توضیحاتی درباره برند آرمانی

توضیحاتی درباره برند آرمانی

توضیحاتی درباره برند آرمانی

برند آرمانی یک برند لوکس در جهان است که توسط جورجیو آرمانی طراح لباس اهل ایتالیا تاسیس و اداره می شود که در صنعت مد دارای طراحی برتر ، تم ها و گرایش های مرتبط می باشد. از زمینه های فعالیت برند آرمانی می توان به لباس زنانه و مردانه با کیفیت بالا و طراحی ساده و انحصاری ، عطر و ادکلن با عطرهای متعادل و طراحی های شیک و اکسسوری های لوکس همچون کیف و ساعت و عینک و جواهرات اشاره کرد.

برند آرمانی

درباره جورجیو آرمانی خالق برند آرمانی

جورجیو آرمانی در سال 1934 در پیاچنزا در شمال ایتالیا دیده به جهان گشود و اگرچه دو سال در دانشکده پزشکی این شهر مشغول به تحصیل رشته پرشکی شد اما برای خدمت به سربازی رفت که در طی یک مرخصی در فروشگاه بزرگ La Rinoscente شهر میلان شغل طراح ویترین برای جذب مشتری پیدا کرد و بدین ترتیب اولین تلاش خود در عرصه مد را آغاز نمود. سپس در سال 1965 به عنوان طراح لباس در خانه مد Nino Cerruti شروع به کار کرد و با فردی به نام سرجیو گالئوتی آشنا شد که این آشنایی باعث شد که ده سال بعد یعنی 1975 این دو یک شرکت طراحی و دوخت لباس را با هم افتتاح کنند.

بدین ترتیب از آنجا که آرمانی خود طراح لباس بود و با حس زیبایی شناسی و تجمل خود به طراحی لباس می پرداخت که این حسی بود که برای نخبگان جامعه ایتالیا بسیار جذاب بنظر می رسید.

برند آرمانی

مقالات دیگر : معرفی برند گوچی

برندهای فرعی برند آرمانی :

برند آرمانی دارای یک شاخه اصلی به نام جورجیو آرمانی بوده که لاین اصلی و معروف با طراحی و تولید لباس و محصولات لوکس این برند محسوب می شود و از زیربرندها یا برندهای فرعی آن امپریو آرمانی Emporio Armani خط تولید جوان و مدرن با طراحی لباس تازه و خلاقانه و Armani exchange خط تولید ارزان و مدرن برند آرمانی برای جوانان را می توان نام برد.

ویژگی های برند آرمانی :

شیک و ساده بودن طراحی های برند آرمانی که در کنار ساده بودن بسیار شیک و با کلاس می باشند و این استایل سبک زندگی ایتالیایی را منعکس می کند. در عین حال کیفیت بالای تولیدات برند آرمانی باعث شده که بعنوان یک برند لوکس و محبوب شناخته شود. از دیگر ویژگی های برند آرمانی می توان به تاثیرگذاری در دنیای مد اشاره کرد که جورجیو آرمانی به عنوان یک شخصیت برجسته و تاثیر گذار در دنیا مد شناخته می شود.

برند آرمانی

شرکت آرمانی

شرکت آرمانی یک شرکت خصوصی است که تنها سهامدار آن خود جورجیو آرمانی بنیانگذار آن است که با برندهای فرعی بسیاری تحت نام تجاری مادر جورجیو آرمانی به منظور برآورده ساختن نیاز های خاص بخش های مختلف بازار هدف کار می کند و از قوی ترین برندهای لوکس در دنیای مد تبدیل شده است. جالب است بدانید که برند آرمانی بر پایه سه اصل کلاس ، کیفیت و انحصار ساخته شده بطوریکه خطوط تولید آن همه زوایای مد را از پوشاک ، لباس شنا ، عطر ، اکسسوری ، ساعت ، لوازم آرایشی کیف و کفش در انواع مردانه ، زنانه و بچه گانه پوشش داده است.

برند آرمانی در کشورهای دیگر

از آنجا که جورجیو آرمانی از پیشگامان بهره برداری از پتانسیل بازار است ، لذا برند آرمانی جزو برندهای لوکسی است که در آسیا و اقیانوسیه شامل کشورهایی همچون چین به سرعت در حال گسترش است و و افراد زیادی در این کشورها از این برند استقبال کرده اند. بطوریکه آمارها نشان داده که در سال 2015 تا 2018 هزینه های محلی مصرف کنندگان در چین از برندهای لوکس دو برابر بیشتر از هزینه های آنها در خارج از کشور رشد داشته است و مطالعه دیگری توسط شرکت مشاوره مدیریت جهانی Bain  نشان داد که در سال 2018  چیزی در حدود 33 درصد از بازار لوکس جهانی که حدود 1.4 تریلیون ارزش کل آن است توسط مصرف کنندگان چینی تامین می شود.

