معرفی رنگ سال 2024

معرفی رنگ سال 2024

معرفی رنگ سال 2024

امسال نظیر هر سال نزدیک به سال جدید میلادی ، رنگ سال 2024 انتخاب شد که رنگ هلویی می باشد. جالب است بدانید که انتخاب رنگ سال توسط شرکت پنتون بنا به اتفاقات خاص سیاسی ، زیست محیطی ، اجتماعی ، ایده ها و طراحی های خاص مردمی و ... از هفته اول دسامبر سال 2000 شروع شده که این رنگ بعنوان نمادی از ایده های رو به گسترش در آینده بوده و در صنایع مختلف از جمله پوشاک یا دکوراسیون کاربرد پیدا می کند.  

چگونگی انتخاب رنگ سال

همه ساله یک تیم جهانی متشکل از کارشناسان رنگ با گفتگو و جلسات طولانی در مورد رنگ سال در شرکت پنتون تصمیم می گیرند. این کارشناسان ، در حیطه رنگ شناسی تخصص دارند و نظرات خود را از دیدگاه روانشناسی و احساسی ، فرهنگی با هم به اشتراک می گذارند تا به یک نتیجه واحد برسند. با توجه به اینکه رنگ سال نباید هدف تجاری داشته باشد ، ازین رو رنگ سال پنتون راهکاری برای نشان دادن قدرت ارتباط از طریق رنگ می باشد.

بعنوان مثال رنگ سال 2023 سرخابی قرمز Viva Magneta با کد Pantone 18-1750 بر اساس دسته بندی رنگ لورنس هربرت فارغ التحصیل شیمی بود که انتخاب آن ریشه در طبیعت و با توجه به اینکه جزو خانوداه رنگ قرمز محسوب می شود ، سیگنال جدیدی از قدرت می باشد و این به معنای تزریق انرژی به زندگی پس از سه سال زندگی با همه گیری ویروس کرونا می باشد. اگرچه می تواند همراه با جنگ ، نا آرامی های اجتماعی ، اقتصاد ناپایدار ، شکست زنجیره تامین و تغییرات آب و هوا را شامل شود و بسیار طولانی باشد.

رنگ سال 2024 چیست ؟

شرکت پنتون رنگ سال 2024 را رنگ هلویی که یک نوع رنگ نارنجی ترکیب با صورتی بوده و همچنین می تواند ترکیبی از رنگهای قرمز و زرد باشد ، انتخاب کرد و دلیل آن را مدرنیته بودن ، میل به آزادی ، افزایش خلاقیت ، پیشگیری از استرس و نگرانی و تعیین سبک شخصی بدون محدودیت این رنگ اعلام کرد. با توجه به اینکه رنگ هلویی انرژی زیادی تزریق می کند و باعث بهبود روابط با افراد و انتقال حس گرما به دیگران می شود و در دکوراسیون داخلی هم بسیار پرکاربرد است. بعلاوه رنگ هلویی آرامش نیز بهمراه دارد و باعث بهبود روحیه و احساسات عاشقانه در انسان می شود.

رنگ هلویی را می توانید با رنگهای سرمه ای ( شلوار جین یا کت سرمه ای با بافت هلویی ) ، سفید ، طوسی روشن و نارنجی روشن در لباس ست کنید و یا حتی از رنگهای سفید و طوسی روشن در دکوراسیون منزل با هلویی ترکیبات زیبایی خلق کنید.

مقالات دیگر : ایده استایل با جاگر

در ادامه به توضیح درباره پیش بینی رنگ های سال 2024 می پردازیم :

۵ رنگ منتخب که شرکت ها برای سال 2024 پیش بینی کرده اند :

موسسه های WGSN و Coloro رنگ های کلیدی سال  2024 را اعلام کردند. بدین جهت رنگ های سال 2024 عبارتند از قرمز آتشین  ( قرمز مایل به قهوه ای ) ارغوانی نقره ای کول ماتچا و هلویی. WGSN و Coloro رنگ ‌سال 2024 را با تأثیراتی از جمله تمرکز بر رفاه ، خلاقیت ، محیط ‌زیست و فناوری که مصرف‌ کنندگان را هدایت می‌ کند ، انتخاب کردند. WGSN ( مرجع جهانی گرایش های مصرف کننده و طراحی ) و Coloro ( مرجع جهانی در مورد آینده رنگ ) رنگ هایی را اعلام کردند که تا سال 2025 پذیرفته می شوند.

همانطور که مصرف کنندگان همچنان با بحران های اقتصادی ، سیاسی و زیست محیطی مداوم دست و پنجه نرم می کنند ، احساس عدم اطمینان در مورد آینده یک نیروی غالب باقی خواهد ماند. در نتیجه ، پیش‌ بینی جهانی رنگ ما با تأثیراتی همسو می‌شود که مصرف‌ کنندگان را در راه رسیدن به سال 2025 سوق می ‌دهد ، از جمله رفاه ، خلاقیت ، محیط زیست و فناوری. کلر اسمیت ، استراتژیست رنگ WGSN گفت : انواع رنگ سال 2024 نشان دهنده نیاز به ثبات ، فرار از اضطراب  و بازسازی روح است و از آنجایی که مصرف کنندگان نسبت به آینده محتاط هستند ، نیاز به رنگ هایی برای انجام کارهای بیشتر دارند. همچنین سان سان چن مدیر عامل Coloro معتقد است رنگ های انتخابی 2024 می توانند به خوبی در کنار یکدیگر عمل کنند و با انتخابی هوشمندانه مکمل یکدیگر باشند.

