آشنایی با استایل خیابانی

آشنایی با استایل خیابانی

آشنایی با استایل خیابانی

استایل خیابانی که این روزها خیلی هم محبوب شده ، در اثر تاثیرات تلویزیون و شبکه های احتماعی و بازاریابی و شهرنشینی جذابیت قابل توجهی پیدا کرده و در افرادی که به دنبال اصالت در سبک زندگی هستند بیشتر دیده می شود. استایل خیابانی سبکی بسیار جسورانه است که بیشتر مورد پسند جوانان امروزی قرار گرفته تا قوانین معمولی را کنار بگذارند تا بتواننند خیلی راحت و بدون محدودیت لباس بپوشند.

استایل خیابانی چیست ؟

استایل خیابانی یعنی آنچه می خواهید بپوشید و بیرون بروید. استایل خیابانی بطور مهم در صفحات روزنامه و بر روی جلد مجلات دیده می شود که توسط ستارگان هالیوود تبلیغ می شود بطوریکه هفته ای یکبار عکسهای جدید سلبریتی ها با استایل خیابانی را در این مجلات می توانید پیدا کنید و یا در اینستاگرام صفحات ستارگان سینما مشهود است. چنانچه هر روزه چهره های مشهور تصاویر سلفی خود را با هشتگ #streetstyle در صفحه شخصی خود به نمایش می گذارند.

در دهه های اخیر استایل خیابانی بطور ناگهانی در دنیای مد و فشن محبوب شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده که در آن لباس های گشاد ، شلوارهای جین با نام ها و مدل های مختلف ، کتانی ، کمربند بزرگ و ... پوشیده می شود.

تاریخچه استایل خیابانی

استایل خیابانی اولین بار در دهه 1950 در انگلستان در بازسازی های کشور پس از جنگ جهانی ظهور پیدا کرد که جزو اولین اختلافات بین سیاست دولت و نسل قدیمی و جوان در اجتماع مطرح شد. بدین منظور جوانان با ایجاد خرده فرهنگ های مختلف شروع به طراحی و دوخت لباس های جدید با توجه به دیدگاه های سیاسی ، اجتماعی ، موسیقی و ... کردند که استایل خیابانی را تشکیل داد و به جوانان این اجازه را می داد تا به راحتی و آزادانه نظرات و شخصیت خود را بروز دهند و در دنیای مد و فشن تاثیر قابل توجهی بر جای بگذارند.

از سوی دیگر روایت دیگری عنوان می کند که استایل خیابانی برای اولین بار در دهه 1980-1990در کشور ژاپن شکل گرفت که سرمنشا آن یک جوان ژاپنی شورشی بود که لباس غربی پوشید و در برابر الگوهای ژاپن قدیم مقاومت کرد. در این کشور نیز پس از جنگ ، شرکت های تبلیغاتی با سبک های زندگی غرب و نیز گرایش به سبک های جدید موسیقی و تغییر سبک لباس پوشیدن ظاهر شدند و جوانان تنواع و آزادی بیشتری در انتخاب لباس پیدا کردند.

جالب است بدانید که استایل خیابانی را می توان بخشی از فرهنگ جوانان برشمرد که در آن از ورزشهای غیر سنتی و گرایشات موسیقی پاپ و جنبش های اجتماعی یا سیاسی استفاده کردند و استایل خیابانی برای جوانان ایجاد شد تا آزادانه با هر موقعیت اجتماعی و نگرش زیبایی شناختی سبک لباس خیابانی را برای پوشش انتخاب کنند.

استایل خیابانی در قرن ۲۱

در قرن 21 استایل خیابانی با گرایش به فرهنگ اسکیت بازان و طراحی لباس ورزشی روی کار آمد و در آن مدل هایی با چاپ های جذاب ، لباسهای شیک ورزشی ، سایبر پانک ( تمرکز بر فناوری پیشرفته ) ، مینیمالیسم و ... استفاده شد.

لباس های استایل خیابانی

  1. تی شرت یک تا دو سایز بزرگتر به رنگ سفید
  2. جین برمودا
  3. شلوار ساق
  4. شلوار گشاد
  5. کت روشن
  6. شورت ورزشی
  7. شلوار جین با دور کمر
  8. بلوز توری
  9. کت و شلوار رنگارنگ
  10. ژاکت کش باف پشمی
  11. دامن چین دار
  12. کراوات

لباسهای استایل خیابانی بسیار راحت هستند و در آن به بافت پارچه ، سبک ، گلدوزی ، چاپ و دیگر جزئيات توجه می شود که با سرعت زندگی پویا در شهرهای بزرگ و پیاده روی و استراحت ارتباط دارد. بعنوان مثال بری پوشیدن یک لباس رمانتیک استایل خیابانی می توان از یک دامن کلاسیک و کت مردانه گشاد استفاده کرد.

مقالات دیگر : استایل مینیمال

چرا استایل خیابانی در ده های اخیر مهم شده است ؟

قابل ذکر است که استایل خیابانی در طراحی مد جهانی در دهه های اخیر سهم زیادی داشته و نقش مهمی در دنیای مد و فشن امروز ایفا می کند که از ابراز وجود و خلاقیت و فردیت نشات می گیرد. با استایل خیابانی همه می توانند منحصر به فرد جلوه کنند و این استایل تحت تاثیر فرهنگ ها ، گرایشات ، موسیقی ، سیاست ، اجتماع ، تکنولوژی و ... قرار دارد. بعنوان مثال استایل خیابانی باعث انعکاس روندهای اجتماعی و فرهنگی می شود و لباس تبدیل به زبان ارتباطی با دیگران شده که هر فرد چه دیدگاهی دارد و چگونه خود را به دیگران معرفی می کند.

این روزها طراحان لباس به استایل خیابانی روی آورده اند تا درک درستی از خلق و خوی جوانان داشته باشند و بتوانند طراحی های مرتبط با علائق و سلایق جوانان ایجاد کنند. از سوی دیگر استایل خیابانی با جزئيات طراحی و لوازم جانبی نظیر کله ، توری ، رنگ های جیغ و چاپ های غیر معمول مرتبط است و آزادی و غیرقابل پیش بینی بودن در ترکیب عناصر آن دیده می شود. افزون بر این استایل خیابانی باعث برداشته شدن مرز لباس زنانه و مردانه شده و طراحان لباس گرایش به سمت لباس های بی طرفی جنسیتی دارند تا هر فرد بدون در نظر گرفتن هر نوع محدودیتی ، سبک پوشش خود را آزادانه انتخاب کند.

مقالات دیگر : استایل اگزوتیک

در نهایت استایل خیابانی در طراحی لباس و مد و فشن جهان امروز بسیار مهم است و طراحان را تحریک به خلق ایده ها و روندهای جدیدی از مد می کند و به بیان دیگر استایل خیابانی ثابت می کند که مد از خیابان ها شروع شده و شخصیت و فردیت هر شخص را نشان می دهد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.