استایل رسمی چیست ؟

استایل رسمی چیست ؟

استایل رسمی چیست ؟

استایل رسمی نوعی سبک لباس پوشیدن است که معمولا برای مناسبت های رسمی مانند عروسی ، سنت های مهم ، جشن های خاص ، محیط های کاری و... کاربرد دارد که از جمله لباس های رسمی می توان به کت و شلوار ، یونیفرم های دیپلماتیک ، لباس های دانشگاهی و برخی لباس های مربوط به ملیت های خاص و غیره اشاره کرد. لباس های رسمی معمولا قدی بلند دارند و از پارچه های مجلل مانند ساتن ، ابریشم و... ساخته شده اند و اغلب دارای جزئیاتی مانند گلدوزی ، منجوق ، سنگ های زینتی و... تشکیل هستند.

بهتر است هنگام انتخاب لباس های رسمی به موقعیت مکانی و اجتماعی نگاه ویژه ای داشته باشید چرا که ممکن است نیاز باشد که در یک مراسم خاص از لباس رسمی پوشیده تری استفاده کنید اما در برخی مواقع که فضا کمی دوستانه تر است ، می توانید یک لباس رسمی کوتاه تر و راحت تر بپوشید. از طرفی از لباس های رسمی در بسیاری از مکانها نمی توانید استفاده کنید از جمله قرار های دوستانه ، قدم زدن ، دویدن ، باشگاه  و ...

مقالات دیگر : استایل کلاسیک

انواع لباس استایل رسمی 

  1. لباس کار : وقتی حرف لباس مناسب محل کار به میان می آید ، نمی دانیم لباس رسمی مناسب است یا غیر رسمی چرا که بسیاری از محیط های کاری فضای رسمی نداشته و نیاز به پوشش متعارف در آن محیط نمی باشد. در نهایت لازم است هر خانمی با توجه به محیط کاری خود ، یک دست لباس رسمی در کمد لباس داشته باشد تا در شرایط استثنایی مانند جلسات کاری و ... بتواند از آن استفاده نماید.
  2. لباس شب : لباس شب از آن دسته لباس هایی است که وجود آن در هر کمد لباسی ضروری است چرا که ممکن است در یک مهمانی خاص غیر منتظره دعوت بشوید و دغدغه لباس داشته باشید. لباس های شب معمولا مناسب میهمانی ها ، مجالس و عروسی هستند که از جنس هایی مانند ابریشم کار شده دوخته شده اند.
  3. لباس مشکی رسمی : لباس های مشکی رسمی یک جزء جدایی ناپذیر از استایل جاودانه کلاسیک است که یک آیتم همه کاره و قابل استفاده برای تمامی موقعیت ها تعریف شده است. یکی از مزایای لباس مشکی ، استایل کردن راحت آن با سایر آیتم ها و اکسسوری هاست.
  4. لباس کوکتل : لباس کوکتل از نظر ظاهری همانند لباس شب است اما قد آن معمولا کوتاه تر از لباس شب است و در مدل های مختلفی قابل دسترس هستند. این نوع لباس ها معمولا از جنس تور ، ابریشم و پارچه های چشم نواز می باشند.
  5. لباس های رسمی آستین بلند : لباس های رسمی آستین بلند یک گزینه عالی برای فصول سرد و مجالس رسمی که نیاز به پوشش بیشتری از بدن دارد به شمار می آید. در سبک ها و مدل های بسیار متفاوتی نیز موجود هستند که می توانید به راحتی تهیه کنید.
  6. لباس های پشت باز : لباس های پشت باز جزو آن دسته از مواردی هستند که برای خانم هایی که می خواهند بیشتر حس زنانگی خود را به رخ بکشند مناسب است و دارای جنس های متفاوتی از جمله ساتن ابریشم و ... هستند.
  7. لباس مینی رسمی : لباس های مینی مناسب خانم هایی هستند که می خواهند پاهای خود را نمایان کند و در عین حال جذاب و شیک به نظر برسند. همچنین لباس های مینی جزو آن دسته از لباس هایی هستند که به راحتی با تمامی آیتم های یک استایل کامل ، ست می شوند .

مقالات دیگر : استایل اگزوتیک

چه آیتم هایی یک استایل را رسمی جلوه می دهند ؟

گزینه هایی مانند کت ، شلوار پارچه ای ، جلیقه ، دامن ، کروات ، کفش و... می توانند یک استایل معمولی را به رسمی تغییر دهند و هرچه کت و شلوار تیره تر باشد حالت رسمی تری به خود می گیرد. در این استایل مجاز به استفاده از اکسسوری هستید اما بسیار محدود و ظریف و نباید اکسسوری ها به اندازه ای باشد که حواس ها را پرت کند و استایل را از حالت فرمال و رسمی خود خارج نماید. همچنین حتما به اجزای کوچک استایل رسمی تان دقت کنید از جمله نخ های آویزان ، دکمه های شل ، نا همواری ها و چروک می تواند حتی گران ترین لباس ها را ارزان جلوه دهد.

تفاوت استایل رسمی و کژوال چیست ؟

مهم ترین تفاوت بین لباس رسمی و کژوال در رسمی و شیک بودن لباس های استایل رسمی و در مقابل غیر رسمی و راحت بودن لباس های استایل کژوال است.

استایل کژوال : از لباسهای استایل کژوال تی شرت ( معروف ترین لباس استایل کژوال ) ، پیراهن یقه دار ، یقه اسکی ، دامن ، شلوار ، کت ، هودی ، کفش تنیس ، کفش راحتی ، لباسهای ورزشی و ... را می توان نام برد. معمولا در استایل کژوال لباسهایی پوشیده می شود که مناسب سفر ، خرید کردن ، مهمانی دوستانه و امثالهم می باشد و در بنی دانش آموزان دبیرستان و دانشجویان پرطرفدار است. در این استایل از جنس لباسهای پنبه ای ، فلانل ، جین ، پشم و پلی استر استفاده می شود که مناسب مراسمات رسمی و مجالس و محل کار و ... نمی باشد.

استایل رسمی : در مقابل در استایل رسمی ، لباسهای مناسب مجالس و عروسی و پارتی ، شام و یا ناهار رسمی ، محل کار و ... پوشیده می شود که باید همواره مرتب ، تمیز ، صاف باشد و از پوشیدن لباسهای چروک و فشرده خودداری شود. از جمله لباسهای مناسب استایل رسمی می توان به یونیفرم کار ، لباس نظامی رسمی ، لباس مدرسه و فارغ التحصیلی دانشگاه ، لباس دادگاه حقوقی ، کت و شلوار ، پیراهن ، مانتو مجلسی ، کت و دامن ، کراوات تیره یا کراوات سفید ، لباس رسمی شب و ... اشاره کرد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.