کار و اشرافیت به یاد آورد.

تاریخچه استایل کلاسیک :

استایل کلاسیک جزو سبک هایی از پوشش است که از ایام قدیم بوده و هم چنان هست اما این سبک در سال 1920 توسط کوکوشنل محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرد و هم اکنون به عنوان یک سبک اصیل در دنیای مد شناخته می شود. امروزه ما برای چیدن استایل کلاسیک خود از دهه های 1920 تا 1960 الهام می گیریم و بیشتر قشر مرفه جامعه از این سبک استفاده می کنند اما استفاده از آن برای سایر افراد منعی ندارد و همه می توانند استایل شیک کلاسیک خود را داشته باشند.

نمادهای استایل کلاسیک چه کسانی هستند ؟

از نمادهای استایل کلاسیک می توان به آدری هپبورن ، کیت میدلتون ، گریس کلی ، جکی کندی و جکی او اشاره کرد که این افراد به دلیل اینکه در انتخاب لباس ظرافت بسیاری داشتند مورد تحسین واقع شدند. گریس کلی هنرپیشه قدیم هالیوود و ملکه موناکو به استایل کلاسیک مشهور بود و عموما از مانتوهای یکرنگ و رنگهای خنثی استفاده می کرد و یا به دلیل پوشیدن پیراهن های ساده به رنگ خنثی و بدون آستین و شلوار و کفش مشکی و اکسسوری های ساده معروف بود.

مقالات دیگر : استایل کژوال

استایل کلاسیک و کژوال چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

در استایل کلاسیک از لباس های رسمی با دوخت های منحصر بفرد و شیک استفاده می شود سایز لباس ها نه گشاد است نه تنگ بلکه متناسب با سایز فرد است تا فرد در آن احساس راحتی کند چرا که لباس شیک و لوکس با راحت بودن آن هماهنگ است اغلب در آن کفش ، دامن های مدادی ، کت و شلوار ، کت تک و... بکار می رود. اما سبک کژوال یک سبک راحت از لباس پوشیدن است که بیشتر مناسب استفاده روزمره بوده و در آن تی شرت ، کتانی ، دورس و ... بکار گرفته می شود.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.