انتخاب بهترین لباس برای فصل سرما

انتخاب بهترین لباس برای فصل سرما

انتخاب بهترین لباس برای فصل سرما

وقتی صحبت از انتخاب لباس برای فصل سرما می شود ناگهان به فکر لایه بندی لباس ها می افتیم اما به شما توصیه می کنیم که در هر فصلی سبک شخصی خود را داشته باشید حتی وقتی که در فصل سرما لایه لایه لباس می پوشید سعی کنید آن را به بهترین نحو انجام دهید. تسلط بر هنر لباس پوشیدن در فصل سرما به معنای لایه بندی قطعات مناسب برای ایجاد یک لباس زمستانی زیبا و سازگار است ، بدین معنا که لباسی که می پوشید علاوه بر گرم نگه داشتن ، شما را شیک ، زیبا و لوکس نشان دهد و استایل منحصر به فرد خود را داشته باشید.

بدین منظور چند مورد ضروری وجود دارد که باید در کمد لباس همه افراد مخصوص فصل سرما باشد از جمله یک کاپشن گرم و پفی ، بوت های بلند ، دستکش های گرم ، کلاه و شال گردن و سایر لباس های مرتبط که می تواند استایل زمستانی شما را بسازد.

چگونه در فصل سرما لباس بپوشیم ؟

1- برای انتخاب لباس در فصل سرما ، در انتخاب پارچه ها دقت کنید و هوشمندانه تصمیم بگیرید. بدین جهت از پارچه های نخ پنبه دوری کنید چرا که پارچه های نخ پنبه عموما پارچه های خنکی هستند که به راحتی هوا را به جریان می اندازند ، از این رو نمی توانند انتخاب گرمی برای فصول سرد باشند مگر برای استفاده از عرق گیر در زیر لباس ها. اما پارچه هایی مانند پلی استر ، پشم یا ابریشم گزینه های خوبی برای فصول سرد سال هستند در صورتی که از ضخامت مناسبی برخوردار باشند.

در میان پارچه ها ، جین را در فصل سرما از یاد نبرید به این دلیل که می تواند یکی از اصلی ترین گزینه های یک استایل شیک در این فصل باشد و به راحتی با همه چیز ست می شود نظیر کت جین که به راحتی با یک تی شرت یا شومیز سفید ست می شود و استایل لایه لایه زیبایی را برای شما در فصل زمستان می سازد.

2- در استایل لایه لایه خود در فصل سرما ، اگر نمی خواهید به سراغ لایه های لباس زیاد بروید ، پس از لایه های کمتر اما ضخیم تر استفاده نمایید. بدین منظور در لایه های میانی از پشم مصنوعی استفاده نمایید تا شما را بخوبی گرم نگه دارد و اگر از کاپشن های پف دار استفاده می کنید بهتر است به سراغ کاپشن هایی بروید که در داخل آنها از الیاف و پشم مصنوعی استفاده شده است. از سوی دیگر کاپشن هایی که دارای پر هستند نمی توانند عایق خوبی برای سرما مخصوصا در شرایط آب و هوایی سرد و مرطوب باشند.

در عوض می توانید از کاپشن هایی استفاده کنید که به صورت تلفیقی از پر و پشم مصنوعی پر شده اند ، البته اگرچه ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند اما مقاوم در برابر سرما و آب بوده و لایه های زیرین لباس ها را در شرایط آب و هوایی متفاوت ، خشک نگه می دارند ، در نتیجه احساس سرمای کمتری می کنید.

مقالات دیگر : 7 مدل پالتوی زمستانی

3- به سایز بندی لایه های لباس فصل سرما دقت کنید به دلیل این که هر لایه لباس باید متناسب تنظیم شود خصوصا لایه اول که مستقیما با بدن در ارتباط است ، پس از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است تا بتواند عرق بدن را جذب و تبخیر کند. بدین منظور می توانید در لایه اولیه لباس خود تاپ یا تی شرت و یا شومیز بپوشید که سایز و جنس مناسبی داشته باشد نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد و بهتر است از جنس پنبه باشد تا عرق را جذب نکرده و منجر به بوی ناخوش در لباس شما نشود. از طرفی لایه های میانی بهتر است از سایز گشادتری برخودار باشند اما نسبت به لایه رویی کمتر گشاد باشند و در نهایت برای لایه رویی می توانید از لباسهای اورسایز کمک بگیرید.

4- کفش های مناسب فصل سرما انتخاب کنید  چرا که در صورت انتخاب کفش نا مناسب ، پاهایتان سرد می شود و تمام برنامه ریزی هایی که برای لباس هایتان کردید خراب می شود. اگر ساق پای باریک یا کمی پر تر دارید می توانید از بوت های بندی استفاده کنید که قابل تنظیم هستند فقط توجه داشته باشید که نباید آنها را خیلی محکم ببندید به این علت که ممکن است جلوی گردش خون را بگیرد و پاها سریع تر گرمای خود را از دست بدهند.

5- به رنگ لباس برای فصل سرما در هنگام خرید دقت کنید چرا که در فصول سرد بهتر است از رنگ های تیره تر استفاده نمایید تا جاذب نور و گرما باشند. اما در مقابل لباس های رنگ روشن دافع گرمای خورشید هستند و ممکن است به خوبی وظیفه خود را انجام ندهند و شما را گرم نگه ندارند. افزون بر این بهتر است از رنگهای خنثی نظیر قهوه ای ، کرم ، خاکستری، مشکی ، سفید و یا حتی آبی کمک بگیرید تا استایل زمستانی شیک تری داشته باشید.

همچنین به طرح لباس هم در انتخاب لباس برای فصل سرما توجه کافی داشته باشید. اگرچه ساده بودن طرح لباس شما را بسیار شیک و جذاب می کند اما پوشیدن یا پالتو با طرح چهارخانه در فصل سرما گزینه متفاوتی است که به راحتی با کلاه و شال گردن چهارخانه ست می شود و شما را زیباتر و جذاب تر از قبل نشان می دهد. بدین جهت لباس هایی با رنگهای در طرح چهارخانه خود تهیه کنید که حس گرما و زمستان را به شما و دیگران انتقال دهد.

مقالات دیگر : 8 مدل کلاه زمستانی

6- با استفاده از دستکش ها می توانید دست هایتان را در فصل سرما به خوبی گرم نگهدارید چرا که دست ها دمای خود را خیلی زود از دست می دهند و باعث می شود سرمای بیشتری را احساس کنید. با توجه به اینکه کلاه و شال گردن با توجه به جنس مناسبی که دارند می توانند عایق خوبی برای سرما باشند و ناحیه سر و گردن را به خوبی گرم نگه دارند ، بنابراین از پوشیدن کلاه و شال گردن غافل نشوید. در نهایت شاید انتخاب جوراب را بی اهمیت بدانید اما پاها همانند دست ها به سرعت دمای خود را از دست می دهند ، پس با انتخاب جوراب مناسب می توانید گرما را در بدن خود حفظ کنید.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.