راه های استایل با جلیقه

راه های استایل با جلیقه

راه های استایل با جلیقه

با رسیدن به فصول سرد سال جلیقه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی جلیقه ها همیشه لباس همه کاره و شیک می باشند که در طرح ها و مدل های زیادی دوخته می شوند و چه در مراسمات رسمی و چه در لباس های غیر رسمی استفاده می شوند. در ادامه راه های استایل به انواع جلیقه را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

جلیقه چیست ؟

جلیقه یک لباس بدون آستین است که بر روی پیراهن ، بلوز و یا تی شرت پوشیده می شود. جلیقه ریشه در مد اروپا دارد و دارای تکامل متنوع بوده و در اشکال مختلف جلو باز ، جلو بسته ، دارای یقه در انواع متفاوت ، بدون یقه و ... دیده می شود. جنس جلیقه معمولا در طیف وسیعی از پنبه ، پشم و خز گرفته تا جین و پلی استر بوده و سطح متفاوتی از گرما و راحتی را دارند و در مناسبت ها و مکان های متفاوت پوشیده می شود. همچنین برخی جلیقه ها دکمه دار ، برخی زیپ دار و برخی دیگر دارای عناصر تزئینی هستند.

جلیقه های از جنس بافتنی و پشم در روزهای سرد سال شما را گرم می کنند و جلیقه های پشمی سبک وزن در شب های خنک تابستانی کاربرد دارند. جلیقه های کلاسیک تاکسیدو حس زیبایی به لباس رسمی شما می دهند و یا جلیقه های بلند با الگوهای زیبا لباس شما را در معرض دید قرار می دهند و جلیقه ژیلت در فضای باز بسیار مناسب هستند. همچنین جلیقه های بدنسازی دارای قابلیت تنفس کافی در زمان فعالیت های ورزشی دارند.

برای خرید جلیقه زنانه اینجا کلیک کنید.

