استایل ماکسیمال و آشنایی با ویژگی های آن

استایل ماکسیمال و آشنایی با ویژگی های آن

استایل ماکسیمال و آشنایی با ویژگی های آن

استایل ماکسیمال یا زیبایی شناسی افراطی مد جدیدی نیست و از دهه 1950 نشات می گیرد و این روزها دوباره پس از سالها پذیرش استایل مینیمال ، گرایش به استایل ماکسیمال در حال افزایش است. در استایل ماکسیمال از طرح های عجیب و غریب ، رنگ های روشن و ترکیب های متضاد و غیر قابل باور استفاده می شود.

آشنایی با استایل ماکسیمال

مد ماکسیمالیست سبکی است که نماد اسراف و نمایش جزئیات است و این سبک به رنگ های روشن ، اکسسوری های زیاد و بزرگ ، استفاده از الگوهای جسورانه در لباس و جزئیات زیاد و پیچیده معروف است. سبک ماکسیمال کاملا بر خلاف سبک مینیمال است چرا که اولویت در سبک مینیمال سادگی بوده و رنگ های خنثی ، تمیز بودن خطوط لباس ، استفاده از کمترین رنگ ها در استایل و... از ویژگی های سبک مینیمال است. سبک ماکسیمالیست چند دوره از مد را در بر می گیرد که می توان به دهه 70 میلادی تا 80 اشاره کرد. 

مقالات دیگر : استایل مینیمال

چند ویژگی استایل ماکسیمال که باید آنها را بشناسید :

  1. اکسسوری ها : اکسسوری ها جز جدایی ناپذیر از استایل ماکسیمال است شامل کیف های رنگارنگ ، زیور آلات بزرگ ، کفش های خیره کننده ...
  2. رنگ های شاد : پوشیدن رنگ های شاد یکی از قوانین استایل ماکسیمال است و فرقی ندارد که چه رنگ هایی را با هم ست کنید. حتی می توانید رنگ های مکمل یا متضاد را بکار ببرید.
  3. چاپ ها و الگوهای جسورانه : طرح های پیچیده ، لباس های چاپ دار ، مدل های جسورانه که هر کسی جسارت پوشیدن آنها را ندارد ، از مهم ترین ویژگی های استایل ماکسیمال است.
  4. سیلوئت : استایل ماکسیمال عاری از هر گونه استانداردی است ، لذا در این سبک شما می توانید از آستین های پفکی ، دامن های گشاد ، شلوار های آزاد و... به راحتی استفاده کنید.
  5. استفاده از انواع بافت ها : در استایل ماکسیمال می توانید بافت های مختلف پارچه مانند مخمل ، توری ، ساتن ، ابریشم و ... را در کنار هم بپوشید و لذا ببرید.

مقالات دیگر : استایل خیابانی

چگونه یک استایل ماکسیمال داشته باشیم ؟

  1. در درجه اول لازم است که استایل خود را به تعادل برسانید. برای مثال می توانید یک تاپ جذب را در کنار یک دامن و یا شلوار گشاد استایل کنید و یا از یک رنگ خنثی در کنار یک اکسسوری بزرگ استفاده نمایید. همچنین یک پیراهن ساده را در کنار اکسسوری های خیره کننده و بزرگ بپوشید تا استایل ماکسیمال خود را متعادل کنید.
  2. در قدم بعد از رنگ های مکمل و متضاد کمک بگیرید. بدین جهت می توانید از بافت های مختلف پارچه با رنگ های مکمل استفاده کنید تا استایل جذاب تری داشته باشید و یا از اکسسوری های تضاد با استایلتان کمک بگیرید. برای این کار بهتر است از چرخه رنگ کمک بگیرید.
  3. در استایل ماکسیمال معمولا چند لایه لباس ها بکار برده می شود. بعنوان نمونه می توانید از یک تیشرت ساده ، یک کت بلند و طرح دار و چندین لایه گردنبند استفاده کنید تا یک استایل جسورانه بسازید.
  4. لباس هایتان را با هم ترکیب کنید تا هماهنگ شوند. بدین لحاظ لباس های مورد علاقه تان را بپوشید و آنها را با یکدیگر ترکیب کنید تا به یک استایل جدید برسید.

ماکسیمالیسم از نگاه روانشناسی :

ماکسیمالیسم ، سبکی که پس از گذر از یک دوره طولانی ، تمایل به ظهور مجدد دارد. آخرین رگه های این سبک را می توانید در سال 2008 ببینید که پس از آن سبک مینیمال روی کار آمد و اکثرا به سمت سادگی کشیده شدند. در آن زمان لوگو های برند های معروف به حروف برجسته و کوچک تغییر داده شدند زیرا نمایش بیش از حد آنها بی سلیقه گی برند تلقی می شد. اما چندی بعد از رکود اقتصادی ، احساسات مجلل تری روی کار آمد و بسیاری از برند ها مانند گوچی ، دیور ، فندی و... لوگو های خود را به مرکز دید بازگرداندند.

با آغاز سال 2020 و همه گیری ویروس کرونا ، مردم مجبور به قرنطینه خانگی بودند ، بسیاری از این فرصت استفاده کردند و کمد لباس خود را برای غلبه بر احساس کسالت و خستگی به چالش کشیدند. مردم پس از آن دوره به این آزادی دست یافتند تا با انتخاب سبک مورد علاقه خود رفتاری ماجراجویانه داشته باشند و به دور از ترس قضاوت شدن ، به راحتی از لباس هایی که دوست دارند لذت ببرند. آنها سپس با اشتراک گذاری ایده های خود در صفحات اجتماعی توانستند با سایر افراد همفکری کنند. حال با اینکه سه سال از همه گیری ویروس کرونا می گذرد ، این باور به وجود آمده " چه کسی اهمیت می دهد که چه بپوشم ؟"

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.