طراحی لباس از برندسازی تا فروش اینترنتی

طراحی لباس از برندسازی تا فروش اینترنتی

طراحی لباس از برندسازی تا فروش اینترنتی

چگونه اینترنت صنعت طراحی لباس و مد و فشن را متحول کرده است ؟ این روزها اینترنت شیوه زندگی و کار ما را تحت تاثیر خود قرار داده و از بسیاری جهات مسیر زندگی ما تغییر کرده است ، بدین جهت طراحی لباس و مد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نه تنها اینترنت دستیابی به مشتریان در سراسر جهان را آسان تر کرده بلکه مدل های کسب و کار جدید همچون فروش اینترنتی باعث روش های جدید تعامل با مشتریان شده است.

تاثیر اینترنت بر صنایع مد :

ظهور اینترنت در عصر حاضر باعث شده تا طراحان لباس و خانه های مد به مخاطبین جهانی دست یابند و بدین ترتیب تعداد برندهای مد در جهان و همچنین مشتریان در جهان افزایش بسزایی پیدا کرده است. اینترنت منجر به فراهم شدن امکانات جدید برای فروش برندها به مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی ، تبلیغات آنلاین و تجارت الکترونیک شده است که در این میان فروشگاه های اینترنتی مهم ترین راه بوده است. ازین رو فروشگاه های اینترنتی این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم کرده اند تا بتوانند به راحتی از هر کجای دنیا و از هر برند ، لباس ، کیف و کفش ، لوازم منزل و لوازم جانبی مورد نظر خود را تهیه کنند.

مقالات دیگر : طراحی لباس از صفر تا صد

بدین ترتیب رقابت در میان فروشگاه های اینترنتی به دلیل افزایش تعداد مشتریان اینترنتی افزایش یافته است. از سوی دیگر اینترنتی از راه رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام ، توییتر و فیسبوک بر روی صنعت مد تاثیر گذاشته تا فروشگاه های اینترنتی بتوانند بصورت شخصی تر با مشتریان ارتباط برقرار کرده و با افزایش تعداد فالوور به افزایش تعداد مشتریان واقعی برسند.

تاثیر اینترنت بر ظهور تجارت الکترونیک :

ظهور تجارت الکترونیک نیز از دیگر تاثیرات اینترنت در حوزه برند و مد می باشد که نحوه خرید لباس ، اکسسوری و دیگر لوازم جانبی را متحول ساخته است تا مشتریان از سراسر دنیا بتوانند خرید اینترنتی خود را انجام دهند. بدین ترتیب با ظهور بازارهای آنلاین مانند آمازون و eBay مصرف کنندگان توانمندی خرید طیف وسیعی از وسایل از فروشندگان مختلف را دارند.

تاثیر اینترنت بر دموکراتیک شدن مد :

اینترنت حتی باعث شده تا صنعت مد و طراحی لباس دموکراتیک شود بدین معنی که هر شخص مشتاق مد بتواند یک طراح لباس یا اینفلوئنسر شود تا بدین سبب تعداد طراحان مستقل لباس و تعداد مشتریان طراحی لباس شخصی و تعداد مصرف کنندگان نیز بیشتر شود. بدین ترتیب بسیاری از افراد شیفته طراحی لباس می توانند در دوره های آنلاین طراحی لباس و مد و فشن شرکت کنند و اطلاعات خود را در این زمینه کامل نمایند.

روش های جدید ایجاد و مصرف مد

اینترنت با تحول کردن زندگی ما توانسته تاثیر زیادی بر طراحی لباس و مد هم بگذارد و با دسترسی به مخاطبان جهانی ، مدل های کسب و کار جدید همچون فروشگاه های اینترنتی و روش های جدید تعامل با مشتریان را از خود بر جای بگذارد.

طراحی لباس و برند سازی

فصل مد چیست ؟

فصل مد یک مترونوم جهانی در دنیای مد جهان است که سرعت و زمان را برای توسعه ، بازاریابی و فروش کالکشن های جدید برندها تعیین می کنند ک عموما هر فصل مد حداکثر 6 ماه طول می کشد که ماندگاری محدودی دارد. مجموعه مد مرتبط با فصول از انواع مختلف لباس با رنگ های و پارچه های متفاوت تشکیل شده است که می توان آن ها را با هم ترکیب نمود. بیشتر برندهای مد از گوچی گرفته تا آدیداس از مجموعه های فصلی مرتبط با یک فصل مد کار می کنند.

مقالات دیگر : مجله مد ووگ

برنامه زمانی یک برند مد چگونه است ؟

بطور سنتی دو فصل در مد وجود دارد یعنی بهار/تابستان ( محصولات در ژانویه و مارس و آوریل به مغازه ها تحویل داده می شوند و تا جولای در فروش هستند ) و پاییز/زمستان ( محصولات بین جولای و سپتامبر تحویل داده شده و تا دسامبر به فروش می رسند) که این روزها بیشتر برندهای مطرح دنیا حداقل دو تا ۴ کالکشن ایجاد می کنند به صورت پیش بهار ، بهار/تابستان ، پیش پاییز و پاییز/زمستان. البته برخی دیگر پیش بهار ندارند و بجای آن تابستان پربار ( فروش از اواسط ژوئن تا اواسط جولای ) دارند و برندهای لوکس همچون شنل چهار فصل بهار/تابستان ، پاییز/زمستان ( فروش زمستانی دسامبر و ژانویه از کریسمس به بعد ) ، استراحتگاه/سفر دریایی و پیش پاییز ارائه می کنند.

ساختار یک کالکشن مد چگونه است ؟

در بین مشتریان برندها ، برخی از برندها به دلیل قابلیت تشخیص برند محبوب هستند و برخی دیگر به دلیل جذابیت و کیفیت و تناسب لباس و این مجموعه های یک برند با طراحی اختصاری است که آن برند را منحصر به فرد می سازد. عموما یک کالکشن مد از انواع مختلف لباس تشکیل شده که در چندین رنگ و چندین جنس و طرح پارچه و یا حتی طرح های چاپی ارائه می شوند. بعنوان مثال یک تی شرت یقه گرد در صورتی که در چهار رنگ موجود باشد یعنی ۴ مدل دارد.

طراحی لباس و فروش اینترنتی

فروش اینترنتی که امروزه به سرعت در حال توسعه است ، اگرچه یک روزه پیشرفت نکرده اما پیشرفت های خاصی توانست آن را به ساده ترین شکل فروش اینترنتی تبدیل کند. فروش اینترنتی به عبارت ساده یک شکل منحصر به فرد از تجارت الکترونیک است که مشتریان و فروشندگان را در سراسر جهان با استفاده از اینترنت به هم متصل می کند. امروزه فروشگاه های اینترنتی که طیف وسیعی از محصولات با مشخصات و ویژگی ها ، عکس ها و قیمت های مختلف را مشتریان ارائه می دهند.

تاریخچه فروش اینترنتی

اولین فروش اینترنتی توسط یک مخترع انگلیسی به نام مایکل آدریچ در سال 1979 ابداع شد که شکلی از تجارت الکترونیک را که امکان پردازش تراکنش های آنلاین بین کسب و کار و مشتریان دارد ، فراهم کرد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.