انواع جلیقه و راه های استایل با آن

  1. جلیقه پشمی : این نوع جلیقه از پارچه پشمی تولید می شود و ضخیم بوده و در فصول سرد سال بعنوان یک عایق عملکرد خوبی دارد و گرما را در بدن حفظ می کنند.
  2. جلیقه جین : جلیقه های جین از پارچه دنیم تولید می شوند که با دوام و محکم و با ظاهری خشن می باشند و در استایل غیر رسمی و کژوال کاربرد دارند. این جلیقه ها بصورت لایه لایه بسیار زیبا هستند و در کنار شلوار جین سبک خوبی می سازند.
  3. جلیقه نخی : این جلیقه ها از پارچه پنبه ای با وزن کم ، راحت و تنفس پذیر تولید می شوند و در آب و هوای گرم رو به خنک ( مثلا شبهای بهار یا تابستان ) کاربرد دارند. از سوی دیگر جلیقه های نخی در مجالس مختلف چه رسمی و چه غیر رسمی پوشیده می شوند.
  4. جلیقه کتان : این نوع جلیقه از پارچه کتان با وزن سبک و تنفس پذیر ساخته شده و پارچه کتان از گیاه طبیعی کتان تولید می شود که جریان هوا را در خود راه می دهد. این نوع جلیقه ها در آب و هوای مرطوب در فصول تابستان و برای موقعیت های غیر رسمی مناسب هستند.
  5. جلیقه پافر : جلیقه های پف دار یا پافر یا لحافی از الیاف پلی استر یا نایلون ساخته می شوند و بسیار سبک وزن هستند و بعنوان یک عایق در فصل سرد کاربردی می باشند. از جلیقه پافر در استایل غیر رسمی و در لایه بندی لباس استفاده می شود.
  6. جلیقه چرم مصنوعی : این نوع جلیقه ها از چرم مصنوعی تولید شده اند و در ظاهر مانند چرم طبیعی می باشند اما از چرم هیچ نوع حیوانی تولید نشده و در استایل روزمره کژوال و غیر رسمی پوشیده می شوند.
  7. جلیقه مخمل : این جلیقه از پارچه مخمل نرم با ظاهری زیبا که مناسب فضاهای شیک و مراسم رسمی و جشن می باشند دوخته می شوند.
  8. جلیقه تاکسیدو : این نوع جلیقه ها که به جلیقه رسمی معروف هستند که با کت و شلوار تاکسیدو به همراه کراوات مشکی در مجالس رسمی پوشیده می شوند.
  9. جلیقه کت و شلواری : این جلیقه ها به عنوان بخشی از کت و شلوار سه تکه و از جنس همان پارچه کت و شلوار استفاده می شوند و معمولا ظاهری براق و زیبا دارند و در مجالس رسمی پوشیده می شوند.
  10.  جلیقه ساتن : این نوع جلیقه که از پارچه ساتن صاف و براق دوخته می شود در انواع مناسبت ها و مجالس رسمی کاربرد دارد و باعث ایجاد ظاهری مجلل و پر زرق و برق می شود. بدین لحاظ جلیقه ساتن با کت و شلوار استایل می شود.
  11.  جلیقه حاشیه دار : نوعی جلیقه هستند که دارای حاشیه های تزئینی متصل به لبه یا درزهای جلیقه هستند که این حاشیه ها از جنس چرم ، پارچه و ... می باشد و یک نوع زیبایی شناسی الهام گرفته از دنیای غرب هستند.
  12.  جلیقه بافتنی : جلیقه های بافتنی یا قلاب بافی دست ساز بوده و از تکنیک قلاب بافی یا بافتنی در طرح های مختلف تولید می شوند که جنس آنها از نخ یا دیگر الیاف می باشند. این نوع جلیقه جزو صنایع دستی بوده و بسیار جذاب و پرطرفدار هستند.
  13.  جلیقه عکاسی : جلیقه های عکاسی یا مسافرتی هم چندین جیب برای قرار داردن دوربین ، لنز و لوازم عکاسی دارد.
  14.  جلیقه تاکتیکی : این جلیقه ها در فعالیت های نظامی و کار در فضای باز کاربرد دارند و از جنس مواد ناهموار اما با دوام بالا تولید می شوند و دارای چندین جیب برای قرار دادن تجهیزات و مهمات هستند.
  15.  جلیقه ماهیگیری : این نوع جلیقه برای علاقمندان به ماهیگیری است که دارای چند جیب برای قرار دادن وسایل ماهیگیری شامل نخ و قلاب و ... می باشد.
  16.  جلیقه های تزئین شده : این نوع جلیقه با انواع مهره ، پولک دوزی ، گلدوزی و یا وصله و ... تزئين شده است که در کل جلیقه را بسیار زیبا و چشم نواز می سازد.
  17.  جلیقه پولک دار : این نوع جلیقه ها دارای پولک های کوچک و براق بوده که در مراسم و مهمانی ها پوشیده می شوند و نور را بازتاب می کنند و به استایل شما جلوه ای پر زرق و برق می دهند.

مقالات دیگر : چگونه استایل مینیمال بپوشیم ؟

با جلیقه چی بپوشیم ؟

  1. جلیقه را بر روی پیراهن خود بپوشید. خصوصا در آغاز فصل پاییز این سبک را امتحان کنید. همچنین می توانید یک تی شرت آستین بلند در زیر جلیقه خود بپوشید.
  2. جلیقه و شلوار جین و پیراهن فلانل چهارخانه را می توانید به عنوان یک لباس غیر رسمی روزانه بپوشید.
  3. در فصل زمستان جلیقه را با پیراهن ماکسی با جوراب شلواری و چکمه های بلند تا زانو استایل کنید.
  4. جلیقه ، پیراهن و دامن هم گزینه دیگری است که در کنار هم استایل زیبایی می سازند.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.