هر آنچه باید درباره استایل بوهو بدانیم

هر آنچه باید درباره استایل بوهو بدانیم

هر آنچه باید درباره استایل بوهو بدانیم

امسال هم مانند همیشه لباس های بوهو جرو لباسهای محبوب هستند و طرفداران خاص خود را دارند. استایلی که در آن از لباس های غیر متعارف و اکسسوری های غیر عادی استفاده شده و شخصیت بی خیالی از خود را نشان می دهد که به دنبال موارد سرگرم کننده و راحت است.

استایل بوهو چیست ؟

استایل بوهو یا سبک بوهمی یا بوهمیایی با لباس های گشاد ، راحت ، چاپ عکس های پر رنگ ، اسپرت و لایه بندی خلاقانه مشخص می شود که به بوهو شیک نیز معروف است و کسانی که از این استایل استفاده کنند بوهمن ( کولی وار ) خوانده می شوند. این افراد عناصر مد بوهمی و هیپی همچون طرح های گلدار ، دامن های گشاد ، لباس طبقه ای ، الگوهای التقاطی ( مخلوط کردن الگوهای ناهماهنگ ) ، اکسسوری های لایه ای ، بزرگ و فراوان ، کلاه های لبه پهن ، موهای پریشان و رها ، جواهرات زیاد و چکمه های کابویی را با هم ترکیب می کنند.

جالب است بدانید که استایل بوهو در سالهای اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده و بسیار مشهور شده است ولی همچنان یک ژانر مد محسوب می شود ، بدین ترتیب که روندهای اصلی را پشت سر گذاشته و در دوره های مختلف و یا از فرهنگ های مختلف الهام می گیرد. بطور کل استایل بوهو پذیرش یک نگرش آزادانه و غیر هماهنگ نسبت به آنچه می پوشید ، است و نمادی برای بیان هویت فردی و تجلیل از فردیت می باشد که حس صلح و عشق و آزادی را توامان یاد آوری می کند و همچنین تداعی کننده دوران هیپی ها است.

از سوی دیگر استایل بوهو با هنرمندان شامل نوازندگان و نویسندگان و ... ارتباط تنگاتنگ داشته که از عناصر غیرمتعارف و التقاطی و غیر معمول حمایت می کنند. ازین رو در صورتی که به دنبال یک سبک راحت و بی قید هستید تا تفکرات خلاقانه و تخیلی خودتان را نشان دهید و جنبه هنری خود را بیان کنید می توانید از استایل بوهو کمک بگیرید.

مقالات دیگر : آشنایی با استایل کژوال

چه عناصری در استایل بوهو بکار گرفته می شود؟

استایل بوهو دارای چندین عنصر کلیدی برای ایجاد زیبایی منحصر به فرد است و اگرچه سبک های بوهو زیادی وجود دارد اما عناصر زیر بعنوان جزء ثابت ، جدایی ناپذیر و اصلی استایل بوهو می باشند که عناصر کلاسیک محسوب می شوند.

  1. لایه های بلند و طبقه بندی در لباس
  2. شل و گشاد بودن لباس
  3. استفاده از انواع منگوله ، حاشیه و پارچه های طبیعی
  4. تکه دوزی های زیبا بر روی لباس
  5. استفاده از الگوی پیسلی Paisley ( بوته جقه ) که از زیباترین و محبوبترین نقش ها می باشد.
  6. استفاده از جواهرات و اکسسوری های فراوان

عناصر سبک استایل بوهو که مشخص کننده سبک بوهو است :

  1. اتصالات شل
  2. سربند
  3. رنگ های پر انرژی و جذاب
  4. چاپ های چشم نواز
  5. طراحی لباس و سیلوئت روان
  6. پارچه های طبیعی

افزون بر این می توان به جواهرات بسیار بزرگ و جسورانه ، عینک آفتابی بزرگ و صندل اشاره کرد.