مقالات دیگر : آشنایی با برند زارا

برند آرمانی

درباره برندسازی

بر خلاف شیوه های عمومی برندسازی که در کالاها دیده می شود ، برندسازی در مد و کالاهای لوکس بر اساس شخصیت بنیانگذار آن نظیر کریستین دیور ، گوچی ، ورساچه و ... شکل گرفته است و کاملا منحصر به فرد می باشد. با توجه به اینکه طراحی مهمترین جزء در عرصه مد و پوشاک لوکس محسوب می شود ، لذا سبک فردی طراحان برندها در ایجاد و حفظ استراتژی برند بسیار مهم و اساسی است و طرح های ارائه شده توسط این برندها ، منعکس کننده شخصیت خالق آن می باشند که به برند هویت می دهد و باعث تمایز آن برند نسبت به سایرین می گردد. برند آرمانی مانند بسیاری از برندهای لوکس جهان بر اساس شخصیت منحصر به فرد جورجیو آرمانی تشکیل شده است.

از طرفی از آنجا که برندها وابسته به هویت بنیانگذاران خود هستند ، حفظ برند پس از مرگ آنها می تواند به تهدید جدی و چالشی بزرگ تبدیل شود. در این میان جورجیو آرمانی علاوه بر کسب اعتماد برای جذب مشتری برند خود با ایجاد یک دوره جدید سرمایه گذاری در خطوط مختلف تولید باعث محبوبیت نمادین خود در قشر باسواد مد بازار و نخبگان شده است. چنانچه امروزه برند آرمانی دارای یک برند شرکتی و سه برند فرعی با سطح قیمت متفاوت و مشتریان مختلف است.

برند آرمانی

مهم ترین پروژه های برند آرمانی در طی سالهای 1975 تا 2023

در ادامه به سفری در تاریخ و میراث برند آرمانی می پردازیم جایی که مهم ترین پروژه ها و نقاط عطف این برند با چشم اندازی به آینده ارائه شده است :

سال 1975 تا 1980 :

در 24 ماه جولای سال 1975 ، جورجیو آرمانی و سرجیو گالئوتی ، برند آرمانی را افتتاح کردند که اولین مجموعه لباس های با طراحی شخص جورجیو آرمانی در آن ارائه شد. در سال 1978 در زمان اهدای جوایز اسکار بهترین بازیگر زن به دایان کیتون رسید که برند آرمانی طراحی و دوخت لباس وی در جشنواره اسکار بود. در سال1980 برند آرمانی همکاری خود را با فیلم آمریکایی ژیگولو در زمینه طراحی و دوخت لباس آغاز می کند که بطور کل شروع همکاری جورجیو آرمانی با هالیوود می باشد.

سال 1981 تا 1985 :

در سال 1981 خط تولید لباس Emporio Armani , Armani Jeans , Armani Junior راه اندازی شدند و علاوه بر آن اولین فروشگاه امپریو آرمانی در شهر میلان ایتالیا نیز تاسیس شد. همچنین اولین عطر زنانه برند آرمانی در این سال عرضه شد. در سال 1982 عکس جورجیو آرمانی بعنوان طراح لباس مشهور و خالق یک برند لوکس بر روی جلد مجله تایم قرار گرفت. در سال 1983 افتتاح بوتیک جورجیو آرمانی در شهر میلان ایتالیا و آغاز همکاری برند آرمانی با FAI (Fondo Ambiente Italiano) یا اعتماد ملی ایتالیا و نیز حمایت از بازسازی صومعه سن فروتوزو در کاموگلی توسط جورجیو آرمانی صورت گرفت.

برند آرمانی

سال 1986 تا 1992 :

در سال 1986 جورجیو آرمانی به عنوان یک افسر بزرگ نشان شایستگی جمهوری ایتالیا منصوب شد. در سال 1988 انتشار اولین جلد مجله امپریو آرمانی و راه اندازی اولین خط عینک برند آرمانی انجام گرفت. در سال 1991 راه اندازی خط تولید A/X Armani Exchange و افتتاح اولین فروشگاه برند آرمانی در سوهو شهر نیویورک صورت گرفت. در سال 1992 جورجیو آرمانی جزو حامیان اصلی Convivio  ، نمایشگاه بازار خیریه حمایت کننده ANLAIDS انجمن ملی برای مبارزه با ایدز معرفی شد. در این سال برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن جودی فاستر در فیلم سکوت بره ها بود که وی در این مراسم کت و شلوار برند آرمانی را به تن کرده بود.

سال 1996 تا 1998 :

در سال 1996 آرم امپریو آرمانی Emporio Armani بر روی یکی از آشیانه های فرودگاه  Linate شهر میلان نصب شد. همچنین موزه علم و فناوری میلان یک جین بازیافتی را در سالن نو آوری خود به نمایش گذاشت. در سال 1997 خط تولید ساعت امپریو آرمانی Emporio Armani راه اندازی شد. در سال 1998 جورجیو آرمانی برای بازسازی شیشه های رنگی صومعه سن ژرمن دوپر پاریس کمک مالی اختصاص داد و در این سال اولین کافه امپریو آرمانی در شهر پاریس افتتاح شد.

