در مصاحبه کاری چه لباسی بپوشیم ؟

در مصاحبه کاری چه لباسی بپوشیم ؟

در مصاحبه کاری چه لباسی بپوشیم ؟

از جمله مواردی در معرفی یک فرد به دیگران موثر است ، لباس است. در واقع نوع لباسی که بر تن می کنیم نشان دهنده شخصیت ما می باشد ازین رو مهم است که در مصاحبه کاری که یک روز سرنوشت ساز است از لباس مناسب استفاده کنیم تا در روند مصاحبه تاثیر بسزایی داشته باشد. اگرچه نشان دادن توانمندی هایی که داریم در مصاحبه کاری مهم است اما از سوی دیگر ضروری است که از ظاهر موجه و قابل قبولی برخوردار باشیم.

می توانید خودتان را بجای فردی قرار دهید که قرار است شما را استخدام کند ، آیا فردی با استایل نامناسب و نامرتب را انتخاب می کنید یا فردی که ظاهری مناسب تر دارد؟

بنابراین با پیروی از چند دستور عمل ساده می توانید مناسب ترین لباس را برای مصاحبه کاری خود انتخاب کنید تا مکمل تمامی تجربه ها و مدارک تان باشد و در عین حال شما را یک شخص ایده آل نشان دهد. در ادامه همراهمان باشید.

چرا انتخاب لباس مناسب در روز مصاحبه از اهمیت زیادی برخوردار است ؟

اگرچه نمی توان یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کرد اما در کمال تاسف واقعیت جامعه امروزی چنین بوده و عموما همه افراد به سرعت از روی نوع لباس پوشیدن ، شخصیت فرد را قضاوت می کنند. ازین رو بیشتر مردم علاقه دارند که در کسری از ثانیه به درک شخصیت شما بپردازند و مصاحبه کاری از روزهای مهمی است که همه از چنین دیداری استرس دارند ، لذا با مدیریت لباس پوشیدن می توانید به فرد آرام تری تبدیل شوید.

جالب است بدانید که از آنجا که لباس مناسب می تواند شما را فردی قابل احترام و موجه یا حرفه ای نشان دهد ، لذا گاها ممکنست تمامی شرایط استخدام در یک مصاحبه کاری را داشته باشید اما تنها به دلیل پوشیدن لباس نامناسب ، فرصت شغلی دلخواه خود را از دست بدهید. در نتیجه با یادگیری پوشیدن لباس مناسب در مصاحبه کاری ، می توانید به جای تنش با اعتماد به نفش بیشتری برای مصاحبه کاری آماده شوید.

مقالات دیگر : طراحی لباس از صفر تا صد

توصیه هایی برای انتخاب لباس در مصاحبه کاری :

در مرحله اول بهتر است وقت بگذارید و در مورد مخاطبان خود کمی اطلاعات بدست آورید در واقع استارت آپ یک شرکت فناوری با انتظارات یک بانک یا دفتر وکالت کاملا متفاوت است. با این اوصاف همیشه لباسی را که برای مصاحبه کاری آماده می کنید بر طبق محیط کاری مورد نظر انتخاب کنید و بدین منظور چند مرحله بالاتر از لباس روزانه خود در نظر بگیرید.

چند تا از آیتم های مناسبی که می توانید برای مصاحبه های کاری در نظر بگیرید شامل شلوار جین تیره ، شلوار پارچه ای راسته و یا شلوار خاکی است. آقایان بهتر است در روز مصاحبه از پیراهن های دکمه دار استفاده نمایند و در فصول سرد با تک کت و شلوار پارچه ای در محل مصاحبه حاضر شوند. کفش های پاشنه دار برای خانم ها در روز مصاحبه گزینه ی مناسبی است اما اگر به هر دلیلی با آنها راحت نیستید می توانید از کفش های تخت ، آکسفورد و ... استفاده نمایید و از پوشیدن کتانی رانینگ دوری کنید.  

رنگ های خنثی می توانند گزینه مناسبی برای اولین دیدار و مصاحبه باشد. می توانید از رنگ های طوسی ، خاکی و کرم کمک بگیرید البته اگر جسارت بیشتری در خود می بینید می توانید از رنگ مشکی استفاده کنید که نماد جسارت و قدرت است. بهتر است برای جلوه بیشتر استایلتان از اکسسوری ها در حد تعادل استفاده کنید. اکسسوری ها مکمل یک استایل خوب هستند و زیبایی استایل را دو چندان می کنند.

مقالات دیگر : 10 تا از فروشگاه های اینترنتی لباس دنیا

در ادامه اگر می خواهید در مصاحبه کاری خود خیلی شیک و موفق باشید و صد در صد جواب مثبتی دریافت کنید از یک عطر ملایم استفاده کنید و از عطر های و تند و گرم پرهیز کنید و فقط از یک عطر خنک کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که تنها یک پله بالاتر از جایی که قرار است برای کار استخدام شوید لباس بپوشید چرا که زیاد رسمی بودن ظاهر خوشی ندارد و نشان می دهد که شما مصاحبه را بیش از حد ، جدی می گیرید و تلاش بر بهترین بودن دارید.

از آنجا که اعتماد به نفس در مصاحبه کاری بسیار مهم است ، لذا لباسی انتخاب کنید که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. از سوی دیگر لباسی را انتخاب کنید که مناسب دمای محیط باشید ، بدین جهت استفاده از چند لایه لباس به شما این امکان را می دهد که به راحتی خود را با دمای محیط تنظیم کنید و متناسب با آن محیط لباستان را کم یا زیاد کنید.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.