تاریخچه استایل بوهو

اولین ظاهر استایل بوهو در انقلاب فرانسه می باشد اما نسخه مدرن این استایل در جنبش های ضد فرهنگ دهه 1960 شکل گرفت که در آن افراد مشهوری همچون نوازندگان ، خوانندگان ، هنرمندان ، افراد خلاق و کسانی که از مد برای بیان خود استفاده می کردند ، استایل بوهو را دنبال کردند. در همین دهه بود که فرهنگ هیپی استایل بوهو را پذیرفت و آن را به محبوبیت رساند. دوره محبوبیت دوباره استایل بوهو را به اوایل دهه 2000 بر می گردد که با نمادهای مد مشهور مانند کیت ماس و سینا میلر مرتبط است.

همچنین امروزه استایل بوهو یک بیانیه مد روز است که بجای ریشه های ضد فرهنگی اصلی آن با مد رایج مرتبط است. اما همچنان به بیان بی دغدغه و خلاقانه می پردازد که می تواند یک انتخاب محبوب برای هر فردی که به دنبال یک ظاهر غیر سنتی و غیر معمول است ، باشد.

مقالات دیگر : انواع استایل

چرا استایل بوهو بر روی هر نوع فرم بدنی مناسب است ؟

قابل ذکر است اگرچه افراد زیادی جذب طرح ها ، اصالت و استایل بوهو می شوند اما بسیاری دیگر به علت مناسب بودن این استایل برای فرم اندام خود به آن علاقه دارند چرا که لایه های گشاد و طبقه طبقه لباس های استایل بوهو به راحتی مشکلات فرم بدنی افراد را پوشش می دهد که این برای همه افراد جذاب است. لایه های استایل بوهو به راحتی منحنی های جذاب و پر جنب و جوش را به فرد اضافه می کنند و برای جلب توجه از یقه های دراماتیک گرفته تا جزئیات و اکسسوری های خاص بکار گرفته می شود. بدین ترتیب استایل بوهو یک سبک محدود کننده نبوده و هرکسی در آن احساس راحتی و لذت دارد.

چگونه لباس به سبک بوهو بپوشیم ؟

۱- در لباس خود لایه بندی داشته باشیدبدین منظور می توانید در این لایه بندی علاوه بر طبقه بندی لباس از لوازم جانبی و اکسسوری هم کمک بگیرید و به راحتی هر نوع جواهر ، کلاه و کیف را به استایل بوهو خود بیفزایید.

۲- لباس های بلند را امتحان کنید : از آنجا که اساس استایل بوهمی بطور کل آزادی و راحتی است لذا لباس های محدود کننده و تنگ نپوشید و بهتر است از پیراهن های بلند و گشاد ، دامن های ماکسی ، تاپ دهقانی ، بلوز های گلدار و تونیک های گشاد و راحت و ... استفاده کنید.

۳- پارچه های لباس خود را از نوع طبیعی انتخاب کنید : بدین منظور از پارچه های پنبه ، پشم ، کتان ، ابریشم ، کنف ، بامبو و جوت و ... استفاده کنید تا ظاهری ارگارنیک ایجاد کنید و سبک بوهمی را با طبیعت در آغوش بگیرید. در این میان پارچه هایی با الیاف مصنوعی همچون اکریلیک ، نایلون ، پلی پروپیلن ، پلی استر ، اسپندکس و ... را کنار بگذارید چرا که با پوشیدن لباس هایی از این جنس پارچه به انتشار میلیون ها ریز پلاستیک در جهان کمک می شود که بر خلاف تفکرات استایل بوهمی می باشد. بدین جهت استفاده از الیاف و پارچه های طبیعی در استایل بوهو باعث کاهش تاثیرات منفی بر محیط زیست می شود.

۴- از رنگ های طبیعی استفاده کنید : رنگ های طبیعی شامل سایه های خردلی ، رست ( سایه های رنگ قهوه ) ، سایه های آبی ( الهام از اقیانوس ) ، پالت سبز ( الهام از جنگل های سرسبز ) و بورگوندی ( سایه های رنگ قرمز و شرابی ) می تواند انتخاب خوبی در رنگهای طبیعی باشد که انعکاس ارتباط با طبیعت استایل بوهو باشد.

۵- از چاپ های رنگی استفاده کنید : چاپ هایی همچون قبیله ای ، ایکا ، داربست ، پیسلی و گلیم را می توانید بکار ببرید که جزو چاپ های میراثی بوده و اهمیت فرهنگی زیادی دارد و جنبه مشخصی از استایل بوهو می باشد.

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh  

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.