برند آرمانی

سال 2000 :

افتتاح فروشگاه مفهومی Armani/Manzoni در شهر میلان ایتالیا شامل برند امپریو آرمانی و Armani/casa و دیگر برندهای گروه. همچنین اولین رستوران آرمانی/نوبو نیز در شهر میلان تاسیس شد. از سوی دیگر موزه سولمون آر. گوگنهایم در شهر نیویورک امریکا مراسمی برای 25 سالگی زندگی حرفه ای جورجیو آرمانی بعنوان یک طراح لباس حرفه ای و بنیانگذار برند آرمانی برگزار کرد که این نمایشگاه به بیلبائو ، برلین ، لندن ، رم و شانگهای و توکیو سفر کرده و در سال 2007 در شهر میلان به پایان رسید. افزون بر این در سال 2000 برند آرمانی/کاسا ، Gorgio Armani Cosmetics , Armani Collezioni  و آرمانی/فیوری راه اندازی شدند.

سال 2002 :

فروشگاه مفهومی Armani/Chater House در هنک کنگ تاسیس شد. همچنین جورجیو آرمانی به جهت کمک به پناهندگان افغانستان به عنوان سفیر حسن نیت از طرف کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل UNHCR معرفی شد. لازم به توضیح است که فروشگاه مفهومی علاوه بر ارائه و فروش کالاها و خدمات خود ، که یک مفهوم خاص را از طریق تجربه خرید شما بیان می کند. همچنین در این سال آرمانی/دولچه و خط تولید جواهرات Emporio Armani افتتاح شد.

مقالات دیگر : با برند شنل آشنا شویم

برند آرمانی

سال 2003 تا 2004 :

در سال 2003 جورجیو آرمانی اولین جایزه در بورلی هیدز به دلیل سهمی که در  سینمای هالیوود و رابطه نزدیکش با ستاره های آن دارد به نام جایزه Rodeo Drive Walk of Style کسب کرد. همچنین اولین باشگاه آرمانی/پریو در شهر میلان نیز در این سال تاسیس شد. در سال 2004 فروشگاهی مفهومی دیگری به نام Armani/Three on the Bound در شهر شانگهای چین و نیز خط تولید لباس ورزشی EA7 افتتاح شد.

سال 2005 تا 2007 :

در سال 2005 کلکسیون مد لباس برند آرمانی در پاریس به نمایش گذاشته شد و در سال 2006 جورجیو آرمانی رویداد One Night Only در شهر لندن را ارائه کرد و نیز در این سال مجموعه ویژن امپریو آرمانی به عنوان بخشی از پروژه بونو ووکس و بادی شریور در حمایت از صندوق جهانی مبارزه با ایدز ، مالاریا و سل را گسترش داد. در سال 2007 برند آرمانی فروشگاه مفهومی دیگری که در واقع چهارمین نوع از این دسته فروشگاه ها بود به نام آرمانی/جینزا تاور به همراه رویداد One Night Only در شهر توکیو ژاپن افتتاح کرد.

سال 2008 تا 2011 :

در سال 2008 جورجیو آرمانی موفق به کسب نشان لژیونر افتخاری فرانسه شد که بالاترین نشان شایستگی اعطا شده توسط این جمهوری است. همچنین تیم بسکتبال المپیا میلانو توسط برند آرمانی خریداری شد. در سال 2009 پنجمین فروشگاه مفهومی برند آرمانی در خیابان پنجم شهر نیویورک افتتاح شد. در سال 2010 جورجیو آرمانی به همراه یونیسف ، صلیب سرخ و ابتکار خیریه Acqua for life به منظور ارتقا دسترسی آب آشامیدنی پاک راه اندازی کرد. از سوی دیگر در این سال اولین هتل برند آرمانی در شهر دبی امارات و در سال 2011 دومین هتل برند آرمانی در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد.

سال 2012 :

در سال 2012 رویداد One Night Only Beijing توسط جورجیو آرمانی ارائه شد. افزون بر این در این سال در زمان جشنواره فیلم کن ، برند آرمانی با سازمان امدادی هائیتی در ژاپن ( تاسیس شده توسط شان پن هنرپیشه معروف هالیوود ) که در سال 2010 زلزله بزرگی در آن رخ داده بود ، شروع به همکاری نمود. همچنین در طی اهدای جوایز گلدن گلوب در امریکا ، هنرپیشه زن لیویا فرث بر روی فرش قرمز لباس برند آرمانی را به تن کرده بود در حالیکه این لباس از زباله های بازیافتی تولید شده بود.

ادامه دارد ...

طراحی و فروش لباس ارخالق

اینستاگرام : https://instagram.com/arkhalegh

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.