مقالات دیگر : استایل با لباس مینی

بررسی انواع رنگ سال 2024

در دنیای در حال تغییر و رو به پیشرفت امروز ، بیشتر مردم به دنبال لحظات شاد و در عین حال احساس ثبات و آرامش هستند. بدین منظور کارشناسان رنگ در مرکز زیبایی شناسی جهانی Azko Nobel به بررسی روند اجتماعی و طراحی و مصرف کنندگان جهان پرداخت و تمای به تعلق داشتن ، احساس ریشه و روابط شخصی را کشف نمودند. کارشناسان رنگ به همراه متخصصان برجسته طراحی بین المللی ، با انجام تحقیقات گسترده محیطی آرام و خوشایند برای مردم انتخاب می کنند که در آن احساس تعلق و راحتی داشته باشند.

ازین رو سه پالت رنگ مکمل شامل حس ثبات ، آرامش و دوستی در محل زندگی و محل کار به ارمغان می آید. رنگ های گرم قرمز آتشین و هلویی سال 2024 بعنوان رنگ زمینی جهانی بوده که مکانی مانند خانه که در آن احساس راحتی می کنید را یاد آور می شود که ترکیبی از سایه های سنگ  و خاک رس با ایمنی و امنیت خانه است. همچنین رنگهای آرام سال 2024 نظیر کول ماتچا رنگ سبز و آبی ملایم به رنگ جنگل و دریا بوده که افکار طبیعت و جوهر زندگی را بر می انگیزد و بدین ترتیب ذهن انسان پاکسازی می شود.

بیشتر بدانید : خرید شومیز هلویی

۱- رنگ هلویی : WGSN ابتدا رنگ هلویی را به عنوان رنگ کلیدی سال 2024 پیش بینی کرد که با تمرکز بر سبک های زندگی متعادلی که بدن و ذهن را تغذیه می کنند ، هماهنگ است. انتخاب این رنگ به عنوان رنگ پیشتاز به دلیل اهمیت رنگ نارنجی به عنوان یک رنگ همه کاره و فرا فصلی است. رنگ هلویی با الهام از طبیعت می تواند یاد آور میوه هایی همچون زرد آلو و پرتقال باشد و حس هایی همچون امید و انرژی مثبت را القا کند.

۲- رنگ قرمز آتشین ( قرمز مایل به قهوه ای ) : قرمز متمایل به قهوه ای یک رنگ گرم و غنی و فرا فصلی است و یاد آور رنگ خاک مملو از گرما با بافتی آرام است. همچنین این رنگ حس اصالت ، لوکس بودن و آرامش را القا می کند و باعث بازگشت طراحی کلاسیک در سال 2024 می شود.

۳- رنگ ارغوانی  : یک بنفش تیره قوی است که به موضوعات اکتشافات فضا و متاورس  متصل می شود. تصاویر تلسکوپ جیمز وب ناسا امکان کشف اسرار در مورد منشا جهان را فراهم می کند و به رنگ های موجود در فضا اجازه می دهد تا تصورات ما را به تصویر بکشند. این رنگ تیره نزدیک به مشکی ، تاریکی را تجلیل می کند و به حس رمز و راز و احساسات گوتیک و زیر زمینی متصل می شود.

۴- رنگ نقره ای: این رنگ اهمیت تداوم رنگ های خنثی و انتخاب رنگ های پایدارتر را تایید می کند که بازیافت پذیری و پیگیری را به دنبال دارد. این رنگ نمایانگر عملی بودن و قابل اعتماد بودن است که با جذابیتی فرا فصلی و طولانی مدت ، از تقویت تعادل صحبت می کند.

۵- رنگ کول ماتچا :  یک پاستل رنگی با خاصیت تسکین دهندگی که با اتصال به طبیعت و فناوری ، اهمیت پیشرفت در مواد زیستی و گیاهی ، رنگ ها ، رنگدانه ها و منابع انرژی با استفاده از انرژی طبیعی را برجسته می کند. همانطور که مصرف کنندگان همچنان با احساس استرس و اضطراب مقابله می کنند ، ما به دنبال رنگی هستیم تا به آرامش ذهن کمک کند و حس استراحت و تامل را به ارمغان بیاورد. کول ماتچا رنگی آرام ، آرامش بخش با کیفیت درمانی و ترکیبی عالی از یک رنگ سبز پاستیلی و گیاهی است.

در هر فصل، کارشناسان WGSN رنگ ‌هایی را برای پیش ‌بینی  شرکت ها ، مستقیماً از کتابخانه گسترده Coloro با بیش از 3500 رنگ معاصر انتخاب می ‌کنند.  بررسی ‌های بهداشتی با استفاده از داده ‌های امکان‌ سنجی Coloro انجام می ‌شود تا اطمینان حاصل شود که رنگ‌ های انتخابی قابل دسترسی هستند و پایداری و نتایج آزمایش قابل قبولی دارند. پیش بینی قابلیت دستیابی از قبل ، تضمین می کند که اتلاف در فرآیند تولید به حداقل می رسد.

با فروشگاه ارخالق به روز باشید.

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.